Тарифи УЗ на вантажні перевезення мають бути різними, тому що собівартість послуг різна – експерт

Економіка Новини Точка зору Транспорт
Тарифи УЗ на вантажні перевезення мають бути різними, тому що собівартість послуг різна – експерт

Ініціатива Укрзалізниці щодо уніфікації тарифу на вантажні перевезення є необгрунтованою, оскільки собівартість послуг, які компанія надає перевізникам, є різною. Про це заявив генеральний директор Федерації роботодавців України Володимир Гусак.

“Слід переходити до справедливої системи тарифоутворення, адже тариф на маршрутні перевезення має зовсім іншу собівартість. Там задіяна відносно невелика кількість станцій. Вантажовідправник формує потяг, а Укрзалізниці залишається лише подати локомотив та вивезти за визначеним маршрутом. І, звичайно, зовсім інша собівартість – коли вантаж, скажімо, металобрухту, треба збирати по одному вагону по всій Україні. І, безперечно, на такі види перевезень ці тарифи мають бути різними, зважаючи на їхню реальну собівартість”, – зауважив Гусак.

Водночас він наголосив, що наразі українська економіка не може собі дозволити чергове зростання вантажних залізничних тарифів, яке неминуче вдарить по промисловості та призведе до скорочення виробництва. “Ми продовжуємо наполягати, що зараз точно не може йти мова про підвищення тарифів. Навпаки: для того, щоб дати змогу українським підприємствам, українській промисловості, українському сільському господарству пережити ці важкі часи під час воєнного стану, треба тарифи знизити. Ми сподіваємося, що нас почують інші державні органи, і там є позитивні зрушення”, – розповів Гусак.

Нагадаємо, перше півріччя Укрзалізниця закінчила з прибутком у майже 3 млрд грн. Але пізніше керівник компанії Євген Лященко заявив, що до кінця року компанія отримає збиток у понад 2 мільярди гривень.

Чому очікуються збитки, якщо обсяги перевезень постійно зростають, він не пояснив. Натомість запропонував “гармонізувати” тарифи на вантажні перевезення, які призведуть до чергового здорожчання – після рекордного зростання на 70% під час війни.

В свою чергу виробники будівельних матеріалів заявили, що у випадку гармонізації тарифів, вартість будівельних матеріалів в Україні стрімко зросте.

Новини

8 Листопада 2024

Зеленський підпише закон про підвищення податкових ставок – Гетманцев

Уряд розглядає всі можливі варіанти зниження впливу СВАМ на виробників України

Каметсталь відновлює трубопровід змішаного газу для безаварійної роботи

ВАКС відмовився закрити справу Роттердам+

НКРЕКП розгляне підвищення тарифу на передання е/е на 25%

До кінця січня 2025 року в Україні відновить роботу аеропорт у Льові або Борисполі

Ціни на будмонтажроботи в Україні в III кварталі зросли на 6,4% – Держстат

Світовий банк надасть багатомільйонний пакет Україні

В ЄС стурбовані масовим імпортом добрив з Росії та Білорусі

Збитки України від агресії Росії сягнули $800 мільярдів, – Зеленський 

Єгипет розпочав антидемпінгове розслідування щодо турецького та китайського імпорту

Україна має сама визначити стратегічні галузі розвитку

В Україні близько 8 мільйонів людей не працюють і не шукають роботу

7 Листопада 2024

Україна домовилась з ЄС про збільшення обсягів аварійної підтримки в енергетиці

Американські металурги сподіваються на підтримку Трампа

Плацдармом для зростання економіки можуть стати західні регіони України – Кулеба

ВСІ НОВИНИ ⇢