РФ упʼятеро скорочує інвестиції у найбільші залізничні проєкти
Економіка Новини ТранспортІнвестиції у найбільші російські залізничні проєкти скоротять у пʼять разів через борги головного перевізника країни-агресорки — ВАТ «РЖД». Про це пише Rail.insider із посиланням на «Економічну правду».
Інвестиції у модернізацію Байкало-Амурської магістралі та Транссибірської магістралі у РФ планують зменшити вп’ятеро — до 720 млн доларів (75 млрд рублів). Водночас витрати на розвиток підходів до портів європейської частини РФ будуть практично заморожені.
Зазначається, що інвестиційну програму транспортної монополії, яка охоплює, зокрема, витрати на капітальне будівництво, у 2025 році зменшать на 37%.Із 12 млрд доларів (1,3 трлн рублів) капітальні витрати РЖД скоротяться до 8 млрд доларів (834 млрд рублів). При цьому майже вся сума піде на підтримку поточної діяльності компанії.
Головними проблемами для РЖД стали борг і дедалі більші відсоткові ставки. Так, у середині 2024 року сумарна заборгованість РЖД сягала 24 млрд доларів (2,5 трлн рублів), а до 2025 року боргове навантаження компанії може зрости до 37 млрд доларів (3,9 трлн рублів).
Повідомляється, що наступного року РЖД доведеться витратити 6,6 млрд доларів (688 млрд рублів) тільки на обслуговування боргу, що майже вшестеро перевищує показник 2023 року, а прибуток компанії може скоротитися вдвічі — до 780 млн доларів (81,6 млрд рублів).Крім дедалі більшого боргу, РЖД відчуває гострий дефіцит персоналу: не вистачає складачів поїздів, оглядачів вагонів, монтерів колії. Аби впоратись із ситуацією, РЖД потрібно підвищувати зарплати, але на це виділено лише 190 млн доларів (20 млрд рублів) — уп’ятеро менше, ніж потрібно.
Як повідомлялося раніше, РЖД зберігає високі знижки на залізничні перевезення наступного року.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити Telegram