УЗ замовила у фірми Тігіпка вантажних платформ на 707 млн

Економіка Новини Транспорт
УЗ замовила у фірми Тігіпка вантажних платформ на 707 млн

Філія “Центр транспортного сервісу “Ліски” “Укрзалізниці” 2 грудня за результатами тендеру замовила ТОВ “ТАС Дніпровагонмаш” вагонів на 707,01 млн грн. Про це повідомляється в системі “Прозорро”, передають Наші гроші.

Як повідомляється, до середини 2025 року виробник поставить 252 40-футові фітингові платформи по 2,81 млн грн, або $67,47 тис.

Це будуть вагони-платформи моделі 13-4155 2025 року виготовлення за ТУ У 30.2-05669819-063:2024 для великотоннажних контейнерів.

Аванс становить 50%.

На інших тендерах ця модель не траплялась, оскільки, за даними виробника, вона створена тільки в 2024 році. Така платформа має вантажопідйомність 73,5 тонн і строк служби 32 роки.

“Укрзалізниця” востаннє замовляла платформи в липні 2017 року. Тоді “Ліски” купили в цього заводу іншу модель 13-4085-01 вантажопідйомністю 72 тонн по 1,09 млн грн, або $41,82 тис. У доларах це в півтора раза дешевше нової моделі зараз.

У грудні 2016 року їхня договірна ціна становила 827 тис. грн, або $31,47 тис., але вже в березні 2017 року її підняли додатковою угодою до 910 тис. грн, або $33,51 тис. Це вдвічі дешевше від нинішньої ціни нової моделі.

Анонімна фірма скаржилась на вимогу, що у візках мають використовуватися конічні касетні підшипники, встановлені під адаптер. Мовляв, такі підшипники під адаптер виробництва Amsted Rail чи SKF із дозволами на використання у вантажному вагонобудуванні можна отримати в Україну протягом 7-11 місяців після авансу, тому поставка вагонів до середини 2025 року неможлива.

Замовник відмовився продовжувати строк поставки через нагальність.

Також анонім стверджував, що очікувана ціна надто низька навіть для платформ із візками з буксовими вузлами та роликовими підшипниками, а з візками з касетними підшипниками та адаптерами взагалі збиткова для виробників.

Замовник не побачив у цьому підстав її піднімати.

Крім того, ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод” скаржилось на вимогу щодо повністю виконаного аналогічного договору за 2020-2024 роки на поставку фітингових платформ 40ф, 60ф, 80ф, об’єми якого мали складати не менше 50% від очікуваної кількості закупівлі. Завод вирішив, що це мінімум 126 платформ і просив зменшити показник до 100 платформ.

Однак замовник відповів, що в разі часткового виконання договору учасник повинен надати позитивний лист відгук від контрагента про відсутність зауважень щодо постачання. За його словами, немає необхідності підтвердження виконаних робіт в об’ємі не менше ніж 50%.

Конкурентом виступив інший виробник – ТОВ “Дослідно-механічний завод “Карпати” із Львівщини. Він пропонував платформи моделі 13-1901 дорожче – по 2,88 млн грн, або 725,16 млн грн загалом.

Власниками фірми є Євгеній Погребняк та Анатолій Алєксєєнко, який керував ДП “Стрийський вагоноремонтний завод”, доки підприємство не припинили через реструктуризацію в жовтні 2024 року. Цим двом також належить ТОВ “Техінвестпостач”, яке володіє ТОВ “Тіп-Транс” із Сергієм Пашком. Усі ці фірми входять у групу “Тіп-Груп”.

Кам’янське ТОВ “ТАС Дніпровагонмаш” раніше звалось ПАТ “Дніпровагонмаш”. Воно входить у групу “ТАС” колишнього нардепа Сергія Тігіпка.

Засновниками заводу є кіпрська компанія “Т.А.С. Оверсіас Інвестментс Лімітед” (“T.A.S. Overseas Investments Limited”) і київське ТОВ “ТАС Ессет Менеджмент”, що діє в інтересах ПВНЗІФ “Новий”. Кінцевим бенефіціаром вказаний сам Тігіпко. Загалом із 2016 року завод натендерив 1,01 млрд грн.

Новини

23 Січня 2025

Південна Корея рекомендує ввести тимчасові антидемпінгові мита на нержавіючу сталь з КНР

Трамп оголосив про інвестиції $500 млрд в інфраструктуру ШІ в США

АрселорМіттал Кривий Ріг не зміг вийти на беззбитковість у 2024 – гендиректор

В Україні зріс попит на вживані авто з США майже на 50%

Суд США вирішить питання про продаж з молотка яхти російського олігарха за 300 млн доларів

Україна шукає до $20 млрд для збільшення виробництва зброї

Японський бізнес допомагатиме відновлювати Україну через нову платформу

РФ довелося перенаправити танкери в тихоокеанський порт заради Китаю

ДТЕК інвестує ще €450 млн в будівництво Тилігульської вітроелектростанції

21 Січня 2025

Уряд спростив процедуру будівництва об’єктів розподіленої генерації

Викиди в металургії Китаю у 2024 році зросли на 4,1%

В США створять нову службу з торговельних мит 

ЄК розробляє план повного припинення імпорту російського газу

Металурги України в 2024 році експортували 614 тис. т довгого прокату

Китай зменшив закупівлі російського вугілля у 2024 році на тлі санкцій

Укрзалізниця замовила у державної Укрнафти дизпалива на 1 млрд 

ВСІ НОВИНИ ⇢