Без індексації тарифів на перевезення вантажів УЗ може бути збитковою у 2025 році

Економіка Новини Транспорт
Без індексації тарифів на перевезення вантажів УЗ може бути збитковою у 2025 році

Якщо не буде ухвалено рішення про індексацію тарифів на перевезення вантажів залізницею, АТ «Укрзалізниця» може залишитися збитковою у 2025 році. Про це розповів голова правління товариства Олександр Перцовський, пише Rail.insider із посиланням на «Інтерфакс-Україна».

Зі слів очільника УЗ, за підсумками 2024 року прогнозується збиток попри зростання обсягів вантажних перевезень порівняно з 2023 роком.

«Обсяги зростали у першій половині року, зокрема і за рахунок збільшення об’ємів перевезень зерна, яке накопичилося за час блокади портів. Потім ця динаміка змінилась. Наприклад, у листопаді ми вже фіксуємо падіння обсягів вантажоперевезень порівняно з листопадом 2023 року. До того ж скорочувалися доходи на тонну перевезень. Оскільки вони поступово переорієнтувались із західного кордону на порти, у структурі стало більше низькодохідних вантажів», — уточнив Олександр Перцовський.

Він додав, що при цьому суттєво зросли прямі витрати компанії: витрати на електроенергію, дизельне пальне, запасні частини для рухомого складу.

Водночас було висловлено припущення: якщо рішення про індексацію тарифів не буде затверджено, Укрзалізниця може залишитися збитковою і у 2025 році.

«Але цього допустити не можна. Питання не у збитковості чи прибутковості, а у потребі фінансувати критично необхідні капітальні видатки, для того, щоб залізниця не спинилася (це критично під час війни, а не прибутки), а також можливість тримати рівень оплати праці залізничників на рівні, щоб не «оголити» компанію настільки, що основні процеси будуть під ризиком», — пояснив голова правління товариства.

Як повідомлялося раніше, в УЗ розраховують, що індексовані тарифи почнуть діяти з 1 лютого 2025 року.

Новини

24 Січня 2025

Імпорт стандартних труб в США зріс на 5,8% у листопаді 2024 року

Єврокомісія продовжила антидемпінгові тарифи на китайські шини

Maersk розглядає інвестиції у транспортний сектор України

Енергоблоки, які планують добудувати на Хмельницькій АЕС, працюватимуть на американському паливі

Від війни в Україні найбільше постраждали металурги та аграрії – дослідження 

Міндовкілля зупинило будівництво першої в Україні вітроелектростанції в горах

Проросійська влада Придністров’я відмовилась від вугілля з України 

Інтерпайп забезпечив підприємства мобільними бетонними сховищами для безпеки працівників

Трамп пригрозив обвалити світові ціни на нафту, щоб примусити Путіна зупинити війну 

Інтерпайп – лідер у зниженні викидів CO2 серед виробників залізничної продукції – топ-менеджер

Сонячна енергія вперше в історії обійшла вугілля за обсягами генерації в ЄС 

Інтерпайп експортує 83% виробленої продукції

23 Січня 2025

Південна Корея рекомендує ввести тимчасові антидемпінгові мита на нержавіючу сталь з КНР

Трамп оголосив про інвестиції $500 млрд в інфраструктуру ШІ в США

АрселорМіттал Кривий Ріг не зміг вийти на беззбитковість у 2024 – гендиректор

В Україні зріс попит на вживані авто з США майже на 50%

ВСІ НОВИНИ ⇢