Після підвищення тарифу на вантажні перевезення УЗ до нас не прийде жоден інвестор – експерт

Економіка Новини Точка зору
Після підвищення тарифу на вантажні перевезення УЗ до нас не прийде жоден інвестор – експерт

Великі добувні підприємства вже почали відмовлятися від послуг Укрзалізниці через високі тарифи на перевезення, та возити продукцію автотранспортом. Через це розбиваються українські дороги. Про це заявила виконавча директорка Національної Асоціації добувної промисловості України (НАДПУ) Ксенія Оринчак.

“Київська область вже вся пересіла на автотранспорт. Кіровоградська область, яка возить критичну сировину для нашої країни — титановмісні руди, — теж пересіла на автотранспорт. І що ми маємо? Замкнуте коло. Тому що підвищуються тарифи на УЗ, УЗ втрачає клієнтів, і знову підвищує тарифи. В результаті ми отримуємо розбиті дороги. У нас немає спеціальних об’їзних шляхів та вантажомірів, які слідкують за граничним навантаженням. В кінцевому результати ми отримаємо дуже великий відсоток по країні знищених доріг, і це також буде навантаження на державний бюджет, щоб це все ремонтувати”, – каже Оринчак.

Водночас, вона зауважила, що бізнес так і не дочекався від Укрзалізниці економічного обгрунтування щодо підвищення тарифів, при тому, що компанія нещодавно отримала фінансову допомогу від ЄБРР на суму понад півмільярда євро. “ЄБРР виділив Укрзалізниці 480 мільйонів євро на один проєкт, 180 мільйонів на інший. Тобто, в сумі це величезні гроші. Жодному бізнесу чи приватній структурі в Україні не виділять таких грошей під час війни. Та навіть маючи такі кошти, не показуючи свої звіти, вони ставлять бізнес перед фактом, що підвищать тариф. І за рахунок кого ми будемо покривати ці підвищення? За рахунок кінцевого споживача”, – підкреслила експерт.

За її словами, тарифна політика державних монополістів у подальшому призведе до відмови інвесторів заходити до України, адже, в умовах відсутності діалогу, неможливо планувати бізнес.

“Ситуація виглядає як колапс. І я не знаю, як ми перейдемо 2025 рік. Ми не маємо діалогу, ми затиснуті в економічних клешнях влади. Тарифи підвищуються не тільки на Укрзалізниці – вони виросли на водопостачання, на електроенергію, зараз – на газопостачання та Укрзалізницю. Тобто все подорожчало у 3-4 рази. У таких умовах не можна виконати Плану миру президента Володимира Зеленського, бо сюди не прийде жоден інвестор. Чому в Європу приходять добувні компанії або агрокомпанії, і починають там бізнес? Тому що Європа дає дотації, роблить податкові канікули та страхування. А ми – країна, де робиться все, щоб зробити Україну інвестиційно непривабливою”, – резюмувала експерт.

Нагадаємо, завдяки зростанню обсягів перевезень Укрзалізниця за результатами трох кварталів року отримала 1,7 млрд грн чистого прибутку, а її виторг зріс до 78 млрд грн. Водночас, компанія суттєво збільшила операційні витрати, і через це ініціювала збільшення тарифу на вантажні перевезення на 37%.

Бізнес рішуче виступив проти цього рішення: асоціації закликали керівництво УЗ ефективніше розпоряджатися мільярдними прибутками, адже наслідки для економіки можуть бути катастрофічними. Так, у Дунайському пароплавстві заявили про зупинку флоту у разі підвищення тарифу, а завод АрселорМіттал Кривий Ріг попередив про ризик закриття заводу, де працює 20 тисяч людей.

Новини

23 Січня 2025

Південна Корея рекомендує ввести тимчасові антидемпінгові мита на нержавіючу сталь з КНР

Трамп оголосив про інвестиції $500 млрд в інфраструктуру ШІ в США

АрселорМіттал Кривий Ріг не зміг вийти на беззбитковість у 2024 – гендиректор

В Україні зріс попит на вживані авто з США майже на 50%

Суд США вирішить питання про продаж з молотка яхти російського олігарха за 300 млн доларів

Україна шукає до $20 млрд для збільшення виробництва зброї

Японський бізнес допомагатиме відновлювати Україну через нову платформу

РФ довелося перенаправити танкери в тихоокеанський порт заради Китаю

ДТЕК інвестує ще €450 млн в будівництво Тилігульської вітроелектростанції

21 Січня 2025

Уряд спростив процедуру будівництва об’єктів розподіленої генерації

Викиди в металургії Китаю у 2024 році зросли на 4,1%

В США створять нову службу з торговельних мит 

ЄК розробляє план повного припинення імпорту російського газу

Металурги України в 2024 році експортували 614 тис. т довгого прокату

Китай зменшив закупівлі російського вугілля у 2024 році на тлі санкцій

Укрзалізниця замовила у державної Укрнафти дизпалива на 1 млрд 

ВСІ НОВИНИ ⇢