Мінрозвитку не комунікує з бізнесом стосовно підвищення тарифу на вантажні перевезення Укрзалізниці – Укрметалургпром

Економіка Металургія Новини Точка зору
Мінрозвитку не комунікує з бізнесом стосовно підвищення тарифу на вантажні перевезення Укрзалізниці – Укрметалургпром

Міністерство розвитку уникає діалогу з бізнесом щодо ініціативи Укрзалізниці підвищити тариф на вантажні перевезення на 37% — попри те, що така ініціатива несе загрозу для економіки та бюджету. Про це написав президент ОП “Укрметалурпром.

“Наприкінці минулого року Укрметалургпром надіслав Міністру розвитку громад та територій України лист з чіткими аргументами проти підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення. У відповідь ми отримали формальний лист від заступника міністра, який є просто бюрократичною відпискою, за якою ховається відсутність реального бажання шукати вирішення стратегічних проблем у транспортній галузі країни”, – заявив Каленков. 

Він уточнив: у листі сказано, що “всі ініціативи розглядаються згідно з чинним законодавством, і колись вони будуть опубліковані на сайті”. А підписаний лист заступником міністра, який не має жодного досвіду роботи з питаннями залізниці, і тим більше — тарифної політики державних монополій – що, у свою чергу, порушує серйозні питання щодо компетентності та готовності керівництва міністерства до професійного діалогу з бізнесом.

“Нічого у листі також немає про те, що проект наказу про підвищення тарифів перебуває на розгляді в міністерстві, куди його надіслано УЗ, і про це неодноразово вказували представники монополіста. Однак жодного конструктивного діалогу з представниками бізнесу з боку Міністерства не ведеться: міністр у кулуарах збирає УЗ, а на закритих засіданнях — приймає рішення спільно з керівництвом УЗ, які потім просуваються без жодного обговорення та прозорості”, – заявив Каленков.

“Ці питання є надзвичайно важливими. Підвищення тарифів на вантажні перевезення несе реальну загрозу закриття підприємств, особливо в умовах поточної економічної нестабільності. Це не лише удар по промисловості, а й пряма загроза для державного бюджету, який може недоотримати десятки мільярдів гривень та відбере податкові надходження з місцевих громад, що має розуміти профільний Міністр. А також — відтоку вантажної бази УЗ, яка перейде на автотранспорт і знищить дороги, на які держава виділяє мільярди гривень. Зневажливе ставлення до думки бізнесу та відсутність прозорого діалогу ставлять під удар економічне майбутнє країни у складній ситуації, в якій перебуває Україна”, – резюмував Каленков. 

Нагадаємо: Наглядова рада Укрзалізниці погодила підвищення тарифу на вантажні перевезення на 37%. Проти цього рішення виступили всі учасники ринку, серед яких – Європейська бізнес асоціація та Американська торгівельна палата.  

Так, в ЕВА нагадали, що до цього УЗ підвищила тарифи відразу на 70%, внаслідок чого вартість транспортування вугілля, руди та вапняку зросла на 140%, металу – на 70%, а зернових – на 65%. І через це компанія втратила частину вантажопотоку, який перейшов на автомобільний транспорт. Асоціація також закликала Кабмін не підтримувати підвищення тарифу на вантажі – тому що бізнеси в Україні вже й так закриваються через проблеми ситуацію в енергетиці та дефіцит персоналу. Чергове здорожчання логістики тільки пришвидшить ці процеси.

Новини

14 Лютого 2025

EUROFER знову закликає до термінового вдосконалення CBAM

Суха Балка будує сонячну електростанцію для шахти ім. Фрунзе

Каленков просить уряд переконати США скасувати мита на сталь, які запровадив Трамп

ArcelorMittal розглядає перенесення до Індії частини європейських бізнес-процесів

Понад 60% російських нафтових танкерів припинили роботу через санкції

США витратять роки, аби отримати українські ресурси

Трамп анонсував нові мита: кого торкнуться

Зиму можемо пройти без відключень – експерт

У розробку одного родовища критичних мінералів потрібно вкласти до $300 млн – експерт

Літій, титан та платина: бізнес закликає відкрити інформацію про запаси корисних копалин в Україні

13 Лютого 2025

Саудівська East Pipes збільшить обсяги виробництва труб завдяки новій лінії HSAW

Держава націоналізувала борги титанового комбінату російського мільярдера Шелкова

Українська компанія вперше експортувала біометан до Європи

Світовий експорт залізної руди у 2024 році зріс на 2%

Суха Балка запустила новий блок на шахті Ювілейна

В Індії планують побудувати два заводи з потужністю 35,5 млн тонн сталі

ВСІ НОВИНИ ⇢