У Європі обговорюють механізм конфіскації танкерів, що возять російську нафту Балтійським морем 

Економіка Новини
У Європі обговорюють механізм конфіскації танкерів, що возять російську нафту Балтійським морем 

Європейські країни розмірковують над юридичним механізмом, який би зробив можливим посилені перевірки та конфіскацію танкерів, що перевозять російську нафту через Балтійське море.

Про це пише Politico з посиланням на своїх співрозмовників в урядах і дипломатичних колах, передає Європейська правда.

За словами двох урядовців і двох дипломатів, європейські країни ведуть непублічні переговори про те, як уможливити масштабну конфіскацію танкерів, що возять російську нафту через Балтійське море – забезпечуючи Росії кошти на подальше ведення війни та створюючи екологічні й гібридні загрози для держав регіону.

“Близько 50% підсанкційної торгівлі (російською нафтою, що транспортується морем, – ред.) йде через Фінську затоку. Це загрози для довкілля, і ми бачили атаки проти нашої підводної інфраструктури. Постає питання: що ми можемо зробити з цими кораблями? Ми не можемо закрити усе може, але є багато варіантів для більшого контролю”, – прокоментував міністр закордонних справ Естонії Маргус Тсахкна.

Як варіант країни розглядають можливість використовувати міжнародне законодавство щодо загроз для довкілля чи піратства. Також держави обговорюють оновлення національного законодавства, що значно розширило б їхні повноваження.

Основним приводом може стати потенційна загроза для довкілля – оскільки у “тіньовому флоті” задіяні переважно старі танкери віком понад 15 років, у них можуть бути численні технічні проблеми, що загрожують розливами нафти. Зокрема, нещодавно стало відомо про ймовірну аварію танкера з мазутом у порту Усть-Луга під Петербургом.

Також розглядають використання законодавства щодо диверсій та піратства в разі, коли танкери підозрюють у спробах пошкодити підводну інфраструктуру.

Крім того, держави довкола Балтійського моря обговорюють можливість запровадження спільних змін до законодавства, що спростять затримання суден. Це може включати вимогу до танкерів, які ходять через Балтійське море, використовувати страхування від надійних компаній, а відсутність такого страхування стане підставою для затримання.

Експерти у цій сфері кажуть, що у будь-якому разі плани непрості для реалізації – починаючи від можливої юридичної реакції Росії і продовжуючи фінансовими витратами

Новини

21 Березня 2025

POSCO відмовилась від своєї частки в японській Nippon Steel

Жежелівський кар’єр повторно виставили на продаж

Укрлітій захищає право на розробку Полохівського родовища літію

Fitch переглянуло прогнози цін на метали та сировину на 2025-2027 роки

20 Березня 2025

Експерти продовжують лякати високими цінами на харчі через підвищення тарифів УЗ

Норвегія має намір запровадити CBAM з 2027 року

Представники бізнесу закликали не відновлювати планові перевірки надрокористувачів

Експорт феросплавів зріс у 35 разів на початку 2025 року

За період повномасштабного вторгнення ворог пошкодив 385 об’єктів припортової інфраструктури

Ferrexpo ініціює міжнародний арбітраж проти України

Без роботи у 2024 році залишався кожен сьомий українець

У Харкові збудують завод з виробництва залізобетонних конструкцій

ЄС скоротить імпорт сталі на 15% через нові мита Трампа

19 Березня 2025

Китай призупиняє імпорт СПГ зі США

Fitch погіршило прогноз зростання світової економіки у 2025 році 

Україна за січень-лютий зменшила валютну виручку від експорту чорних металів на 20%

ВСІ НОВИНИ ⇢