В УЗ не вважають, що великовагові вантажні перевезення можуть перейти на автотранспорт
Економіка Новини Транспорт
Відмовитися від послуг залізничного транспорту перевізникам не дозволять високі штрафи за порушення правил вантажних перевезень на автомобільних дорогах. На цьому наголосив заступник директора департаменту безпеки руху АТ “Укрзалізниця” Микола Горбаха під час VII Міжнародної конференції “Залізниці України”: розвиток та інвестиції.
У 2024 році Державна служба з безпеки на транспорті зібрала 1,3 млрд гривень штрафів, каже він. Створена в 2015 році, до 2025-го ця структура вийшла на фінансову ефективність з коефіцієнтом 1 до 4.
За словами Горбахи, в 2023 році було прийнято постанову Кабміну в якій “Укртрансбезпеці” дозволили супроводжувати транспортні засоби з місцевих доріг до доріг загального користування для того, щоби здійснювати габаритно-ваговий контроль. У правилах дорожнього руху, зауважує він, чітко вказано, що на місцевих дорогах маса автомобіля не має перевищувати 24 тонни. Натомість на дорогах загального користування цей показник може сягнути й 40 тонн.
“Усі елеватори та кар’єри – весь цей бізнес розташований на місцевих дорогах, – каже представник УЗ. – Зараз “Укртрансбезпека” активізувалася для габаритно вагового контролю на місцевих дорогах. Якщо він запрацює ще більш жорстко – всі згадають про під’їзні колії “Укрзалізниці” й про те, що треба розвивати залізничний транспорт”. Мінімальний штраф на місцевих дорогах, за словами Горбахи, нині становить 17 тис. грн. А тому перспективи залізничного транспорту в післявоєнний період він оцінює, як “дуже оптимістичні”.
Водночас, заступник директора департаменту безпеки руху АТ “Укрзалізниця” повідомив: у Білій Книзі ЄС, випущеній до Транспортної стратегії до 2050 року, передбачено, що автомобільні перевезення повинні сягати максимум 300 км. Після 300 км – залізничний і внутрішній водний транспорт.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити Telegram