Бізнес просить скасувати обмеження на експлуатацію іноземних вагонів в Україні

Економіка Новини Транспорт
Бізнес просить скасувати обмеження на експлуатацію іноземних вагонів в Україні

Європейська Бізнес Асоціація закликає відновити рівні умови надання послуг з перевезення вантажів всередині України, зокрема з можливістю експлуатації іноземних вагонів.

З 16 березня вагони іноземних залізниць, а також власні вагони приписки інших залізничних адміністрацій допускаються до використання тільки для міжнародних перевезень вантажів.

В ЄБА вважають, що такі обмеження створюють нерівні умови на внутрішньому ринку залізничних перевезень, адже вони не розповсюджуються на іноземні вагони в управлінні “Укрзалізниці”.

Як повідомляють компанії-члени Асоціації, це не перша спроба з боку АТ УЗ зупинити експлуатацію вантажних вагонів приписки іноземних залізниць. Схожі події вже мали місце у вересні 2024 року, але після різкої реакції бізнесу та профільних асоціацій відповідні рішення були призупинені.

Експерти Асоціації стверджують, що питання експлуатації у межах України власних вантажних вагонів, зокрема приписки залізничних адміністрацій країн СНД та Балтії, крім держав під санкціями, повністю урегульовано нормами національного законодавства.

“З початком військової агресії рф проти України українські вантажовідправники та оператори були вимушені залучати вагони європейських країн, в тому числі країн Балтії, інвестували в ремонт та експлуатацію таких вагонів. Це був вимушений крок через критичний дефіцит справного рухомого складу “Укрзалізниці”, низькі швидкості руху по мережі, неконкурентні ставки за використання власних вагонів “Укрзалізниці”. Тоді це допомогло забезпечити безперебійні вантажоперевезення, які не змогли бути виконані національним перевізником в повному обсязі.Запроваджене обмеження щодо використання іновагонів викликає нерозуміння та стурбованість вантажовідправників та операторів вантажних вагонів. Такі дії, на їх думку, не є цілком обґрунтованими, їх наслідком може стати штучний дефіцит навантажувальних ресурсів, антиконкурентні дії на ринку та, зрештою, подорожчання вантажоперевезень і погіршення конкурентоспроможності українських товарів на глобальних ринках”, – йдеться у повідомленні ЄБА.

Тож, минулого тижня бізнес звернувся до відповідних органів з проханням надати роз’яснення щодо цієї ситуації учасникам ринку, вантажовідправникам та операторам.

Додатково, ЄБА просить призупинити дію згаданих обмежень на час дослідження ситуації.

Експерти Європейської Бізнес Асоціації пропонують обговорити можливість використання рухомого складу приписки інших залізничних адміністрацій з погодженням типової угоди про використання вантажних вагонів у внутрішньому залізничному сполученні України та забезпечення їх інтероперабельності.

Новини

19 Квітня 2025

Григорій Козловський допоміг захисникам: нове відділення у госпіталі з’явиться завдяки внеску 2 млн. грн.

18 Квітня 2025

Вашингтон б’є по китайському флоту: нові мита від Трампа на судна з КНР

Тарифи Трампа б’ють по зеленій енергетиці США – зростають витрати на сталь і алюміній

Новий гравець на сталевому ринку Боснії – Shahi Steel відкрила завод

Сталь без вуглецю: Індія кидає виклик Китаю та виходить на ЄС

Війна не зупинила: в Україні відновлюється попит на металоконструкції

У порти Великої Одеси заходить все більше іноземних суден

Україна підписала зі США меморандум про намір укласти угоду про надра – Свириденко

Італійський виробник сталі інвестує у чисті технології за підтримки ЄС

17 Квітня 2025

В Україні арештували ділянки найбільшого літієвого родовища

Імпорт свинцю зріс у 7 разів, експорт впав на 25%

Чехія стала повністю незалежною від поставок російської нафти

Японія на шляху до кліматичного нуля – потрібні $7,7 трлн інвестицій

Rio Tinto недопоставила мільйони тонн руди через циклони – прогноз на 2025 під загрозою

Китайські заводи наростили виплавку сталі, але ризики для експорту зростають

Ferrexpo попереджає: блокування ПДВ загрожує виробництву та економіці України

ВСІ НОВИНИ ⇢