Російські компанії використовують порт Індонезії для тіньової торгівлі нафтою – розвідка
Економіка Новини
Російські компанії в умовах західних санкцій обходять обмеження, використовуючи для перевалки нафти і нафтопродуктів індонезійський порт Каримун.
Про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки.
Зазначається, що Москва на тлі санкцій шукає альтернативні маршрути для експорту нафти і нафтопродуктів. У 2025 року найбільшим перевалочним пунктом російської нафти став індонезійський порт Каримун.
При цьому робота терміналу не контролюється владою Індонезії – термінал перебуває в зоні вільної торгівлі та поза юрисдикцією країни, пояснили розвідники.
Перевалка через Каримун дає можливість російським компаніям обходити санкції. У порту російські нафтопродукти змішують з нафтопродуктами з інших країн походження. Після цього енергоносії вважаються індонезійськими, і західні санкції до них не застосовуються. Згодом нафтопродукти реескпортуються до Сінгапуру, Малайзії та Китаю”, – йдеться у повідомленні.
Від початку 2025 року через Каримун з порту Усть-Луга (Росія) експортовано 590 тис. тонн мазуту (в січні-березні 2024 року – близько 100 тис. тонн). Крім того, у 2025 році вперше у порту з Росії було відвантажено близько 217 тис. тонн дизеля; 50 тис. тонн нафти; 217 тис. тонн дизельного палива.
Упродовж березня-квітня 2025 року до Каримуна прибули щонайменше три вантажі на танкерах, які перебувають під санкціями ЄС та Великої Британії. Посередниками у торгівлі підсанкційними товарами є маловідомі торгові фірми, які часто змінюють свої назви до того, як прибудуть до кінцевих пунктів призначення.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити Telegram