Попит на електромобілі в Україні вкотре б’є рекорди

Економіка Новини
Попит на електромобілі в Україні вкотре б’є рекорди

За підсумками вересня сумарний обсяг сегмента легкових електромобілів в Україні становив рекордні 12,1 тис., що на 5,9% більше, ніж було у серпні, та на 89,2% більше відносно вересня-2024.

Про це інформує Інститут досліджень авторинку.

Як зазначають аналітики, основних драйверів тут три: подорожчання пального на АЗС, загальна тенденція зростання інтересу до електромобілів (яка складається з покращення їхніх характеристик та зменшення ринкових цін), а також наближення розмитнення з ПДВ, яке зафіксоване у законодавстві на 1 січня 2026 року.

Структура сегмента за підсумками минулого місяця наступна: основу складають імпортовані електромобілі з пробігом, частка таких 53,4%, або 6473 шт.

Другий за обсягами підсегмент — внутрішні перепродажі машин групи BEV, частка 29,3%, кількість — 3552 шт.

Нові електроавто зайняли 17,2% у своїй групі, у кількісному вимірі це 2088 шт. – новий рекорд для вперше зареєстрованих нових електромобілів.

Як змінилися показники за цими підсегментами у порівнянні з минулими періодами:

  • Внутрішні перепродажі: −0,4% (відносно серпня), +44,4% (відносно вересня 2024);
  • Імпорт вживаних: +9,3%, +107,7%;
  • Імпорт нових: +7,2%, +153,1%.

За даними експертів, станом на кінець вересня в Україні (без урахування промислових електрокарів, тролейбусів, рейкових машин та групи “мото”) парк транспорту групи BEV складає 193,5 тис. одиниць. Найбільше у ньому легковиків — 193,5 тис. Вантажівок на електротязі 3,9 тис., також є кілька електробусів (8 шт.).

“Цікаво, що найбільше у нашому парку електромобілів марки Tesla — 20%, хоч від початку “електромобілізації” й донедавна лідирував Nissan, частка якого зараз 18,5%. Третій у цьому списку Volkswagen з часткою 12,5%”, – зазначили експерти.

Середній вік у цьому сегменті парку — 5,8 року, що робить його наймолодшим серед усіх інших сегментів, підкреслили аналітики.

За оцінкою аналітиків ІДА, зростання обсягів у цьому сегменті продовжиться й надалі, до кінця року, якраз через наближення повернення ПДВ на розмитнення електроавто, далі ж (з наступного року) слід очікувати деякої паузи, просідання тривалістю кілька місяців, після чого настане певна стабілізація, яку змінить тенденція до зростання обсягів.

Новини

18 Листопада 2025

Кулеба прозвітував про темпи укриття критичної інфраструктури

В Києві виявили нафтобазу, яка постачала контрафактне пальне до мережі АЗС

Водень замість газу: Німеччина переглянула енергетичну стратегію

Україна наростила експорт плоского прокату

Литва передала Україні обладнання для відновлення енергетики 

Китай відкрив найбільше в сучасній історії родовище золота 

В “Енергоатомі” визнали, що вже три роки не можуть відремонтувати енергоблок ХАКС 

На окупованій Донеччині пошкоджена Зуївська і Старобешівська ТЕС

Росіяни атакували енергетику у чотирьох областях

17 Листопада 2025

Найбільший кремнієвий завод РФ припинить виробництво

Tata Steel переходить на власну енергію: придбано три електростанції Vattenfall

Кількість жертв трагедії на Інгулецькій шахті зросла: деталі

Інтерпайп має усі передумови для досягнення глобального масштабу, – CEO

Трамп заявив, що Великобританія має відмовитися від вітрогенераторів

Fitch втретє підтвердило обмежений дефолт України

На Закарпатті відновили видобуток солі 

ВСІ НОВИНИ ⇢