Україні не загрожує дефіцит пального – Куюн

ТЕК Точка зору
Україні не загрожує дефіцит пального – Куюн

На сьогодні казати про дефіцит пального немає жодних підстав. Про це повідомив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн, коментуючи численні публікації у ЗМІ про начебто незначні запаси пального у країні, пише галузеве видання enkorr.

Інформаційні повідомлення базуються на заяві Міненерго про 30-денний запас пального в Україні, який, зазначає експерт, пролунав у контексті необхідності створення стратегічних запасів нафти і нафтопродуктів (МЗНН), метою якого є законодавчо зобов’язати трейдерів тримати певний запас залежно від їхнього обороту.

«Справа в тому, що запасів не «лише» на 30 діб, а на «цілих» 30 діб! З початку року ми перебуваємо у хронічному профіциті всіх марок пального», – пише Куюн, наголошуючи, що рекордні запаси є ситуативними.

«Сьогодні він (запас – прим. enkorr) є, завтра нема, це рішення кожного окремого трейдера. Мета створення мінімального запасу нафти та нафтопродуктів (МЗНН) – законодавчо зобов’язати трейдерів тримати певний запас залежно від їхнього обороту. Це практика Європи та інших розвинутих країн», – пояснює очільник «А-95».

За його даними, наразі йде обговорення обсягу запасу, місць його зберігання й обліку.

«Чиновники пропонують досягти 61 дня споживання. Але не одразу, як багато хто подумав на ринку, а розтягнути це 8 років. На першому етапі пропонується закріпити всього 3%, або 11-денний запас (але не менше 2 000 т). Вважаю це правильним, бо фактично його зазвичай і так усі мають, і це дозволить на малих обертах відпрацювати звітність», — зазначає Куюн.

Разом із цим він наголошує, що ворог не спить, і наповнювати нафтобази пальним нерозумно, й це всі розуміють, тому проєктом закону передбачається дозволити зберігати 50% своїх запасів за кордоном.

«До речі, на сьогодні це вже фактично робить «Укрзалізниця» у Клайпеді (Литва), звідки вона постачає частину пального для власних потреб, та UPG, що володіє перевалювальним терміналом у польському Щецині», — пояснив С.Куюн.

З його слів, у Європі також практикують «тікети» — купуєш не пальне, а опцію на його видачу спеціалізованим терміналом у разі потреби.

«Пальне є, на заправку з каністрами не поспішаємо, бо ціна ще буде падати», — каже експерт. Він також зазначив, що за останній місяць бензин втратив 1,5 грн, дизпальне — майже 2,5 грн/л. Окрім цього, у наступні 2-3 тижні зберігається потенціал подальшого охолодження на 2-3 грн/л.

«Щодо рецидиву дефіциту через раптові атаки ворога скажу так: в атаки вірю, у дефіцит — ні. За рік побудовано розгалужену потужну систему постачань, створено величезний флот бензовозів, укладено контракти й зацементовано маршрути. Зупинити це неможливо. Мабуть, це одна з небагатьох речей, у якій я сьогодні впевнений. Більше впевнений я лише у наших військових», — резюмував Сергій Куюн.

Новини

11 Вересня 2024

В Офісі генпрокурора підрахували суму збитків енергосистемі від російських обстрілів

Китай скорочує імпорт міді через слабкий попит

НБУ розраховує на 31 млрд дол міжнародної допомоги наступного року

Fitch Solutions очікує падіння світових цін на сталь

Через заміновані теріторії Україна втрачає щороку понад 11 млрд дол

Китай звернувся до СОТ щодо встановлення Канадою нових мит на сталь та алюміній

Укрзалізниця має обговорювати з бізнесом будь-які зміни вантажних тарифів

Байден готується заблокувати придбання Nippon Steel компанії US Steel

Бразилія у серпні скоротила експорт чавуну

На ринку праці найбільша кількість вакансій від початку великої війни

Укренерго хоче скасувати постанови НКРЕКП щодо підтримки зеленої енергетики

МВФ очікує зростання української економіки на 3%

Дві індонезійські компанії збудують перший завод безшовних труб у Південно-Східній Азії

Уряд спільно з бізнесом напрацьовує правки до параметрів бронювання від мобілізації

Партнери України профінансували закупівлю енергообладнання потужністю 170 МВт

10 Вересня 2024

Більшість необхідних енергооб’єктів уже захищена на 85% від ударів із повітря – Шмигаль

ВСІ НОВИНИ ⇢