Україні не загрожує дефіцит пального – Куюн

ТЕК Точка зору
Україні не загрожує дефіцит пального – Куюн

На сьогодні казати про дефіцит пального немає жодних підстав. Про це повідомив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн, коментуючи численні публікації у ЗМІ про начебто незначні запаси пального у країні, пише галузеве видання enkorr.

Інформаційні повідомлення базуються на заяві Міненерго про 30-денний запас пального в Україні, який, зазначає експерт, пролунав у контексті необхідності створення стратегічних запасів нафти і нафтопродуктів (МЗНН), метою якого є законодавчо зобов’язати трейдерів тримати певний запас залежно від їхнього обороту.

«Справа в тому, що запасів не «лише» на 30 діб, а на «цілих» 30 діб! З початку року ми перебуваємо у хронічному профіциті всіх марок пального», – пише Куюн, наголошуючи, що рекордні запаси є ситуативними.

«Сьогодні він (запас – прим. enkorr) є, завтра нема, це рішення кожного окремого трейдера. Мета створення мінімального запасу нафти та нафтопродуктів (МЗНН) – законодавчо зобов’язати трейдерів тримати певний запас залежно від їхнього обороту. Це практика Європи та інших розвинутих країн», – пояснює очільник «А-95».

За його даними, наразі йде обговорення обсягу запасу, місць його зберігання й обліку.

«Чиновники пропонують досягти 61 дня споживання. Але не одразу, як багато хто подумав на ринку, а розтягнути це 8 років. На першому етапі пропонується закріпити всього 3%, або 11-денний запас (але не менше 2 000 т). Вважаю це правильним, бо фактично його зазвичай і так усі мають, і це дозволить на малих обертах відпрацювати звітність», — зазначає Куюн.

Разом із цим він наголошує, що ворог не спить, і наповнювати нафтобази пальним нерозумно, й це всі розуміють, тому проєктом закону передбачається дозволити зберігати 50% своїх запасів за кордоном.

«До речі, на сьогодні це вже фактично робить «Укрзалізниця» у Клайпеді (Литва), звідки вона постачає частину пального для власних потреб, та UPG, що володіє перевалювальним терміналом у польському Щецині», — пояснив С.Куюн.

З його слів, у Європі також практикують «тікети» — купуєш не пальне, а опцію на його видачу спеціалізованим терміналом у разі потреби.

«Пальне є, на заправку з каністрами не поспішаємо, бо ціна ще буде падати», — каже експерт. Він також зазначив, що за останній місяць бензин втратив 1,5 грн, дизпальне — майже 2,5 грн/л. Окрім цього, у наступні 2-3 тижні зберігається потенціал подальшого охолодження на 2-3 грн/л.

«Щодо рецидиву дефіциту через раптові атаки ворога скажу так: в атаки вірю, у дефіцит — ні. За рік побудовано розгалужену потужну систему постачань, створено величезний флот бензовозів, укладено контракти й зацементовано маршрути. Зупинити це неможливо. Мабуть, це одна з небагатьох речей, у якій я сьогодні впевнений. Більше впевнений я лише у наших військових», — резюмував Сергій Куюн.

Новини

19 Квітня 2024

ДТЕК попереджає про можливі відключення світла у Києві

Відвантаження довгого прокату за кордон зросли на 13,4%

EDF постачатиме зелену енергію для французького заводу з виробництва DRI

Асоціація портів України звернулась до уряду щодо ситуації на Дунаї

Ворог пошкодив припортову інфраструктуру на Одещині

Сім країн у світі виробляють всю свою енергію з відновлюваних джерел

Pilbara Minerals відзначає збільшення цін на літій

Nippon Steel намагається розвіяти побоювання з приводу придбання US Steel

Каметсталь освоює виплавку заготовки підвищеної якості

Виробництво в будівельному секторі ЄС зросло на 1,8% 

США виділило $28 млн на розробку технологій очищення чавуну та сталі

Україна отримає від ЄІБ 560 млн євро на відновлення енергетики та житла

Китай у березні збільшив видобуток руди на 14,5% 

УЗ планує відремонтувати майже 1200 кілометрів колій

Зміна клімату призведе до значних економічних втрат у майже всіх країнах світу

Німецький виробник дронів відкриє завод в Україні

ВСІ НОВИНИ ⇢