Україні потрібно не продовження зернової угоди, а повне розблокування портів – Гусак

Економіка Точка зору Транспорт
Україні потрібно не продовження зернової угоди, а повне розблокування портів – Гусак

Україні сьогодні треба домовлятись не про продовження зернової угоди,а про повне розблокування вітчизняних портів для всіх вантажів. Таку думку у коментарі МінПрому висловив генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.

Він звернув увагу на те, що до війни сільськогосподарські культури становили лише 40% від загальної вантажної бази українських портів. За оцінками гендиректора ФРТУ, через морську блокаду, яка фактично мала місце незважаючи на  попередню зерновою угодою, Україна втратила десятки мільярдів доларів валютної виручки, приблизно 500 тисяч робочих місць, 10% ВВП та 150 мільярдів гривень податків, що спвставно з витратами нашої країни на освіту та охорону здоров’я.

“Через формат зернової угоди, який існував, Росія фактично узаконила право піратства на морі і отримала широкі, можна навіть сказати, безпрецедентні можливості щодо повного контролю над зовнішньою торгівлею України. І якщо цей недостатній та недосконалий формат збережеться, то це матиме негативні наслідки для України. Тому сьогодні варто вести розмову про повне розблокування українських портів та відновлення вільного судноплавства на Чорному морі”, – переконаний В.Гусак.

“Для досягнення цієї мети український владі необхідно відстоювати на всіх рівнях позицію, що єдиним можливим форматом є повне розблокування портів без жодного впливу держави-агресора на те, чим Україна торгує”, – додав він.

На думку гендиректора ФРТУ, діючи у цьому напрямку необхідно звертатись до міжнародних партнерів, щоб Україна отримала все необхідне озброєння для забезпечення вільного судноплавства. Крім того необхідно боротися за підсилення санкційного тиску на росію. Також важливим кроком у напрямку розблокування портів для всіх вантажів В.Гусак назвав створення урядом за участі міжнародних партнерів дієвого механізму комерційного страхування ризиків для торговельних суден, які прямуватимуть до українських портів.

Новини

7 Лютого 2025

Держборг України з початку великої війни став дешевшим у 1,5 раза 

Світ має активніше посилювати санкції проти російських металургів – експерт

Транзит російської нафти через Україну торік впав на 15% 

Туреччина має вжити заходів для захисту сталеливарної промисловості за прикладом США та ЄС – TCUD

Свириденко повідомила про зменшення українського експорту в січні 

Україна готова надати США свої сховища для закачування LNG-газу – Сибіга

EUROFER погіршив очікування видимого споживання сталі в ЄС у 2025 році 

POSCO у 2024 році скоротила продажі прокату 

Інтерпайп покладається лише на власні ресурси у страхуванні воєнних ризиків на морі – директор з логістики

Імпорт скрапленого газу в січні обвалився до мінімуму з травня 2022 року 

6 Лютого 2025

УЗ замовила обладнання для будівництва євроколії до Ужгорода на 240 млн

Підприємства Метінвесту продовжують захоплювати європейські ринки

Син Януковича заробляє на продажу вугілля з окупованих територій України

США оголосили про скасування зборів у Панамському каналі

Мита Китаю на нафту можуть вдарити по американському експорту

На продаж виставлено гранітний карʼєр і щебеневий завод у Житомирській області

ВСІ НОВИНИ ⇢