Україні потрібно не продовження зернової угоди, а повне розблокування портів – Гусак

Економіка Точка зору Транспорт
Україні потрібно не продовження зернової угоди, а повне розблокування портів – Гусак

Україні сьогодні треба домовлятись не про продовження зернової угоди,а про повне розблокування вітчизняних портів для всіх вантажів. Таку думку у коментарі МінПрому висловив генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.

Він звернув увагу на те, що до війни сільськогосподарські культури становили лише 40% від загальної вантажної бази українських портів. За оцінками гендиректора ФРТУ, через морську блокаду, яка фактично мала місце незважаючи на  попередню зерновою угодою, Україна втратила десятки мільярдів доларів валютної виручки, приблизно 500 тисяч робочих місць, 10% ВВП та 150 мільярдів гривень податків, що спвставно з витратами нашої країни на освіту та охорону здоров’я.

“Через формат зернової угоди, який існував, Росія фактично узаконила право піратства на морі і отримала широкі, можна навіть сказати, безпрецедентні можливості щодо повного контролю над зовнішньою торгівлею України. І якщо цей недостатній та недосконалий формат збережеться, то це матиме негативні наслідки для України. Тому сьогодні варто вести розмову про повне розблокування українських портів та відновлення вільного судноплавства на Чорному морі”, – переконаний В.Гусак.

“Для досягнення цієї мети український владі необхідно відстоювати на всіх рівнях позицію, що єдиним можливим форматом є повне розблокування портів без жодного впливу держави-агресора на те, чим Україна торгує”, – додав він.

На думку гендиректора ФРТУ, діючи у цьому напрямку необхідно звертатись до міжнародних партнерів, щоб Україна отримала все необхідне озброєння для забезпечення вільного судноплавства. Крім того необхідно боротися за підсилення санкційного тиску на росію. Також важливим кроком у напрямку розблокування портів для всіх вантажів В.Гусак назвав створення урядом за участі міжнародних партнерів дієвого механізму комерційного страхування ризиків для торговельних суден, які прямуватимуть до українських портів.

Новини

2 Травня 2024

Аграрії просять уряд на три місяці продовжити чинне бронювання працівників

ДТЕК Енерго спрямував прибуток за минулий рік на відбудову ТЕС

В Брюселі пройде форум ЄС-Україна з питань оборонної промисловості

Через активну роботу СЕС вдень в Україні зафіксований профіцит електроенергії

Іспанська Tubos Reunidos заявляє про намір стати першім у світі виробником труб без викидів вуглецю

ArcelorMittal закрил коксохімічне виробництво у місті Зениця

Проблеми з судноплавством у Червоному морі можуть тривати до кінця року

Австралія має намір побудувати 25 ГВт вітроенергетичних потужностей

Індійські металурги занепокоєні зростанням імпорту сталі

Одеський Стальканат у 2023 році скоротив чистий прибуток на 13,8%

Україні треба приєднуватись до світового тренду захисту від імпорту китайської сталі

Ворог пошкодив половину украінської енергосистеми

Укргазвидобування сягнуло рекордних показників буріння під час війни

Після розблокування кордону держбюджет додатково отримав 2,5 млрд грн

Свириденко прогнозує зростання економіки на рівні 4,6%

1 Травня 2024

НКРЕКП нарешті затвердила обсяг підтримки зелених електростанцій за 5 місяців 2023 року

ВСІ НОВИНИ ⇢