Тимошенко націлилась на кризову перемогу

Точка зору

Чи не найголовнішим висновком, який варто зробити після невдалої спроби відставити уряд Юлії Тимошенко у парламенті, є такий: як мінімум рік – до президентських виборів – українцям доведеться боротися з фінансовою та соціальною кризами самотужки, без допомоги центральної влади зокрема і всієї політичної еліти загалом.

Те, як складається політична боротьба на найвищому рівні, змушує ставити питання так: а хто, власне, нині зацікавлений у владному Києві якомога швидше долати кризу і рятувати країну? Опозиція (тобто, ті, хто дуже не хоче бачити Тимошенко на чолі держави) не змогла подолати БЮТ у парламенті, а отже, їй залишається одне: сподіватися, що це зробить виборець – вийшовши масово на вулиці або голосуванням проти Тимошенко на виборах. Іншими словами,

антитимошенківці змушені будуть вдаватися до тактики «чим гірше – тим краще», тому не лише не допомагатимуть уряду долати кризу, а й всіма силами заважатимуть йому це робити.

Утім, трагедія і фарс ситуації полягає в тому, що особливо заважати й не доведеться. Просто тому, що уряд з кризою всерйоз не боротиметься. Одразу з кількох причин.

Перша, і найголовніша: уряд не знає, як боротися. Хоча б тому, що цього достеменно не знає ніхто у світі. Така от криза у світі трапилася, що подібного раніше не було.

Безумовно, щось уряд Тимошенко робитиме, але це буде не більше намагань терміново залатати чергову дірку, загасити хоча б на короткий час гостроту чергової соціальної проблеми.

Зрозуміло, методика таких дій буде одна: жорсткий адміністративний тиск, пошук винного – справжнього чи «цапа-відбувайла», активна пропаганда, непринципові поступки.

Далі. Припустимо неймовірне: наш уряд чітко знає те, чого не знає ніхто, і він складе реальний, або – принаймні – напівреальний план подолання кризи. Очевидно, що такий план мав би умовні два етапи. Перший, коли усі до краю «затягують паски», тобто, усім погано. І другий етап, коли всенародна економія і послідовність уряду у прийнятті непопулярних рішень дадуть, нарешті, бажані плоди у вигляді стабілізації гривні, мінімальній інфляції та безробітті, зростанні економіки і т. ін. Тобто, коли після «погано» стане «добре». Тепер питання: скільки часу треба на перший етап? Невідомо, але аж ніяк не лічені місяці.

Тобто, Тимошенко має йти на вибори, коли «поганий» етап буде в розпалі, а тому ймовірність її програшу дуже високою? Щоб плодами «доброго» етапу поласували її оппоненти? Зробити для них всю «чорну» роботу? Тимошенко все-таки не камікадзе.

Логічніше припустити, що Тимошенко обере інший шлях. А саме: йти на вирішальні для себе вибори в атмосфері максимальної конфліктності в політичному і не лише політичному середовищі. Власне, казати «обере» не зовсім правильно. Точніше було б стверджувати, що іншого, «неконфліктного» шляху у Юлії Володимирівни просто немає. Бо один «конфлікт» – криза – вже об’єктивно є, і загасити його швидко (тобто, до виборів) не під силу ні Тимошенко, ні будь-кому іншому, ні навіть усім разом. Тобто, криза є, а отже, на виборах за її наслідки – справедливо чи несправедливо – хтось мусить відповісти. А відповідати ніхто не хоче, навіть «усім разом» не хочуть. Отже,

конфлікт навколо питання «хто винен?» невідворотній.

Другий «вічний конфлікт» – це те, що посада Президента одна, а претендентів більше. Звісно, можна помріяти, що наша еліта помириться і гуртом поборить кляту кризу, от тільки як еліта «гуртом» буде Президентом України – в жодну мрію не влазить.

Нарешті, вся політична біографія Тимошенко – це постійний жорсткий і навіть жорстокий (аж до Лукянвського СІЗО) конфлікт. Досі вона у ньому загалом перемагала. Чому ж Тимошенко відмовлятися від успішної методики, в якій вона опанувала всі прийоми боротьби? У конфлікті вона почувається як риба у воді, конфлікт став її стихією. Мабуть, якби хтось показавТимошенко шлях, яким можна гарантовано спокійно, у мирі та злагоді з усіма, здобути президентську посаду, вона б його рішуче відкинула. Тільки після важкої боротьби, майже війни, вона має досягти вершини. Тільки тоді буде і моральне задоволення, і виправдання для тієї політики, яку вона має намір вести вже як Президент України.

Тобто вибір Тимошенко дуже логічний і суто прагматичний: якщо конфлікт об’єктивно неминучий, то навіщо витрачати марно зусилля, щоб його гасити? Хіба не краще від початку націлитися на жорстке протистояння, щоб перемогти у ньому? Власне,

так Тимошенко вже й діє, поки її опоненти вагаються: відповідати їй так само жорстко або навіть жорсткіше чи чекати, поки криза й виборці переможуть Тимошенко і звільнять для них дорогу до влади?

Залишилося уточнити, чому саме невідставка уряду 5 лютого прирекла українського обивателя на самотність перед кризою. Хіба успішне голосування гарантувало б союз влади і народу проти економічних проблем? Звісно, не гарантувало б. Такою-сякою гарантією була б можливість народу обрати нову владу на нових виборах (неважливо яких – президентських чи парламентських), інакше кажучи – негайно втрутитися у політичний конфлікт на боці однієї з сторін, віддати їй перемогу (тобто, владу) в обмін на можливість отримати від цієї нової влади реальну програму подолання кризи.

Невідставка уряду відставила можливість дострокових виборів до парламенту. Інший шлях до таких виборів – масова відмова «регіоналів» від депутатських мандатів – не став реальнішим після їхньої поразки 5 лютого.

Хоча вона, поразка, й радикалізує ту частину Партіїї регіонів, яка готова пожертвувати мандатами.

Утім, в українців ще залишається одна можливість без вуличних протестів втрутитися у владний конфлікт до січня 2010 року. Це якщо будуть дострокові вибори Президента. Хоча їх ймовірність – принаймні, сьогодні – й не здається вищою за імовірність дострокових виборів до Верховної Ради.

Новини

3 Травня 2024

Польща має заборонити імпорт російської металопродукції через свої порти – експерт

Якщо акциз на пальне підвищують до європейського рівня, варто збільшити й зарплату – експерт

ArcelorMittal планує розширення компанії у Бразилії

Туреччина збільшила експорт арматури на 8,9%

Морські перевезення стимулюватимуть зростання експорту продукції ГМК – НБУ

Великий бізнес з початку 2024 року сплатив майже 160 млрд грн податків 

Україна і Британія починають реалізацію проєктів у сфері зелених інновацій в енергетиці

Nippon Steel знадобиться більше часу для завершення угоди з купівлі US Steel

КНДР відправила до росії балістичні ракети

Японські торгові доми очікують скорочення прибутків від металургійного бізнесу

Реальна собівартість електроенергії для населення становить 3,5 грн – Кучеренко

Міжнародна торгова палата закликала ЄС до діалогу щодо вуглецевого мита

Польща за три місяці імпортувала 378,7 тис тонн сталі 

Уряд зобов’язав УЗ перерахувати 1,5 млрд грн до бюджету

АМПУ отримало нове лоцманське судно для портів на Дунаї

Німеччина у січні-лютому імпортувала 155 тис тонн сталі 

ВСІ НОВИНИ ⇢