Латвія може допомогти з перевезенням до 1 млн тонн українського зерна залізницею

Економіка Новини Транспорт
Латвія може допомогти з перевезенням до 1 млн тонн українського зерна залізницею

Національна державна залізнична компанія Латвії (LDz) розглядає можливість уже восени 2023 року розпочати перевезення українського зерна. Про це заявив голова правління LDz Ріналдс Плявнієкс, повідомляє Delfi.

До літа цього року я ставився до цього питання абсолютно скептично і вважав, що в індустріальних масштабах це неможливо”, — заявив Плявнієкс, пояснивши, що в таких перевезеннях потрібно проводити дві перевалки.

Проте, за його словами, технологічні можливості логістики та перевалки настільки розвинулися, що процес перевалки може бути набагато оперативнішим.

На сьогодні з’явилася можливість для перевезення українського зерна”, — сказав Плявнієкс.

Голова правління LDz вважає, що через Латвію за рік можна буде перевезти приблизно 0,5-1 млн тонн українського зерна. Плявнієкс також зауважив, що LDz може бути залучена до транспортування зерна з України вже цієї осені.

У сусідніх з Україною країнах Євросоюзу, включно з Польщею, ширина колії становить 1435 мм, тоді як в Україні та країнах Балтії використовується широка колія 1520 мм. Через це під час транспортування українського зерна залізницею до балтійських портів змінювати колію або перевантажувати контейнер з одного поїзда до іншого потрібно двічі.

Донедавна значну частину української сільськогосподарської продукції вивозили з країни через три порти на Чорному морі в рамках зернової угоди, укладеної між Україною та Росією за посередництва Туреччини та ООН минулого року. В середині липня Кремль оголосив про небажання продовжувати угоду. Після цього російські війська почали регулярно обстрілювати портову інфраструктуру Одеського регіону.

Наприкінці липня литовська влада направила до Єврокомісії лист із пропозицією використовувати порти на Балтійському морі як альтернативний шлях експорту зерна з України. На початку серпня міністр з питань сільського господарства Латвії Дідзіс Шміц допустив можливість експорту українського зерна через латвійські порти.

Минулого тижня ВМС ЗСУ оголосили нові тимчасові маршрути руху цивільних суден до/з чорноморських морських портів України, відповідно до наказу навігаційного доручення ВМС №6 від 8 серпня 2023 року.

Новини

17 Травня 2024

США не хочуть віддавати U.S.Steel японцям

У I кварталі виручка Vallourec скоротилась на 26%

Шведська компанія хоче побудувати ще чотири заводи водневої металургії

Єврокомісія почала розслідувати імпорт білої жерсті з Китаю

Dunaferr модернізує прокатні стани

Нафтогаз з початку року запустив 7 нових свердловин – Шмигаль

Україна запропонувала Аргентині та Чилі зону вільної торгівлі

Внаслідок бойових дій на території України викиди СО2 сягнули 180 млн тонн

Китай інвестує у зелене авіаційне паливо

російські порти знизили перевалку вантажів на 4%

Виробництво сталі в Китаї скоротилось на 3%

Металурги у квітні збільшили експорт довгого прокату на 7,6%

Уряд змінив порядок бронювання від мобілізації на підприємствах двох сфер економіки

Україна вийшла на максимальну потужність імпорту електроенергії з ЄС

Уряд виділив 1,5 млрд грн для відновлення Зміївської та Трипільської ТЕС

Данія виділить Україні новий пакет військової допомоги на 750 млн євро

ВСІ НОВИНИ ⇢