Україна розвиватиме морський шлях експорту без угоди з Росією — Кулеба

Економіка Новини
Україна розвиватиме морський шлях експорту без угоди з Росією — Кулеба

Україна зацікавлена у відновленні функціонування Чорноморської зернової ініціативи, та водночас має намір розвивати альтернативний шлях експорту агропродукції, яким уже скористалися два судна. Про це заявив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба, передає «Укрінформ».

Ми, безумовно, зацікавлені у відновленні функціонування Чорноморської зернової ініціативи. Але ми також, як держава, продемонстрували, що є альтернатива домовленостям із Росією. Є безпечний морський шлях, яким із українських портів вийшло два судна. Цей шлях не буде заручником російського шантажу”, — сказав глава української дипломатії на спільному з французькою колегою Катрін Колонна брифінгу в Парижі у вівторок, 29 серпня.

Він додав, що цей шлях може бути розвинений і зміцнений. Міністр зауважив, що це питання він обговорив із главою МЗС Франції.

Своєю чергою міністерка закордонних справ Франції Катрін Колонна наголосила, що французька підтримка України посилюватиметься і триватиме доти, доки не буде зупинено російську агресію.

«Франція надаватиме Україні підтримку в усіх напрямках: політичному, економічному, гуманітарному, дипломатичному і, звичайно ж, військовому — щоб допомогти Україні забезпечити своє легітимне право на оборону. Ця підтримка не лише продовжуватиметься, а й посилюватиметься. Вона триватиме стільки, скільки це буде потрібно для того, щоб завдати поразки російській агресії», — сказала вона.

Нагадаємо, ВМС ЗСУ оголосили нові тимчасові маршрути руху цивільних суден до/з чорноморських морських портів України, відповідно до наказу навігаційного доручення ВМС №6 від 8 серпня 2023 року. Коридор першочергово буде використовуватися для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та «Південний» на момент повномасштабного російського військового вторгнення.

16 серпня з Одеського морського порту вийшов контейнеровоз Joseph Schulte (прапор — Гонконг). Судно перетнуло Чорне море, майже увесь час перебуваючи в територіальних водах спершу України, надалі — Румунії, Болгарії та Туреччини.

26 серпня з Одеського порту вийшло друге судно після припинення Росією зернової угоди. Балкер Primus (прапор — Ліберія) перебував в Україні з 20 лютого 2022 року.

17 липня Росія направила Туреччині, Україні та ООН свої заперечення щодо продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції з портів у Чорному морі. Одночасно російська сторона оголосила про відкликання гарантій безпеки судноплавства у північно-західній акваторії Чорного моря.

Після оголошення про вихід із Чорноморської зернової ініціативи російські терористи почали завдавати щоденних масованих ударів по Одеській області, в результаті яких пошкоджень зазнає інфраструктура міжнародних та українських трейдерів і перевізників. Окрім того, Росія погрожує атаками на цивільні судна, котрі прямуватимуть в українські порти.

Чорноморська зернова угода була укладена у липні 2022 року. Задля цього були підписані два документи: за участю ООН, Туреччини та України й окремо — ООН, Туреччини та РФ.

Новини

1 Жовтня 2024

Частка вугільної генерації в країнах ОЕСР скоротиться до 17%

Інфляція в єврозоні у вересні сповільнилась до 1,8%

Бізнес пом’якшив оцінки ділової активності у вересні

Гетманцев знайшов додаткові 50 млрд для бюджету

У Хмельницькій області з’явиться новий індустріальний парк

Україна втричі збільшила виробництво зброї – Шмигаль

У російського мільярдера Шелкова відсудили частину активів в Україні

Суха Балка планує видобувати руду покладу Дружба нижче горизонту 1210 м

VITAGRO вперше подала біометан до української ГТС

Генпрокуратура завершила розслідування щодо керівництва банку Жеваго

Tata Steel зупинила останню домну на заводі в Порт-Толботі

З початку року Укрзалізниця збільшила перевезення на 24% до 118 млн тонн вантажів

В Україні готують інфраструктуру для першої плавучої електростанції 

Енергоатом підключив до мережі енергоблок однієї з АЕС 

Держава компенсує 15% вартості покупцям вітчизняного енергообладнання

Австралія розслідує імпорт арматури з п’яти країн

ВСІ НОВИНИ ⇢