Блокада українсько-польського кордону веде до зростання роздрібних цін

Новини Транспорт
Блокада українсько-польського кордону веде до зростання роздрібних цін

Блокада польського кордону значно ускладнила доставку імпортної продукції з Європи, пріоритет роздрібних мереж на українську продукцію знизив ризики для споживача, проте підвищується ризик зростання цін на низку категорій товарів, випливає з опитування ритейлерів, проведеного агентством “Інтерфакс-Україна“.

“КОЛО” пріоритизує українське виробництво та українську продукцію, яка є ключовою частиною нашої стратегії роботи. Однак важливо розуміти, що деякі продукти, як-от какао, кава, апельсини, сіль – це переважно імпорт. На сьогодні оцінка наших ризиків становить 25-30 млн грн на місяць, зокрема в категоріях кондитерських виробів, алкоголю, сирів, цитрусових”, – повідомила агентству генеральний директор мережі “КОЛО” Марина Сергієнко.

Вона зазначила, що нині мережа формує невеликі запаси на складах під різдвяно-новорічний період, а блокування польсько-українського кордону негативно впливає на бізнес-процеси.

“Це може призвести до дефіциту деяких товарів на полицях. Важливо розуміти, що це може торкнутися і продукції українського виробництва через відсутність складових їхнього виготовлення або пакувальних матеріалів”, – додала вона.

У пресслужбі “АТБ” повідомили, що, крім польських товарів, через заблоковані пункти переходу доставляють товари з країн Прибалтики, Німеччини, Голландії, Бельгії, частка яких в асортименті “АТБ-Маркету” досить вагома. Зокрема, висока частка польських виробників в асортименті категорій молочної продукції, заморожених овочів і фруктів, макаронних виробів, напоїв й алкогольної продукції, мийних і косметичних засобів.

У пресслужбі “Епіцентру” повідомили, що працюють через польські порти, зокрема Гданськ і Гдиню, блокування кордону вплинуло на кількість товарів, які можна ввозити на територію України, проте частка власного імпорту в мережі невисока.

“Команда багато років поспіль працює над зменшенням імпортозалежності: переключилися на українських виробників, надаємо перевагу національним постачальникам і розвиваємо власне виробництво. Тож усі ці заходи нівелюють проблеми з польським кордоном”, – повідомили у пресслужбі.

У “КОЛО” констатували, що використання інших пунктів пропуску не розв’язує проблеми, оскільки значне нагромадження транспорту на цих пунктах призводить до додаткових фінансових витрат й уповільнення проходження кордону.

“Наприклад, перетин українсько-румунського кордону може збільшити термін доставки на два-три дні, призводячи до збільшення вартості доставки на EUR600-1000 за один рейс. У таких умовах, навіть якщо перевезення товарів через інші кордони стане можливим, проблеми з температурним режимом під час транспортування можуть залишитися критичними для продуктів харчування, що може призвести до подальших втрат і погіршення ситуації на ринку”, – зазначила Сергієнко.

Новини

17 Травня 2024

США не хочуть віддавати U.S.Steel японцям

У I кварталі виручка Vallourec скоротилась на 26%

Шведська компанія хоче побудувати ще чотири заводи водневої металургії

Єврокомісія почала розслідувати імпорт білої жерсті з Китаю

Dunaferr модернізує прокатні стани

Нафтогаз з початку року запустив 7 нових свердловин – Шмигаль

Україна запропонувала Аргентині та Чилі зону вільної торгівлі

Внаслідок бойових дій на території України викиди СО2 сягнули 180 млн тонн

Китай інвестує у зелене авіаційне паливо

російські порти знизили перевалку вантажів на 4%

Виробництво сталі в Китаї скоротилось на 3%

Металурги у квітні збільшили експорт довгого прокату на 7,6%

Уряд змінив порядок бронювання від мобілізації на підприємствах двох сфер економіки

Україна вийшла на максимальну потужність імпорту електроенергії з ЄС

Уряд виділив 1,5 млрд грн для відновлення Зміївської та Трипільської ТЕС

Данія виділить Україні новий пакет військової допомоги на 750 млн євро

ВСІ НОВИНИ ⇢