Подробнее Запомнить город


МВФ розчарувався в Україні

размер текста:

Меморандум з української сторони скріпили чотири підписанти, а тепер кожен каже, що винен інший. Кабмін звинувачує в усьому президента і Нацбанк. Ті вішають все на уряд...

Міжнародний валютний фонд виявився безсилим. За підсумками численних зустрічей, йому не вдалося переконати Кабмін зробити хоч щось для подолання кризи. Про це повідомив депутат Верховної Ради, знайомий з перебігом переговорів.

"Фонд вирішив, що він не припиняє діалог. Але відкладає ухвалення конкретного висновку на невизначений час, поки ми не звернемося до нього самі. Наскільки мені відомо, він наполягає на вирішенні чотирьох принципових питань: балансування фінансового стану НАК "Нафтогаз", врегулювання дефіциту Пенсійного фонду та держбюджету, а також рекапіталізації банків", - зазначив чиновник.

За його словами, МВФ зіткнувся з дилемою. "Як могло статися так, що Меморандум з української сторони скріпили чотири підписанти, а тепер кожен каже, що винен інший? Кабмін звинувачує в усьому президента і Нацбанк. Ті вішають все на уряд. Нацбанк у переговорах не бере участі, президент радий допомогти, але ніяк не може вплинути на Тимошенко. А Пинзеник (міністр фінансів - авт.) взагалі випав із процесу. Тобто, він не decision maker", - підкреслив він.

Таким чином, за словами депутата, реальні переговори вести немає з ким. Поки що Кабмін тягне час, і не погоджується обговорювати пропозиції фонду.

За словами джерела, особливий опір викликають методи, запропоновані МВФ для скорочення дефіциту бюджету. Фонд наполягає на зменшенні соціальних витрат. Кабмін не згоден піти на такі заходи у передвиборчий рік.

"Тому на практиці виглядає так. На конкретні пропозиції Фонду уряд відповідає політичними гаслами", - підкреслив депутат. Таким чином, підбив він підсумок, переговори зайшли в глухий кут, і Фонд вирішив трохи зачекати.

Нагадаємо, на початку листопада 2008 року Кабмін і Нацбанк підписали Меморандум з МВФ. За цим документом, українська влада зобов'язана була витримувати низку параметрів, включаючи відмову від фіксації курсу та обмеження дефіциту бюджету. Однак частина цих умов не була виконана.

20 січня в Україну прибула чергова місія Фонду, щоб оцінити виконання Україною умов кредитної угоди. Однак переговори пройшли напружено, і на початку лютого в Україну прилетів директор Європейського департаменту МВФ Марек Белька.

Він зустрівся з Віктором Ющенком, а після того заявив, що стурбований ситуацією в українській економіці. Минулого четверга місія МВФ мала розмову з прем'єром Юлією Тимошенко. Нічого не повідомлялося про те, яким був підсумок зустрічі.

Девальвація продовжиться?

Таким чином, найближчим часом мова про виділення другого траншу кредиту від МВФ не йде. З огляду на жалюгідний стан державних фінансів, це створює умови для посилення кризи.

Зокрема, вже з кінця попереднього тижня почав дорожчати готівковий долар у банках і в обмінних пунктах. Опитані "Економічною правдою" банкіри пов'язують це з величезним дефіцитом гривні в системі.

З початку року НБУ навмисно не видавав рефінансування. Спершу через заборону, записану у статті 86 закону про держбюджет, а останнім часом він таким чином утримував банки від купівлі валюти.

В результаті цього, процентні ставки по гривні на міжбанку на цьому тижні підскочили вище 50-60% річних (дані Нацбанку), а в окремих випадках - вище 120% (показники ринку).

Нестача гривні дозволяла утримувати курс долара нижче 8 гривень, поки в Україні перебувала місія МВФ. Однак щоденно НБУ був змушений продавати з резервів майже 100 мільйонів доларів.

Тим не менш, банкам було очевидно, що довго такими темпами резерви зменшуватися не будуть. Незважаючи на дефіцит гривні і затримки платежів, вони й багато великі клієнти валюту не продавали. На це наклалася покупка "Нафтогазом" великої суми для оплати газу.

Як наслідок, у четвер і п'ятницю ціна долара на міжбанку знову пішла вгору. Ще в середу там давали 7,95/8,08 гривень за долар. У п'ятницю ціна склала 8,08/8,18 гривень за долар.

"Фонд не дає позитивного сигналу. Може, курс і втримається на 8 гривнях. Але, як на мене, більш імовірно, що ми відкотимося до позначки 10-12 гривень за долар", - пояснив те, що відбувається, казначей одного з банків.

Також останнім часом все частіше стали лунати прогнози про швидке продовження девальвації гривні.

"Не виключаю, що українська гривня має потенціал для того, щоб пробити психологічний рівень у 10 гривень за долар", - відзначив директор Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Ігор Бураковський. На його думку, реалістичний середньорічний курс становить 9,5-10 гривень за долар.

За оцінками інвестиційної компанії Phoenix Capital, середньорічний курс гривні 12 гривень за долар, а на піку, у травні-липні, досягне рівня в 15 гривень . Аналітик компанії Андрій Нестерук вважає, що період відносної стабільності національної валюти підходить до кінця, і найближчим часом гривню чекає новий виток девальвації.

"На тлі конфронтації НБУ та уряду рефінансування банків було практично заморожено, тому залишки на коррахунках упали до 15 мільярдів гривень, найнижчого рівня з листопада. Ставки за кредитами "овернайт" на міжбанківському ринку зросли до 50-70%", - назвав він головну на сьогодні причину "заморожування" курсу.

Тим не менш, за оцінками Нестерука, Нацбанк не зможе довго утримувати нинішній темп інтервенцій. Він уже витратив 2 із запланованих на перший квартал 5 мільярдів доларів.

З решти трьох він повинен продати "Нафтогазу" ще приблизно півтора. Таким чином, у середньому, залишилося менше 40 мільйонів доларів на день інтервенцій до кінця березня. Для порівняння, в кінці січня і лютому НБУ витрачав щодня від 50 до 200 мільйонів. Отже, валюти в резервах недостатньо, і стримувати девальвацію немає чим.

... ...
 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
Верховная Рада приняла за основу законопроекты о реструктуризации валютных кредитов, многие из которых украинцы взяли еще до мирового кризиса 2008 года, и до кризиса 2014-2015 годов, вызванного агрессией России, когда из-за девальвации гривны суммы валютных займов выросли в разы. Идея в целом выглядит правильно, но что не так с этими законопроектами.
На восьмому році війни з Росією частина українських підприємств продовжує торгувати з РФ та пострадянським простором. Що змушує їх це робити, які переваги у європейських ринків і чому не всі ними користуються?
08.04.21
08.04.21
В июле 2021 года Еврокомиссия опубликует Закон о Carbon Border Adjustment Mechanism. Документ вступит в силу с 2023 года и введет в действие так называемую карбоновую пошлину. Ею будет облагаться вся промышленная продукция, пересекающая границы ЕС, если в цепочке ее производства присутствовал углеродный след.
Великий бізнес швидко пристосовується до кризових умов. На відміну від малих та середніх підприємців, компанії, які формують цілі галузі, мають достатній запас стійкості. Як під час локдауну в Києві працюють продавці будівельних матеріалів, ресторани та освітні заклади?
08.04.21
По словам министра финансов Сергея Марченко, в ближайшие два месяца МВФ может заключить с Украиной staff level agreement (соглашение на уровне персонала). После этого, "будем делать свою работу, принимать необходимые законы, чтобы получить, наконец, средства". Как видно, подходы не изменились: правительство о чем-то за закрытыми дверями договаривается с Фондом, а затем ставит парламент перед фактом.
06.04.21
Внешняя торговля Украины по итогам I квартала показала внушительный рост в денежном выражении. Несмотря на коронакризис, прогресс налицо, хотя повод для оптимизма не такой и большой, как может показаться на первый взгляд.
На украинском рынке нефтепродуктов сохраняется неопределенность из-за того, что российская "Роснефть" отказывается поставлять в нашу страну свою продукцию. Учитывая, что речь идет примерно о четверти всего дизтоплива и автогаза в балансе Украины, может образоваться дефицит топлива.
02.04.21
02.04.21
Украинская металлургическая отрасль испытывает кадровый голод. Сложная экономическая ситуация, трудовая миграция, низкий спрос на рабочие профессии среди молодого поколения. Ситуацию не спасает высокий уровень заработных плат на меткомбинатах. В 2020 году средняя з/п металлурга была на 20,1% выше, чем средняя по стране. Несмотря на кризис, в прошлом году украинский ГМК практически не снизил темпов производства.
01.04.21
01.04.21, Rail.insider
Для забезпечення справедливих тарифів необхідно зрештою здійснити реформу Укрзалізниці й створити умови для розвитку конкуренції. Вантажні перевезення не повинні покривати збитки від пасажирських перевезень або забезпечувати сплату величезного податку на землю під коліями.
01.04.21
Рада приняла во втором чтении з/п №4543, который призван разблокировать приватизацию крупных объектов, а также в первом чтении з/п № 4020 "О перечне объектов права государственной собственности, не подлежащих приватизации". В бюджет 2021 года заложено 12 млрд грн поступлений от приватизации: 9 млрд грн от продажи крупных объектов госсобственности и 3 млрд грн от малой приватизации.
31.03.21
30.03.21
29.03.21
26.03.21
25.03.21
23.03.21
22.03.21
16.03.21
12.03.21
09.03.21
05.03.21
02.03.21
01.03.21
26.02.21
24.02.21
19.02.21
16.02.21
11.02.21
09.02.21


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!