У Туреччині наполягають на відновленні Чорноморської зернової ініціативи
Економіка Новини

Альтернативні шляхи вивезення зерна з України, зокрема через порти на Дунаї, не можуть замінити Чорноморську зернову ініціативу, тому терміново потрібно знову досягти домовленості щодо зернового коридору. Таку думку висловив президент Ради з питань зовнішньоекономічних зв’язків Туреччини (DEIK) Рушен Четін, повідомляє «Укрінформ».
Після закриття зернового коридору спостерігається інтенсивний трафік, оскільки всі судна зосереджуються біля Ізмаїла, Рені та Кілії — у портах, пов’язаних з гирлами річки Дунай. Звідси немає відправки великими суднами в Африку чи Китай. Терміново потрібно знову досягти угоди щодо зернового коридору”, — сказав Четін.
На його переконання, оскільки великі судна не можуть здійснювати заходи через недостатню для них глибину, неможливо забезпечити транспортування зерна альтернативними Чорноморському зерновому коридору маршрутами.
Неможливо, оскільки це річкові порти. Великі судна не можуть заходити, тому що вони мають глибину до певних метрів”, — сказав президент DEIK.
Він наголосив також на впливі цієї ситуації на економічні показники як для країн Чорноморського регіону, так і для європейських країн.
Минулого тижня ВМС ЗСУ оголосили нові тимчасові маршрути руху цивільних суден до/з чорноморських морських портів України, відповідно до наказу навігаційного доручення ВМС №6 від 8 серпня 2023 року.
17 липня Росія направила Туреччині, Україні та ООН свої заперечення щодо продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції з портів у Чорному морі. Одночасно російська сторона оголосила про відкликання гарантій безпеки судноплавства у північно-західній акваторії Чорного моря.
Президент України Володимир Зеленський направив офіційні листи президенту Туреччини Реджепу Тайїпу Ердогану і Генсеку ООН Антоніу Гутеррешу з пропозицією продовжити роботу Чорноморської зернової ініціативи чи її аналога в тристоронньому форматі.
За майже рік дії «зернової ініціативи», за даними ООН, з українських портів у Чорному морі відправлено 1004 судна, які транспортували до країн Африки, Азії та Європи 32,9 млн тонн агропродукції, у тому числі кукурудзи — 16,9 млн тонн, пшениці — 8,9 млн тонн, соняшникової олії — 1,7 млн тонн.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити Telegram