НАТО не супроводжуватиме судна з зерном у територіальних водах України

Економіка Новини Транспорт
НАТО не супроводжуватиме судна з зерном у територіальних водах України

Союзники по НАТО розглядають різні варіанти щодо поновлення експорту українського зерна через Чорне море, але говорити про остаточні рішення зарано. Про це заявила очільниця представництва України при НАТО посол Наталія Галібаренко, повідомляє «Укрінформ».

Щодо можливості створення захищеного «коридору» для супроводження цивільних комерційних суден із зерном дипломатка зауважила, що деякі з країн-членів Альянсу заперечують такий підхід із міркувань безпеки.

Турецька сторона, наприклад, сказала, що спробує відновити ініціативу з постачання зерна у тому варіанті, в якому вона була раніше. Тобто дискусії триватимуть. Питання вивезення зерна в тих обсягах, які ми маємо, найкраще вирішується морським шляхом. Інші варіанти, які нам пропонують Балтійські держави, Хорватія й Румунія, — вони вирішують цю проблему частково та, у вимірі Балтійських країн, ще й дорого. Але говорити про те, до чого ми дійдемо у цих дискусіях, наразі передчасно”, — сказала Галібаренко.

Вона зауважила, що альтернативні шляхи для транспортування продовольства з України значно підвищують його вартість. Наприклад, ціна на зерно за рахунок транспортних і логістичних витрат на виході є вдвічі більшою за ту, що складається за умови вивезення збіжжя морем.

Коментуючи можливість супроводження суден із зерном кораблями НАТО, дипломатка висловила думку, що зараз це можливо лише у територіальних водах країн НАТО, про акваторію України поки не йдеться.

У серпні ВМС ЗСУ встановили у Чорному морі тимчасовий коридор, яким уже скористалися балкери Resilent Africa та Aroyat, що заходили до порту Чорноморськ для завантаження понад 20 тис. тонн української агропродукції для країн Азії та Африки. В середині вересня у напрямку українських портів тимчасовим коридором пройшли ще три судна під завантаження експортною продукцією — зерном та залізною рудою.

Встановлений ВМС ЗСУ коридор використовується також для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та «Південний» на момент повномасштабного російського військового вторгнення.

17 липня Росія направила Туреччині, Україні та ООН свої заперечення щодо продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції з портів у Чорному морі. Одночасно російська сторона оголосила про відкликання гарантій безпеки судноплавства у північно-західній акваторії Чорного моря.

Після оголошення про вихід із Чорноморської зернової ініціативи російські терористи почали завдавати масованих ударів по Одеській області, в результаті яких пошкоджень зазанає інфраструктура міжнародних та українських трейдерів і перевізників. Окрім того, Росія погрожує атаками на цивільні судна, котрі прямуватимуть в українські порти.

Новини

11 Грудня 2024

ArcelorMittal закриває склади у Німеччині та Франції через падіння попиту

Україна збільшила експорт ЗРС у тоннах на 87%

Україна за 11 місяців наростила випуск чавуну на 20%

Підвищення тарифу на передачу електроенергії має бути обговорено з бізнесом – експерт

Інтерпайп планує орендувати ще одне судно для роботи на Чорному морі

Україна збільшила ввезення вантажних авто у валюті на 29%

Україна скоротила експорт титановмісних руд на 42,2%

Україна зменшили експорт залізної руди на 3,1%

ICC Ukraine вимагає зберегти поточний рівень тарифів на транспортування газу

Болгарія погрожує припинити постачання російського газу в Європу

Одеський припортовий завод готуються виставити на аукціон

В Україні значно прискорилася інфляція

10 Грудня 2024

Україна наростила експорт сталевих напівфабрикатів на 60%

Феросплавні заводи України за 11 місяців скоротили експорт у 4,7 раза

Уряд погодив залучення УЗ €480 млн позики під державні гарантії

Інтерпайп організував хаб у Батумі для перевалки продукції на сході Чорного моря

ВСІ НОВИНИ ⇢