НАТО не супроводжуватиме судна з зерном у територіальних водах України

Економіка Новини Транспорт
НАТО не супроводжуватиме судна з зерном у територіальних водах України

Союзники по НАТО розглядають різні варіанти щодо поновлення експорту українського зерна через Чорне море, але говорити про остаточні рішення зарано. Про це заявила очільниця представництва України при НАТО посол Наталія Галібаренко, повідомляє «Укрінформ».

Щодо можливості створення захищеного «коридору» для супроводження цивільних комерційних суден із зерном дипломатка зауважила, що деякі з країн-членів Альянсу заперечують такий підхід із міркувань безпеки.

Турецька сторона, наприклад, сказала, що спробує відновити ініціативу з постачання зерна у тому варіанті, в якому вона була раніше. Тобто дискусії триватимуть. Питання вивезення зерна в тих обсягах, які ми маємо, найкраще вирішується морським шляхом. Інші варіанти, які нам пропонують Балтійські держави, Хорватія й Румунія, — вони вирішують цю проблему частково та, у вимірі Балтійських країн, ще й дорого. Але говорити про те, до чого ми дійдемо у цих дискусіях, наразі передчасно”, — сказала Галібаренко.

Вона зауважила, що альтернативні шляхи для транспортування продовольства з України значно підвищують його вартість. Наприклад, ціна на зерно за рахунок транспортних і логістичних витрат на виході є вдвічі більшою за ту, що складається за умови вивезення збіжжя морем.

Коментуючи можливість супроводження суден із зерном кораблями НАТО, дипломатка висловила думку, що зараз це можливо лише у територіальних водах країн НАТО, про акваторію України поки не йдеться.

У серпні ВМС ЗСУ встановили у Чорному морі тимчасовий коридор, яким уже скористалися балкери Resilent Africa та Aroyat, що заходили до порту Чорноморськ для завантаження понад 20 тис. тонн української агропродукції для країн Азії та Африки. В середині вересня у напрямку українських портів тимчасовим коридором пройшли ще три судна під завантаження експортною продукцією — зерном та залізною рудою.

Встановлений ВМС ЗСУ коридор використовується також для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та «Південний» на момент повномасштабного російського військового вторгнення.

17 липня Росія направила Туреччині, Україні та ООН свої заперечення щодо продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції з портів у Чорному морі. Одночасно російська сторона оголосила про відкликання гарантій безпеки судноплавства у північно-західній акваторії Чорного моря.

Після оголошення про вихід із Чорноморської зернової ініціативи російські терористи почали завдавати масованих ударів по Одеській області, в результаті яких пошкоджень зазанає інфраструктура міжнародних та українських трейдерів і перевізників. Окрім того, Росія погрожує атаками на цивільні судна, котрі прямуватимуть в українські порти.

Новини

26 Квітня 2024

ЄС закликають до більш активних дій щодо припинення імпорту російської сталі та ЗРС

Експорт сталевого брухту з Японії знизився на 4,6%

JSW очікує видобуток вугілля у 2024 році на рівні 13,5 млн тонн

Запоріжсталь має намір підвищити якість металопродукції

Уряд зберіг чинний тариф на електроенергію для населення до кінця травня

Індія дозволила російським компаніям страхувати танкери з нафтою, щоб обійти санкції 

Низька інфляція під час війни може нашкодити – економіст

Посудомоечная машина: мифы и реальность

Україна може втратити до 2% ВВП через обстріли енергетичної інфраструктури

Світове виробництво DRI у січні-березні збільшилось на 7,4%

З початку року машинобудівники ДТЕК виготовили п’ять вугільних комбайнів

Vale за результатами I кварталу скоротила чистий прибуток майже на 13%

Tata Steel відхилила план профспілок щодо збереження доменної печі

Японія інвестує у розвиток чилійських мідних шахт

У енергосистемі зберігається дефіцит – обмежено споживання криворізької промисловості

72% роботодавців в Україні нарікають на дефіцит кадрів

ВСІ НОВИНИ ⇢