Експерт пояснив зниження кількості успішних аукціонів УЗ з продажу брухту
Металургія НовиниРізке падіння кількості успішно проведених аукціонів “Укрзалізниці” з продажу брухту чорних металів пов’язано із некомпетентністю менеджерів залізниць, які роблять одні й ті самі помилки, та незнанням ринку металобрухту. Таку думку висловив економіст Олексій Кущ.
“Починаючи із травня цього року ми бачимо різке падіння кількості успішно проведених аукціонів “Укрзалізниці” з продажу металобрухту. Якщо до цього цей показник складав майже 50-80% від оголошених тендерів, то після він впав до катастрофічних 2-13%. Тобто, споживачі майже перестали купляти брухт в УЗ”, – зазначив він.
Такий стан речей він пов’язує із низькою обізнаністю менеджерів УЗ щодо тенденцій на світовому ринку брухту.
“Наприклад, на початку цього року, коли світові котирування на брухт коливалися у межах $400-450/т, “Укрзалізниця” продавала свою сировину по 400 грн/т, і на ці аукціони приходили покупці та купляли її. Але у травні УЗ раптово підняла ціни на до 630 грн/т, тоді як світові ціни впали до $370-380/т. Зрозуміло, що така цінова політика призвела до того, що покупці відмовились приходити на аукціони”, – каже Олексій Кущ.
Він звернув увагу на низьку металургійну цінність сировини, яку залізниця почала виставляти на продаж: “Українські металургійні заводи, перш за все, цікавить брухт під назвою “Вид 510”, витрати якого на переробку та підготовку до плавки порівняно низькі. Водночас, “Укрзалізниця” пропонує, головним чином, “Вид 3”, Вид “500”, “Вид 501”, тощо. Цей брухт не є “чистим” з точки зору металургів”.
На думку фахівця, остання серія аукціонів красномовно демонструє провал менеджменту УЗ.
“Замість запланованих мінімальних 215 млн грн від 56 аукціонів отримала лише 21,6 млн грн від 4 тендерів. Це дуже мало, і вочевидь в “Укрзалізниці” не розуміють, що із цим робити далі. Вважаю, що це радже некомпетентність, аніж саботаж. Я пам’ятаю, як раніше керівництво УЗ проводило регулярні наради із покупцями брухту, приймало гнучкі рішення та отримувало результат”, – констатував економіст.
Як повідомив раніше голова правління “Укрзалізниця” Євген Лященко, наразі на різноманітних майданчиках залізниць по всій країні накопилися величезні залишки металобрухту обсягом 184 тис. т.
“Це дуже багато… Якщо ми не можемо реалізувати його за економічно обґрунтованою ціною, це реально гальмує процес подальшої заготівлі, що безпосередньо пов’язано і з безпекою руху, звільненням заставлених колій”, – підкреслював він.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити TelegramНовини
Південна Корея рекомендує ввести тимчасові антидемпінгові мита на нержавіючу сталь з КНР
Трамп оголосив про інвестиції $500 млрд в інфраструктуру ШІ в США
АрселорМіттал Кривий Ріг не зміг вийти на беззбитковість у 2024 – гендиректор
В Україні зріс попит на вживані авто з США майже на 50%
Суд США вирішить питання про продаж з молотка яхти російського олігарха за 300 млн доларів
Україна шукає до $20 млрд для збільшення виробництва зброї
Японський бізнес допомагатиме відновлювати Україну через нову платформу
РФ довелося перенаправити танкери в тихоокеанський порт заради Китаю
ДТЕК інвестує ще €450 млн в будівництво Тилігульської вітроелектростанції
21 Січня 2025Уряд спростив процедуру будівництва об’єктів розподіленої генерації
Викиди в металургії Китаю у 2024 році зросли на 4,1%
В США створять нову службу з торговельних мит
ЄК розробляє план повного припинення імпорту російського газу
Металурги України в 2024 році експортували 614 тис. т довгого прокату
Китай зменшив закупівлі російського вугілля у 2024 році на тлі санкцій
Укрзалізниця замовила у державної Укрнафти дизпалива на 1 млрд
ВСІ НОВИНИ ⇢