Підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення завдасть удару для виробників

Економіка Новини Транспорт
Підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення завдасть удару для виробників

Від підвищення тарифу на залізничні перевезення наша держава програє, оскільки втратить тисячі суб’єктів господарювання. Тому тут необхідне втручання уряду, який має приборкати апетити “Урзалізниці”. Таке переконання висловив економіст Андрій Новак. 

“Укрзалізниця” дуже неадекватно користується своїм монопольним становищем на ринку перевезень в Україні. І цю ситуацію неможливо ніяк інакше вирішити економічно, крім як допустити на цей ринок всіх бажаючих гравців. Тільки конкуренція, тільки взаємний контроль за цінами і тарифами, які завжди є при високій конкуренції, мінімізує можливі ціни в кожний період часу і максимізує якість надання послуг. Поки конкуренції не буде на ринку як пасажирських, так і вантажних перевезень в Україні, ми й далі будемо мати таку ситуацію”, – зауважив Новак. 

Він попередив, що зростання тарифу на перевезення призведе до подорожчання собівартості української продукції, а відповідно – втрати нашими підприємцями своїх конкурентних переваг на зовнішніх ринках, та низки банкрутств, які не можна допустити.

“Укрзалізниці” вигідне підвищення тарифів. Але це удар для всіх, хто користується “Укрзалізницею”. І якщо співставити вигоди для державного підприємства, монополіста, і шкоду для всіх інших економічних суб’єктів, то це порівняння неспівмірне. Вигода від вищих прибутків “Укрзалізниці” набагато менша для держави, ніж втрати тисяч, якщо не десятків тисяч українських суб’єктів господарювання, які користуються перевезеннями “Укрзалізниці”. Тому тут треба реакція уряду: як мінімум треба приборкати ці апетити керівництва “Укрзалізниці”. А як максимум – компенсувати частину тарифів самій “Укрзалізниці” з держбюджету”, – резюмував експерт. 

Нагадаємо, нещодавно стало відомо про намір “Укрзалізниці” збільшити тарифи на вантажні перевезення на 20%. Рік тому, у липні, компанія вже підвищувала тарифи на 70% – це призвело до зростання собівартості української продукції та скорочення обсягів виробництва підприємств.

У свою чергу, директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк заявив, що підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення є недоцільним, адже промисловість України наразі перебуває у вкрай важкому стані. В цій ситуації потрібно готувати пакет стимулів для виробників, а не завдавати їм нового удару.

Новини

10 Лютого 2025

Морським коридором України перевезли вже 100 млн

7 Лютого 2025

Держборг України з початку великої війни став дешевшим у 1,5 раза 

Світ має активніше посилювати санкції проти російських металургів – експерт

Транзит російської нафти через Україну торік впав на 15% 

Туреччина має вжити заходів для захисту сталеливарної промисловості за прикладом США та ЄС – TCUD

Свириденко повідомила про зменшення українського експорту в січні 

Україна готова надати США свої сховища для закачування LNG-газу – Сибіга

EUROFER погіршив очікування видимого споживання сталі в ЄС у 2025 році 

POSCO у 2024 році скоротила продажі прокату 

Інтерпайп покладається лише на власні ресурси у страхуванні воєнних ризиків на морі – директор з логістики

Імпорт скрапленого газу в січні обвалився до мінімуму з травня 2022 року 

6 Лютого 2025

УЗ замовила обладнання для будівництва євроколії до Ужгорода на 240 млн

Підприємства Метінвесту продовжують захоплювати європейські ринки

Син Януковича заробляє на продажу вугілля з окупованих територій України

США оголосили про скасування зборів у Панамському каналі

Мита Китаю на нафту можуть вдарити по американському експорту

ВСІ НОВИНИ ⇢