Сумарний збиток глобального ринку морських перевезень у 2024 році може досягнути 15 млрд долл

Економіка Новини Транспорт
Сумарний збиток глобального ринку морських перевезень у 2024 році може досягнути 15 млрд долл

Згідно з прогнозом консалтингової агенції Drewry, сумарний збиток глобального ринку морських контейнерних перевезень у 2024 році може досягнути $15 млрд. Про це пише The Loadstar.

Цього року фрахтові ставки (спотові та контрактні) знизяться на 60%, а у 2024 році — на 33%. Це не просто виклик 2024 року, він повториться і наступні роки. Перевізники зіштовхнуться з постійною проблемою утримання ставок фрахту вище за собівартість”, — зазначив старший менеджер відділу аналітики ринку контейнерних перевезень Drewry Саймон Хіні.

Низькі фрахтові ставки відображають глибокий розрив між попитом та пропозицією: глобальний індекс попиту та пропозиції Drewry впаде до рекордно низького рівня — у 2024 році прогнозується зростання пропозиції на 6,4% при зростанні попиту на 2%.

Перевізники сильно запізнилися з реакцією на надлишок провізних потужностей. Єдиний реальний варіант відновлення балансу — утилізація контейнеровозів, уповільнення руху суден та скасування великої кількості рейсів. Але це буде надто складно здійснити. Навіть за найоптимістичнішого розвитку подій не вдасться навіть наблизитися до збалансованого ринку”, — Хіні.

Перевізники оновлюють флот, щоб привести його у відповідність до екологічних норм, але утилізація старих контейнеровозів йде не так швидко. У 2023 році планується відправити на злам контейнеровози сумарною місткістю 115 тис. TEU, а наступного року прогнозується значне зростання обсягів утилізації — до 600 тис. TEU.

Очікується, що сумарно операційний прибуток (EBIT) контейнерних ліній у 2023 році становитиме $20 млрд, а 2024 року перевізники втратять $15 млрд, оскільки ставки фрахту продовжують падати.

У попередні роки падіння вантажообігу портів швидко відновлювалося, особливо у 2009 та 2020 роках, але найближчими роками такого ми не побачимо”, — зауважив Хіні, порівнявши 2022 та 2023 роки з «важким похміллям після марнотратних витрат на новий тоннаж».

У Drewry зазначають, що неприродний сплеск попиту в 2020-2021 роках спричинив подальше скорочення споживчих витрат і залишив пролом на контейнерному ринку. Вона ще довго зберігатиметься, навіть незважаючи на те, що «світова економіка рухається вперед, ще раз демонструючи, що зник взаємозв’язок між ВВП та обсягами контейнерних перевезень».

Новини

26 Квітня 2024

ЄС закликають до більш активних дій щодо припинення імпорту російської сталі та ЗРС

Експорт сталевого брухту з Японії знизився на 4,6%

JSW очікує видобуток вугілля у 2024 році на рівні 13,5 млн тонн

Запоріжсталь має намір підвищити якість металопродукції

Уряд зберіг чинний тариф на електроенергію для населення до кінця травня

Індія дозволила російським компаніям страхувати танкери з нафтою, щоб обійти санкції 

Низька інфляція під час війни може нашкодити – економіст

Посудомоечная машина: мифы и реальность

Україна може втратити до 2% ВВП через обстріли енергетичної інфраструктури

Світове виробництво DRI у січні-березні збільшилось на 7,4%

З початку року машинобудівники ДТЕК виготовили п’ять вугільних комбайнів

Vale за результатами I кварталу скоротила чистий прибуток майже на 13%

Tata Steel відхилила план профспілок щодо збереження доменної печі

Японія інвестує у розвиток чилійських мідних шахт

У енергосистемі зберігається дефіцит – обмежено споживання криворізької промисловості

72% роботодавців в Україні нарікають на дефіцит кадрів

ВСІ НОВИНИ ⇢