Металурги назвали головні проблеми в роботі галузі

Металургія Новини Теми дня
Металурги назвали головні проблеми в роботі галузі

Головною проблемою металургійної галузі України під час повномасштабної війни залишається блокування традиційних експортних шляхів, за останній рік до неї додалися нестача працівників, відключення електроенергії та загроза ракетних ударів.

Через це металургійний комбінат “Запоріжсталь” минулого року був змушений призупиняти роботу вперше з часів Другої світової війни, йдеться у репортажі Reuters про роботу українських металургів.

Генеральний директор меткомбінату Роман Слободянюк розповів, що зараз підприємство продовжує працювати, але його майбутнє, як і металургійної промисловості України загалом, під питанням.

Найбільша проблема галузі – неможливість доставляти сталь на світові ринки Чорним морем, де Росія чинить перешкоди для судноплавства.

“Якщо не відкриють морські порти, наша галузь не виживе, й усі інші галузі підуть услід за нами”, – визнає президент об’єднання підприємств “Укрметалургпром” Олександр Каленков.

За радянських часів Україна виготовляла понад 50 млн тонн сталі на рік. У 2021 році цей показник знизився до 21-22 млн тонн, а торік, після вторгнення РФ, виробництво впало до 6,3 млн тонн, свідчать дані “Укрметалургпрому”. За останніми даними, за дев’ять місяців 2023 року виробництво скоротилося ще на 17% – до 3,9 млн тонн, хоча за підсумками року цей показник може дещо зрости.

Навіть попри те, що внутрішній попит на сталь за цей період майже подвоївся, становивши 2,6 млн тонн, його недостатньо для підтримання галузі, яка раніше експортувала близько 80% своєї продукції та забезпечувала ВВП України.

Водночас можливості експорту металу залізницею обмежені. З 1800 вантажних вагонів, які щодня прямують з України до Європи, близько половини припадає на металургійну промисловість, але ліміт для залізничного експорту становить близько 3 млн тонн на рік.

“Якщо порівнювати з морськими перевезеннями, то це коштує вчетверо дорожче”, – визнає гендиректор “Запоріжсталі” Роман Слободянюк.

Він додав, що цього року тарифи на вантажні залізничні перевезення зростуть, що призведе до збільшення вартості експорту ще на 20-30%.

Металурги сподіваються, що відновити експорт продукції морем вдасться завдяки запуску тимчасового коридору з портів “Великої Одеси”, але наразі це ризиковано з огляду на війну, а також збільшення російських атак на портову інфраструктуру останніми тижнями.

Так, декілька сотень працівників “Запоріжсталі” залишили місто на початку війни через близькість Запоріжжя до лінії фронту. Ще 1050 працівників підприємства пішли служити до Збройних сил України, з них 40 загинули.

За словами гендиректора комбінату, загалом підприємство втратило 20% персоналу, який до вторгнення налічував близько 10 000 робітників.

“Ми працюємо на максимумі наших виробничих можливостей через обмежену кількість людей”, – додав Слободянюк.

Також металурги побоюються проблем із стабільністю постачання електроенергії взимку. Минулої зими Росія пошкодила близько 40% українських енергомереж і частина об’єктів досі потребує ремонту.

Новини

17 Травня 2024

США не хочуть віддавати U.S.Steel японцям

У I кварталі виручка Vallourec скоротилась на 26%

Шведська компанія хоче побудувати ще чотири заводи водневої металургії

Єврокомісія почала розслідувати імпорт білої жерсті з Китаю

Dunaferr модернізує прокатні стани

Нафтогаз з початку року запустив 7 нових свердловин – Шмигаль

Україна запропонувала Аргентині та Чилі зону вільної торгівлі

Внаслідок бойових дій на території України викиди СО2 сягнули 180 млн тонн

Китай інвестує у зелене авіаційне паливо

російські порти знизили перевалку вантажів на 4%

Виробництво сталі в Китаї скоротилось на 3%

Металурги у квітні збільшили експорт довгого прокату на 7,6%

Уряд змінив порядок бронювання від мобілізації на підприємствах двох сфер економіки

Україна вийшла на максимальну потужність імпорту електроенергії з ЄС

Уряд виділив 1,5 млрд грн для відновлення Зміївської та Трипільської ТЕС

Данія виділить Україні новий пакет військової допомоги на 750 млн євро

ВСІ НОВИНИ ⇢