Перемога України в Чорному морі вирішить проблеми із вантажоперевезеннями – Сікорський

Економіка Новини
Перемога України в Чорному морі вирішить проблеми із вантажоперевезеннями – Сікорський

Відновлення Україною контролю над західною частиною Чорного моря та встановлення стабільного експортного коридору дасть змогу вирішити проблемні питання експорту зерна та вантажоперевезень, які нині затьмарили польсько-українські відносини. Про це заявив міністр закордонних справ Польщі Радослав Сікорський під час виступу на Мюнхенській безпековій конференції.

“Але так, у нас є дві великі проблеми, пов’язані із зерном і вантажоперевезеннями. І ми з віцепрем’єркою (віцепрем’єркою з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольгою Стефанішиною – ред.) буквально перед тим, як зайти сюди, обговорювали ці питання. Це складно вирішити, тому що це – структурна проблема”, – сказав Сікорський.

За його словами, він думав, що ці дві теми будуть “найскладнішими” у переговорах України про членство в ЄС.

“Я думав, що це будуть найскладніші речі для переговорів. І що будуть квоти, перехідні періоди. Замість цього, зі співчуття до України, та, знаєте, під нагальним тиском подій – і це був такий правильний дух – ми прийняли Україну до єдиного ринку без жодних переговорів, без жодних умов та перехідного періоду, і без того, щоб Україна виконувала нормальні критерії щодо стандартів цих вантажівок, використання пестицидів і так далі”, – сказав польський міністр.

Він зауважив, що дві польські професії – фермери та вантажоперевізники – тепер “платять найбільшу ціну” за таку загальноєвропейську солідарність.

“І нам потрібно це вирішити, щоб не затьмарювати загальну картину великої польської солідарності з Україною. На горизонті є рішення для них обох – перемога України в Чорному морі. Причина, чому вантажоперевезення є настільки важливими, полягає в тому, що Україна не могла експортувати свої товари морем. Так само і з зерном. Якщо ми дійсно і по-справжньому відновимо контроль України над західною частиною Чорного моря, це також допоможе вирішити ці питання”, – вважає Сікорський.

З 9 лютого на території Польщі біля кордону з Україною тривають акції протесту на автошляхах, які ведуть через пункти пропуску “Дорогуськ–Ягодин” та “Гребенне–Рава-Руська”.

Польські фермери 20 лютого планують повністю заблокувати всі пункти пропуску на польсько-українському кордоні.

Організатори страйку заявляють, що проблемою рентабельності сільськогосподарського виробництва, переробної та інших галузей в Польщі є “неконтрольований наплив товарів з України, які імпортуються через відкриття кордону ЄС із цією країною”.

Новини

26 Квітня 2024

ЄС закликають до більш активних дій щодо припинення імпорту російської сталі та ЗРС

Експорт сталевого брухту з Японії знизився на 4,6%

JSW очікує видобуток вугілля у 2024 році на рівні 13,5 млн тонн

Запоріжсталь має намір підвищити якість металопродукції

Уряд зберіг чинний тариф на електроенергію для населення до кінця травня

Індія дозволила російським компаніям страхувати танкери з нафтою, щоб обійти санкції 

Низька інфляція під час війни може нашкодити – економіст

Посудомоечная машина: мифы и реальность

Україна може втратити до 2% ВВП через обстріли енергетичної інфраструктури

Світове виробництво DRI у січні-березні збільшилось на 7,4%

З початку року машинобудівники ДТЕК виготовили п’ять вугільних комбайнів

Vale за результатами I кварталу скоротила чистий прибуток майже на 13%

Tata Steel відхилила план профспілок щодо збереження доменної печі

Японія інвестує у розвиток чилійських мідних шахт

У енергосистемі зберігається дефіцит – обмежено споживання криворізької промисловості

72% роботодавців в Україні нарікають на дефіцит кадрів

ВСІ НОВИНИ ⇢