Без розблокування портів суттєве збільшення експорту є неможливим

Економіка Новини
Без розблокування портів суттєве збільшення експорту є неможливим

“Укрзалізниця” не зможе збільшити експорт українського зерна через західний кордон в необхідному об’ємі.

Про це голова компанії Олександр Камишін розповів у інтерв’ю виданню “Forbes Україна”.

Він уточнив, що зараз “Укрзалізниця” забезпечує перевезення близько 40-50% українського експорту, ще 35-40% припадає на Дунайські порти, решта 10-15% – на автотранспорт.

“До війни Україна експортувала 5-7 млн тонн зерна на місяць. Половину цього обʼєму до портів везла “Укрзалізниця”. У листопаді був історичний місячний максимум, коли ми вивезли залізницею 4,1 млн зерна. Ось це і є наша можливість. У квітні експортували залізницею 642 тисяч тонн зерна, у травні – 807 тис. тонн. Це межа, і суттєво її не збільшимо без активної допомоги сусідніх країн”, – сказав Камишін.

Він пояснив, що для суттєвого збільшення експорту необхідно розширення можливостей перевалки в європейських портах та додаткові вагони, які доставлять туди українське зерно від польського кордону. Відтак, вивезти увесь об’єм українського зерна, що йде на експорт, залізницею неможливо.

“Добиватися розблокування наших портів – це головний формат на майбутнє. Інші варіанти — це збільшення на десятки відсотків. А нам потрібно в рази”, – наголосив Камишін.

Він нагадав, що наразі на складах зберігається приблизно 20 млн тонн зерна старого врожаю.

“Тому маємо експортувати 5 млн тонн щомісячно всіма видами транспорту. Фактично експортуємо близько 1,2 млн тонн. Спрацювавши эффективно, можно дотягнути до 2 млн тонн зерна. Це максимум без суттєвої розбудови інфраструктури”, – додав голова “Укрзалізниці”.

Камишін зауважив, що швидко збільшити експорт зерна залізницею також неможливо і з огляду на обмежені можливості європейської інфраструктури.

“Вся прикордонна і портова інфраструктура Європи розраховувалася під інші масштаби. За три місяці не відбудуєш, а увійти в довгу інвестицію без розуміння подальшої долі українських портів – ризиковано. Я вважаю, що треба добиватися розблокування наших портів – це головний формат на майбутнє”, – зазначив керівник компанії.

Новини

16 Вересня 2024

Канада встановить 18% антидемпінгове мито на болгарську арматуру

Сильні повені на Дунаї не вплинули на роботу УДП

Польська JSW знову знизила план видобутку вугілля 

Індійська RINL опинилась на межі зупинки через брак коксівного вугілля

В Україні запрацювала нова програма кредитування бізнесу

Україна експортувала морським коридором товарів на понад $19 млрд

Металургійні підприємства в січні-серпні збільшили валютну виручку від експорту чорних металів до $2 млрд

Україна наростила імпорт міді на 20%, експорт – на 16%

Україна в січні-серпні подвоїла експорт залізорудної сировини

Укрзалізниця від початку року відремонтувала понад 700 км колій

ЕКА підписало перший договір страхування від воєнних ризиків

Глобальні викиди метану стрімко зростають до рекордних показників – вчені

Профільний комітет Ради схвалив законопроєкт про підвищення податків 

Більшість електроенергії в Україні виробляється без викидів вуглецю – Міненерго

Vale проводить перевірку дамби після виявлення поверхневих тріщин

Україна в січні-серпні експортувала чавун переважно до США, Італії та Туреччини

ВСІ НОВИНИ ⇢