Експортери зерна переорієнтувалися на термінали у Дунайському регіоні 

Економіка Новини
Експортери зерна переорієнтувалися на термінали у Дунайському регіоні 

Продавцям уже невигідно експортувати українське зерно через порт Клайпеда у Литві, вони шукають відповідну інфраструктуру в Дунайському регіоні. Про це заявив генеральний директор стивідорної компанії Bega Лаймонас Римкус, передає «Інтерфакс-Україна».

Bega, яка працює в Клайпедському порту, раніше відвантажила невеликий обсяг українського зерна.

За словами Римкуса, після того, як ціна на зерно (FOB) знизилася приблизно на €200 за тонну, продавці припинили везти його в Клайпеду через високу вартість транспортування.

Ціна на сільгосппродукцію в той час, коли було вигідно возити через Польщу (транзитом до Литви, — ред.), була дуже високою, зерно коштувало €350-400 за тонну FOB, зараз ціна €200-250. Це означає, що торгівці або виробники не можуть собі дозволити витрачати значні суми на транспортування, їм це невигідно”, — переконаний він.

За інформацією Римкуса, значна частина експортованого українського зерна наразі спрямовується на дунайські термінали, що розширюються, тож він має мало сподівань на те, що сільгосппродукція знову транспортуватиметься через Клайпеду.

На думку Римкуса, прориву можна очікувати тільки в тому разі, якщо Євросоюз допоможе Україні експортувати зерно через Європу, компенсуючи частину транспортних витрат.

Литва просуває ідею експорту українського зерна через порти країн Балтії і, зокрема, через Клайпеду. Питання про експорт зерна з України через балтійські порти та загалом через Євросоюз мало розглядатися 25 липня в Брюсселі на міністерській зустрічі. Керівник Клайпедського порту Альгіс Латакас заявив минулого тижня, що після призупинення Росією своєї участі в «зерновій угоді» Клайпеда може прийняти понад 10 млн тонн зерна, але, за його словами, найбільшою проблемою залишається питання його доставки в порт.

Україна багато років експортувала основний обсяг зерна та іншої агропродукції через свої порти на Чорному морі. Однак після повномасштабного російського військового вторгнення в Україну робота портів була сильно обмежена. Експортні потоки були значною мірою переорієнтовані на Європу.

Новини

13 Травня 2024

Керівника та ексголовбуха Полтавського ГЗК судитимуть за несплату податків

Держборг збільшився на $5,7 мільярда 

Невизначеність у системі бронювання може зупинити міжнародні автоперевезення – експерт

Anglo American вдруге відхилила пропозицію BHP про купівлю компанії

ЄС остаточно схвалив торговельний безвіз для України

АМКР у квітні збільшив виплавку сталі на 90%

Через війну великі контейнерні лінії не пускають свої судна до портів України

Експорт арматури із США у березні знизився на 43,1%

У квітні на експорт залізницею відправили 7 млн тонн вантажів

Зима буде складною, труднощі з електропостачанням можуть бути й влітку – Міненерго

Бразильська CSN отримала в I кварталі майже 100 млн дол збитків

З початку року бізнес отримав майже 36 млрд грн пільгових кредитів

Через руйнування росіянами енергетики потрібно вирішувати питання збуту вугілля – Плачков

Китай продовжив антидемпінгові мита на імпорт з нержавіючої сталі

Мінекономіки презентувало каталог індустріальних парків

Сьогодні Україна імпортує рекордний обсяг електроенергії

ВСІ НОВИНИ ⇢