Підвищення тарифів УЗ не матиме жодного ефекту для компанії – Каленков

Новини Теми дня Транспорт
Підвищення тарифів УЗ не матиме жодного ефекту для компанії – Каленков

Підвищення Укрзалізницею тарифів на перевезення вантажів не матиме жодного ефекту. Таку думку висловив президент об’єднання підприємств Укрметалургпром Олександр Каленков в інтерв’ю УНІАН.

Він нагадав, що після початку повномасштабної війни відбулося падіння обсягів перевезень залізницею відразу в два рази. Подальша стагнація в компанії не дає можливості сказати, наскільки ефективна політика Укрзалізниці в питаннях нарощування обсягів перевезень.

“Я впевнений, що падіння могло бути не вдвічі, а істотно меншим, адже підприємства продовжують працювати, і є запит на перевезення продукції через західні прикордонні переходи до портів ЄС, але за умови прийнятного рівня витрат на доставку. Зараз вони величезні: їх зниження дозволило б збільшити продажі української продукції на експорт, і від цього виграла б сама Укрзалізниця. Тобто, здешевлюючи перевезення продукції на експорт, УЗ допомогла б запустити економіку і кратно збільшити свої доходи від перевезень”, – пояснив експерт.

Він вважає, що через півтора роки війни можна точно сказати: Укрзалізниця нічого не робить задля того, щоб збільшити обсяги перевезень. У тому числі – не надає достатньої уваги “розшиттю” закордонних західних переходів, попри те, що декларує мільярдні інвестиції.

“Я переконаний, що не все було зроблено для того, щоб налагодити перевезення через західні прикордонні переходи. Вони як були рік тому на рівні 1,8-1,9 тисяч вагонів щодоби, так і залишаються. При цьому необхідні інвестиції не такі й грандіозні – мова йде про 25 млн гривень по станції Мостиська, що в масштабах УЗ просто дрібниця”, – акцентував Каленков.

Він нагадав, що Укрзалізниця декларує десятки мільярдів гривень інвестицій у 2023 році. Але невідомо на що йдуть ці гроші, адже компанія засекретила свої фінансові показники. Відсутність контролю створює поле для безконтрольної корупції і розтрат, вважає експерт.

“За наявною у мене інформацією, у 2024 році УЗ планує збільшити собівартість послуг на 15%, адміністративних витрат – на 20%, збутових – на 24%. Але ми дізналися про це не від компанії, а з неофіційних розмов. Ми об’єктивно здивовані таким величезним планованим зростанням собівартості УЗ, адже на відміну від бізнесу, зростання собівартості у якого супроводжується падінням фінансових результатів і негативною реакцією акціонерів. Укрзалізниця все це зростання традиційно перекладає на своїх клієнтів через чергове зростання тарифів, і вони в черговий раз будуть змушені заплатити за неефективність УЗ”, – підкреслив Каленков.

Він зазначив, що з 2021 року залізничні тарифи для більшості вантажів зросли в 2,4 рази, тому “Укрзалізниця повинна просто купатися в грошах”. Саме тому, на його думку, так багато питань до того, наскільки ефективно менеджмент компанії витрачає гроші.

Новини

10 Травня 2024

Україна збільшила імпорт електроенергії на третину, експорт скоротився у 13 разів

Японська J-Power планує здати на металобрухт декілька вугільних блоків ТЕС

У ЄС проведуть повторне розслідування щодо імпорту китайського прокату з полімерним покриттям

В уряді обговорюють можливість підвищення тарифів на електроенергію

Енергетики продовжили обмеження постачання е/е для промисловості

Уряд вніс зміни до порядку бронювання військовозобов’язаних

Україна отримає від Німеччини 45 млн євро на відновлення енергетики

Експерти оцінили “податкове” бронювання працівників

Профспілка британського заводу Tata Steel проголосувала за страйк

9 Травня 2024

Укрзалізниця має продавати металобрухт якнайшвидше – Гусак

У інвесторів є попит на системи накопичення енергії – Кудрицький

Жеваго отримав нову підозру по справі банку Фінанси та Кредит

США у березні скоротили експорт металобрухту

Україна шукає в ЄС кошти для підтримки збройової промисловості

Мексика продовжує збільшувати імпорт сталевого прокату

Внаслідок обстрілів з експлуатації виведені дві ГЕС

ВСІ НОВИНИ ⇢