ФРТУ закликає президента сприяти зниженню залізничних тарифів

Економіка Металургія Новини Теми дня Транспорт
ФРТУ закликає президента сприяти зниженню залізничних тарифів

Федерація роботодавців транспорту України закликає президента Володимира Зеленського сприяти  в уникненні підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення під час воєнного стану, що матиме надзвичайно негативний вплив для всієї економіки України.

Федерація наголошує, що з розумінням ставляться до проблем і потреб Укрзалізниці, зокрема щодо необхідності значних витрат на відновлення інфраструктури, пошкодженої внаслідок ворожих обстрілів. Проте, враховуючи критичне значення Укрзалізниці для України особливо під час військового стану ФРТУ вважає за доцільне на цей період звертатись до міжнародних партнерів за фінансовою підтримкою підприємства. В поточних умовах, Укрзалізниця має суттєво вищі можливості для залучення зовнішнього фінансування і навіть безповоротної допомоги, ніж будь-яке інше приватне  підприємство в Україні. Виконуючи важливі оборонні та гуманітарні завдання, Укрзалізниця може звернутися до ЄС, США з проханням надати фінансування в розмірі  $30 млн. на місяць на період дії воєнного стану в Україні.

Велике занепокоєння через значну загрозу для української залізниці та економіки нашої країни у ФРТУ викликає рішення Міністерства інфраструктури України про підвищення  тарифів  на усі вантажні залізничні перевезення на просто захмарні 70%.

За різними оцінками, падіння економіки України в 2022 році становитиме 30-45%. Найбільше постраждають саме основні клієнти Укрзалізниці та ключові українські експортери – гірничо-металургійний та агропромисловий комплекси. Тільки в ГМК в травні-червні 2022 року виробництво металопродукції знизилося в 6 разів (!) порівняно з довоєнним рівнем. А доля ГМК в залізничних вантажних перевезеннях в мирному 2021 році становила понад 40%, це 130 млн. тон. Також головною проблемою, що зумовлює скорочення виробництва в ГМК та АПК,  стало саме різке зростання логістичної складової ще до підвищення українських залізничних тарифів у червні 2022 року.

Із блокуванням морських портів довелося переорієнтовувати усі експортні вантажі в напрямку західних прикордонних переходів. Відтак, експортери змушені  транспортувати свою продукцію на втричі більшу у порівнянні з українськими портами відстань до портів Європи. Крім того, щоб довезти продукцію до порту, доводиться додатково оплачувати залізничний тариф в ЄС, перевалку вантажів на кордоні, простій власникам вагонів. У результаті, витрати на перевезення зерна зросли в 3-5 разів,  металу – в 4 рази, а залізної руди – в 6 разів!

Ситуація додатково ускладняється довготривалим простоєм залізничних вантажів на західних кордонах України. Тільки станом на 1 липня 2022 на прикордонних переходах на Заході України накопичилося понад 40 тис. вагонів. Середній термін очікування перетину кордону вагоном становить більше 20 діб. Це призводить до суттєвих додаткових витрат вантажовласників.

ФРТУ хотіла б відзначити заходи керівництва Укрзалізниці з швидкої переорієнтації основних залізничних потоків з чорноморських портів на західні кордони України. Разом з тим, тут залишаються великі нереалізовані можливості. Так, пропуск вагонів через західні прикордонні переходи України вже кілька місяців залишається на рівні 1,9 тис. вагонів на добу при потенціалі в 3,4 тис. вагонів. Таке збільшення пропуску через західний кордон дозволило б Укрзалізниці додатково отримати до 1 млрд. гривень на місяць (10 – 12 млрд. гривень на рік). Це вирішило б фінансові проблеми Укрзалізниці без підвищення тарифів. До того ж, багато українських підприємств продовжили би працювати, а валютні надходження до України зросли б на 400 млн. доларів США /місяць.

Федерація наголошує, що наказ Міністерства інфраструктури України про підвищення залізничних вантажних тарифів на 70% було прийнято й зареєстровано зі значними та численними порушеннями чинного законодавства. Проект наказу не був погоджений з уповноваженими органами, що являється нехтуванням законодавчо встановленою процедурою оприлюднення та погодження проекту регуляторного акту. Крім того, проект наказу взагалі не був попередньо оприлюднений, відтак не було жодного громадського обговорення!

ФРТУ пропонує конкретні реальні наступні заходи для стабілізації та забезпечення конкурентоздатності Укрзалізниці та економіки України:

  • забезпечення збільшення потужності з пропуску залізничних вагонів з України до країн Європи з 1,9 тис. до 3,4 тис. вагонів на добу;
  • зниження залізничних тарифів на вантажні перевезення на -70% від поточного рівня;
  • залучення прямої фінансової допомоги для Укрзалізниці від закордонних партнерів України розміром $30 млн. на місяць.

Новини

25 Квітня 2024

Модель економічного бронювання порушує основоположні принципи конституції – юрист

Тариф на світло треба поступово збільшити до ринкового – експерт

Сумихімпром після тривалої паузи відновив роботу

Україна може стати одним із найважливіших транспортних хабів Європи

НБУ погіршив прогноз зростання української економіки до 3%

Австралійська Mineral Resources збільшила видобуток літію

У НБУ очікують на уповільнення темпів інфляції

Нацбанк знизив облікову ставку до 13,5%

В Німеччині скорочується споживання сталі

SSAB очікує зниження цін на сталь у другому кварталі

Імпорт сталі до США у березні зріс на 1,5%

Нігинський кар’єр повторно виставили на аукціон за 26,32 млн грн

Україна продовжила антидемпінгові мита на імпорт арматури та катанки з рф

До порту Одеси прибув великий контейнеровоз з Китаю

Держава має прибрати перепони, які блокують інвестиції в розвиток зеленої енергетики – адвокат 

Centravis збільшив випуск труб на 14%

ВСІ НОВИНИ ⇢