При наявності політичної волі і певних заходах безпеки можливо продовжити роботу зернового коридору

Економіка Новини
При наявності політичної волі і певних заходах безпеки можливо продовжити роботу зернового коридору

Можливість продовження робити зернового коридору у Чорному морі після виходу Росії з угоди є, але ніхто не може гарантувати, що Росія не атакуватиме торгові судна. Про це заявив посол України в Туреччині Василь Боднар, передає «Радіо Свобода».

Фізично судна можуть проходити з портів Одеси через територіальні води Румунії, Болгарії і Туреччини. Й або інспектуватися, або ні — це вже в залежності від того, як буде вирішено сторонами діючої ініціативи. Оскільки ні ми, ні Туреччина, ні ООН не вийшли з цієї ініціативи, тому вона для нас продовжує бути чинною. Єдиним питанням є фізична загроза. Тобто, коли була підписана угода, країна-агресорка дала гарантії не атакувати судна і портову інфраструктуру. Тепер такої гарантії немає”, — сказав Боднар.

Одним із варіантів виходу із ситуації може бути можливість працювати зі страховиками, але тут теж виникають питання відповідальності за безпекові ризики.

Є ще питання про страхування, яке традиційно було актуальним для морських перевізників. Коли було підписано зернову угоду, це страхування відповідним чином знизилося у вартості, що дозволило з вигодою вивозити зерно. Зараз також можна це зробити при наявності політичної волі і певних заходах безпеки, які ми можемо гарантувати, а також, можливо, хтось з партнерів. Хоча це трошки сумнівно, оскільки треба тоді брати на себе відповідальність за збиття ракет чи іншого озброєння, яким росіяни можуть намагатися атакувати порти або судна”, – пояснив дипломат.

Він запевнив, що Туреччина зацікавлена у продовженні дії зернової угоди, бо була і є великим покупцем українського зерна.

Ми цю угоду не укладали з російською стороною. Тому допоки наші партнери вважають її чинною, ми продовжуємо наполягати на тому, щоб вона продовжувала діяти”, — наголосив Боднар.

Вночі 19 липня російські окупаційні війська завдали по Одеській та Миколаївській областях масованого удару ракетами різних типів і ударними дронами, внаслідок чого постраждали цивільні особи та промислові об’єкти. Внаслідок нічної атаки пошкоджень зазнали зернові термінали та портова інфраструктура міжнародних та українських трейдерів та перевізників Kernel, Viterra, CMA CGM Group у портах Чорноморськ та Одеса.

Новини

6 Вересня 2024

У липні інфляція зросла до 5,4%

Зелений перехід сталеливарних виробників під загрозою – EUROFER

Туреччина збільшила імпорт брухту до 11,6 млн тонн

Канада вводить антидемпінгові мита на катанку з Китаю, Єгипту та В’єтнаму

Швеція виділить майже $50 млн на підтримку енергосектору України

Галущенко обіцяє, що зима пройде нормально

Україна домовляється щодо збільшення імпорту електроенергії з ЄС

Уніфікація тарифів на вантажні перевезення УЗ не має економічного обгрунтування – експерт

Європейський ринок г/к рулону найслабший за останні роки

Уряд прийняв всі необхідні рішення щодо релокації шахт – Шмигаль

Галущенко відзвутував про сотні мегават нових потужностей

Linde India придбає промислові газові активи Tata Steel на сталеливарному заводі Kalinganagar

В Бразилії знизились ціни на гарячекатаний рулон

Дніпровський метзавод знизив виробництво прокату на 54,6%

Канадська Cyclone Metals розпочала виробництво окатишів прямого відновлення

Будівництво в Євросоюзі у червні зросло на 1,4%

ВСІ НОВИНИ ⇢