При наявності політичної волі і певних заходах безпеки можливо продовжити роботу зернового коридору

Економіка Новини
При наявності політичної волі і певних заходах безпеки можливо продовжити роботу зернового коридору

Можливість продовження робити зернового коридору у Чорному морі після виходу Росії з угоди є, але ніхто не може гарантувати, що Росія не атакуватиме торгові судна. Про це заявив посол України в Туреччині Василь Боднар, передає «Радіо Свобода».

Фізично судна можуть проходити з портів Одеси через територіальні води Румунії, Болгарії і Туреччини. Й або інспектуватися, або ні — це вже в залежності від того, як буде вирішено сторонами діючої ініціативи. Оскільки ні ми, ні Туреччина, ні ООН не вийшли з цієї ініціативи, тому вона для нас продовжує бути чинною. Єдиним питанням є фізична загроза. Тобто, коли була підписана угода, країна-агресорка дала гарантії не атакувати судна і портову інфраструктуру. Тепер такої гарантії немає”, — сказав Боднар.

Одним із варіантів виходу із ситуації може бути можливість працювати зі страховиками, але тут теж виникають питання відповідальності за безпекові ризики.

Є ще питання про страхування, яке традиційно було актуальним для морських перевізників. Коли було підписано зернову угоду, це страхування відповідним чином знизилося у вартості, що дозволило з вигодою вивозити зерно. Зараз також можна це зробити при наявності політичної волі і певних заходах безпеки, які ми можемо гарантувати, а також, можливо, хтось з партнерів. Хоча це трошки сумнівно, оскільки треба тоді брати на себе відповідальність за збиття ракет чи іншого озброєння, яким росіяни можуть намагатися атакувати порти або судна”, – пояснив дипломат.

Він запевнив, що Туреччина зацікавлена у продовженні дії зернової угоди, бо була і є великим покупцем українського зерна.

Ми цю угоду не укладали з російською стороною. Тому допоки наші партнери вважають її чинною, ми продовжуємо наполягати на тому, щоб вона продовжувала діяти”, — наголосив Боднар.

Вночі 19 липня російські окупаційні війська завдали по Одеській та Миколаївській областях масованого удару ракетами різних типів і ударними дронами, внаслідок чого постраждали цивільні особи та промислові об’єкти. Внаслідок нічної атаки пошкоджень зазнали зернові термінали та портова інфраструктура міжнародних та українських трейдерів та перевізників Kernel, Viterra, CMA CGM Group у портах Чорноморськ та Одеса.

Новини

13 Січня 2025

Експорт металобрухту з України зріс на 61% у 2024 році

Україна у 2024 році наростила видобуток газу на 2,2%

У 2024 році товарообіг через морські пункти пропуску зріс на 28,2%

Мінекономіки планує збільшити фінансування інвестнянь

АРМА виявило активи на понад 3 млрд у справі про розкрадання бюджетних коштів на будівництві 

Ціни на нафту досягли рекордних показників останніх місяців

Україна збільшила імпорт і експорт алюмінію

Українські гірники у 2024 року експортували 33,7 млн тонн залізної руди

Україна за 2024 р. збільшила ввезення вантажних авто у валюті на 30%

10 Січня 2025

Україна збільшила виробництво прокату на 16% у 2024 році

Експорт чорних металів з України зріс на 17% у 2024 році

ЄК та Словаччина створять робочу групу щодо припинення транзиту газу 

Україна в 2024 році майже подвоїла експорт залізорудної сировини

Минулого року Україна майже в 3 рази збільшила імпорт вугілля

Tata Steel наростила виробництво сталі

Держава торік компенсувала бізнесу 129 млн грн за робочі місця для людей з інвалідністю

ВСІ НОВИНИ ⇢