Україні треба повернути її суверенне право на вільну морську торгівлю – Іллічов

Економіка Машинобудівництво Металообробка Металургія Новини ТЕК Теми дня Точка зору Транспорт
Україні треба повернути її суверенне право на вільну морську торгівлю – Іллічов

Формат попередньої зернової угоди має піти в минуле, а Україні треба повернути її суверенне право на вільну морську торгівлю. Таку думку у коментарі МінПрому висловив генеральний директор Федерації роботодавців України Руслан Іллічов.

Він нагадав, що експорт зерна складав лише 40% від довоєнної вантажної бази українських портів. “В Україні існує ряд галузей, які втратили експортні ринки або не можуть забезпечити собі імпортну сировину через те, що згідно укладеної зернової угоди Україна могла торгувати лише продовольчими товарами”, – підкреслив гендиректор ФРУ.

Зокрема він вказує,, що гірничо-металургійний комплекс потребує як імпортних поставок сировини для завантаження комбінатів, так і вивезення продукції на експорт до Китаю та США. У 2022 році виробництво в цьому секторі впало на 73%. Крім того експорт титанової та цирконієвої руди і концентрату минулого року скоротився на 43%. Для виробництва алюмінію в Україні потрібен імпорт бокситів, який скоротився на 82%.

“В трубній промисловості відновлення морських шляхів скоротить собівартість продукції і дозволить повернутися до довоєнного випуску – це +38%. Крім цього, відкрити морські шляхи потрібно якнайшвидше – для імпорту вугілля і стабільного проходження зимового періоду. Хімія, мінеральні добрива – це теж експорт, який проходив морським шляхом. Для малого і середнього бізнесу потрібні контейнерні перевезення комплектуючих та напівфабрикатів виробництва”, – додав Р.Іллічов також підкресливши, що здешевлення логістики матиме позитивний вплив на собівартість української продукції.

За розрахунками ФРУ, повне розблокування чорноморських портів України для всіх видів вантажів матиме наступний позитивний ефект:

•  + 10% до ВВП України

•  +135 млрд грн. додаткових податкових надходжень на рік

•  +$18 млрд валютної виручки на рік

•  ~0.5 млн. відновлених робочих місць

В той же час гендиректор ФРУ висловив переконання, що захоплення та обстрілювання цивільних суден, що вчинені російською федерацією відповідно до статті 102 Конвенції ООН з морського права, можуть бути кваліфіковані як піратство, в тому числі якщо вони вчинені військовим кораблем. 

“Вказані дії також можна кваліфікувати як серйозні порушення міжнародного гуманітарного права у формі навмисного нападу на цивільний об’єкт у значенні статті 85(3)(a) Додаткового протоколу та статті 8(2)(b)(ii) Римського статуту Міжнародного кримінального суду, або, якщо намір не встановлено поза розумним сумнівом, як невибірковий напад, який може свідомо завдати шкоди цивільному об’єкту та потенційно загрожувати навколишньому середовищу в межах значення статті 85(3)(b) Додаткового протоколу”, – переконаний він.

“Ми весь час наголошуємо, що не варто обмежуватися задачею вивозу виключно продовольчої групи товарів з портів України. Просимо міжнародні інстанції сприяти повному розблокуванню портів України для всіх видів вантажів. Завдяки цьому відбудеться нарощення експорту у США, Великобританію, Канаду, Австралію напівфабрикатів чорної та кольорової металургії, відновиться морський імпорт коксівного та енергетичного вугілля з  США в Україну, стане можливим у найближчі 2-3 роки будівництво терміналу LNG і запуск великих поставок газу з США”, – резюмував Р.Іллічов.

Новини

2 Травня 2024

Запоріжкокс з початку року збільшив обсяги виробництва

Україна в квітні збільшила імпорт електроенергії на третину

ArcelorMittal очікує на відновлення попиту на сталь у ЄС

Аграрії просять уряд на три місяці продовжити чинне бронювання працівників

ДТЕК Енерго спрямував прибуток за минулий рік на відбудову ТЕС

В Брюселі пройде форум ЄС-Україна з питань оборонної промисловості

Через активну роботу СЕС вдень в Україні зафіксований профіцит електроенергії

Іспанська Tubos Reunidos заявляє про намір стати першім у світі виробником труб без викидів вуглецю

ArcelorMittal закрил коксохімічне виробництво у місті Зениця

Проблеми з судноплавством у Червоному морі можуть тривати до кінця року

Австралія має намір побудувати 25 ГВт вітроенергетичних потужностей

Індійські металурги занепокоєні зростанням імпорту сталі

Одеський Стальканат у 2023 році скоротив чистий прибуток на 13,8%

Україні треба приєднуватись до світового тренду захисту від імпорту китайської сталі

Ворог пошкодив половину украінської енергосистеми

Укргазвидобування сягнуло рекордних показників буріння під час війни

ВСІ НОВИНИ ⇢