Великі замовлення держкомпаній повинні отримувати українці – Кисилевський

Економіка Машинобудівництво Металообробка Новини Точка зору
Великі замовлення держкомпаній повинні отримувати українці – Кисилевський

Уряд має робити все, щоб великі замовлення державних компаній отримували не іноземці, а українці. Таку думку висловив заступник голови парламентського комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський, коментуючи закупівлю нових вагонів Укрзалізниці.

Він підкреслив, що коли Укрзалізниця оголосила про контракт на поставку 44 українських пасажирських вагонів, це запустило цілу хвилю угод, в яких задіяні десятки підприємств та тисячі працівників. Кожне замовлення дає мультиплікаційний ефект, зазначає він.

“Виконавцем контракту з УЗ є Крюківський вагонобудівний завод. Але він, у свою чергу, вже зробив замовлення для головних постачальників. Листовий прокат виробляє завод в Запоріжжі, колісні пари – підприємство в Дніпрі, підшипники – в харківський завод. Віконні комплекти для пасажирських вагонів роблять також у Дніпрі, полиці, сидіння та інтерʼєр кабіни потяга – релоковане із Запорізької області підприємство. Ще одне запорізьке підприємство випускає ролетні штори. Після обстрілів серйозно постраждало, але має шанс відновитись харківський виробник, який також традиційно виробляв частину деталей вагонного інтерʼєру. Електрообладнання для вагонів виготовляють на кількох підприємствах в Харкові, Дніпрі і Запоріжжі. Світильники для вагонів зазвичай постачають виробники з Києва та Кременчуга, кондиціонери – завод з Миколаєва, акумулятори – столичне підприємство. Виробництво вакуумних туалетних систем освоїла дніпровська компанія. Нові замовлення також отримають черкаський завод на лакофарбові матеріали на львівський на крісла машиніста». В Одесі будуть виробляти кабелі”, – розповів Д.Кисилевський.

Нардеп зазначив, що чимало цих підприємств серйозно постраждали через “прильоти”, деякі були змушені перевезти обладнання й працівників у відносно спокійніші західні області. Але головне – новий контракт Укрзалізниці створює для них можливість вижити, не зупинитись.

“Починаючи від руди і закінчуючи візком та корпусом – вагон є майже повністю українським виробом. Кількість підприємств, чия продукція формує вагон, становить близько 150. Але й це приблизна цифра, бо у цих 150 є свої підрядники, а в тих – свої. Кількість робочих рук, задіяних у такому виробництві – від 5 до 10 тисяч. Це українці, які отримають зарплату й зможуть утримувати свої сімʼї у нелегких умовах війни”, – підкреслив Д.Кисилевський звернувши увагу на те, що 40% грошей від таких замовлень повернеться у державний та місцеві бюджети у вигляді податків, з яких фінансуються і ЗСУ.

Новини

2 Травня 2024

Запоріжкокс з початку року збільшив обсяги виробництва

Україна в квітні збільшила імпорт електроенергії на третину

ArcelorMittal очікує на відновлення попиту на сталь у ЄС

Аграрії просять уряд на три місяці продовжити чинне бронювання працівників

ДТЕК Енерго спрямував прибуток за минулий рік на відбудову ТЕС

В Брюселі пройде форум ЄС-Україна з питань оборонної промисловості

Через активну роботу СЕС вдень в Україні зафіксований профіцит електроенергії

Іспанська Tubos Reunidos заявляє про намір стати першім у світі виробником труб без викидів вуглецю

ArcelorMittal закрил коксохімічне виробництво у місті Зениця

Проблеми з судноплавством у Червоному морі можуть тривати до кінця року

Австралія має намір побудувати 25 ГВт вітроенергетичних потужностей

Індійські металурги занепокоєні зростанням імпорту сталі

Одеський Стальканат у 2023 році скоротив чистий прибуток на 13,8%

Україні треба приєднуватись до світового тренду захисту від імпорту китайської сталі

Ворог пошкодив половину украінської енергосистеми

Укргазвидобування сягнуло рекордних показників буріння під час війни

ВСІ НОВИНИ ⇢