Великі замовлення держкомпаній повинні отримувати українці – Кисилевський

Економіка Машинобудівництво Металообробка Новини Точка зору
Великі замовлення держкомпаній повинні отримувати українці – Кисилевський

Уряд має робити все, щоб великі замовлення державних компаній отримували не іноземці, а українці. Таку думку висловив заступник голови парламентського комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський, коментуючи закупівлю нових вагонів Укрзалізниці.

Він підкреслив, що коли Укрзалізниця оголосила про контракт на поставку 44 українських пасажирських вагонів, це запустило цілу хвилю угод, в яких задіяні десятки підприємств та тисячі працівників. Кожне замовлення дає мультиплікаційний ефект, зазначає він.

“Виконавцем контракту з УЗ є Крюківський вагонобудівний завод. Але він, у свою чергу, вже зробив замовлення для головних постачальників. Листовий прокат виробляє завод в Запоріжжі, колісні пари – підприємство в Дніпрі, підшипники – в харківський завод. Віконні комплекти для пасажирських вагонів роблять також у Дніпрі, полиці, сидіння та інтерʼєр кабіни потяга – релоковане із Запорізької області підприємство. Ще одне запорізьке підприємство випускає ролетні штори. Після обстрілів серйозно постраждало, але має шанс відновитись харківський виробник, який також традиційно виробляв частину деталей вагонного інтерʼєру. Електрообладнання для вагонів виготовляють на кількох підприємствах в Харкові, Дніпрі і Запоріжжі. Світильники для вагонів зазвичай постачають виробники з Києва та Кременчуга, кондиціонери – завод з Миколаєва, акумулятори – столичне підприємство. Виробництво вакуумних туалетних систем освоїла дніпровська компанія. Нові замовлення також отримають черкаський завод на лакофарбові матеріали на львівський на крісла машиніста». В Одесі будуть виробляти кабелі”, – розповів Д.Кисилевський.

Нардеп зазначив, що чимало цих підприємств серйозно постраждали через “прильоти”, деякі були змушені перевезти обладнання й працівників у відносно спокійніші західні області. Але головне – новий контракт Укрзалізниці створює для них можливість вижити, не зупинитись.

“Починаючи від руди і закінчуючи візком та корпусом – вагон є майже повністю українським виробом. Кількість підприємств, чия продукція формує вагон, становить близько 150. Але й це приблизна цифра, бо у цих 150 є свої підрядники, а в тих – свої. Кількість робочих рук, задіяних у такому виробництві – від 5 до 10 тисяч. Це українці, які отримають зарплату й зможуть утримувати свої сімʼї у нелегких умовах війни”, – підкреслив Д.Кисилевський звернувши увагу на те, що 40% грошей від таких замовлень повернеться у державний та місцеві бюджети у вигляді податків, з яких фінансуються і ЗСУ.

Новини

10 Лютого 2025

Морським коридором України перевезли вже 100 млн

7 Лютого 2025

Держборг України з початку великої війни став дешевшим у 1,5 раза 

Світ має активніше посилювати санкції проти російських металургів – експерт

Транзит російської нафти через Україну торік впав на 15% 

Туреччина має вжити заходів для захисту сталеливарної промисловості за прикладом США та ЄС – TCUD

Свириденко повідомила про зменшення українського експорту в січні 

Україна готова надати США свої сховища для закачування LNG-газу – Сибіга

EUROFER погіршив очікування видимого споживання сталі в ЄС у 2025 році 

POSCO у 2024 році скоротила продажі прокату 

Інтерпайп покладається лише на власні ресурси у страхуванні воєнних ризиків на морі – директор з логістики

Імпорт скрапленого газу в січні обвалився до мінімуму з травня 2022 року 

6 Лютого 2025

УЗ замовила обладнання для будівництва євроколії до Ужгорода на 240 млн

Підприємства Метінвесту продовжують захоплювати європейські ринки

Син Януковича заробляє на продажу вугілля з окупованих територій України

США оголосили про скасування зборів у Панамському каналі

Мита Китаю на нафту можуть вдарити по американському експорту

ВСІ НОВИНИ ⇢