Усть-Дунайськ перетворять на хаб з імпорту добрив 

Економіка Новини Транспорт
Усть-Дунайськ перетворять на хаб з імпорту добрив 

Приватизований у 2023 році порт Усть-Дунайськ планують зробити хабом з постачання в Україну мінеральних добрив. Про це в інтерв’ю Ukrainian Shipping Magazine заявив власник компанії “Еліксир Україна” Валерій Віхренко, пише Бізнес-Цензор.

Щорічно компанія імпортує в Україну майже 150 тисяч тонн мінеральних добрив Elixir Zorka. До війни перевалка відбувалась в порту Ізмаїл. Але з початком зернового буму на Дунаї знайти на території порту площу під біг-беги з добривами стало складно.

“Приватизацію Усть-Дунайська ми сприйняли як шанс організувати власну перевалку, накопичення і зберігання. Пам’ятається рекордне мілководдя 2022 року? Щоб працювати з великими клієнтами в Україні, нам необхідно накопичувати досить великі обсяги, як мінімум 20 тисяч тонн. Це декілька гектарів площі”, – пояснює Віхренко.

За словами власника, після перемоги у тендері до нього звернувся один з двох операторів порту, який безпідставно розмістив на його території лінію з перевалки, склад, інші капітальні споруди (в Усть-Дунайську працюють оператири “Краншип” та “Зерновий термінал Кілія (ЗТК).

“Мені запропонували поділити контроль над портом “50 на 50″. Це люди, яким я колись авансом заплатив за постачання великої партії ячменю, але товару не дочекався. Грошей також не повернули. Я подавав на них в суд, але вони вивели всі активи на нову компанію, а стару збанкрутували. Але я неконфліктна людина… Кажу власнику оператора: якщо ти готовий повернути мені половину суми, яку я сплатив за порт, починаємо розмовляти. У відповідь проти мене влаштували війну… Суди, депутати, на мою думку, замовна кампанія у ЗМІ”, – пояснює Валерій Віхренко.

За його словами, для купівлі порту (250 млн грн) він взяв кредиту у банку під заставу елеватору. Але “Еліксир Україна” змогла зайти у порт лише через півроку після того, як сплатила гроші. Компанія Віхренко була вимушена тимчасово почати співпрацю з другим оператором Усть-Дунайська – “Краншип”.

“Наші вантажі вже пішли, але реєстрація нового оператора це час. Ти не можеш завчасно стати оператором, у оператора має бути певне обладнання. Довелось обробляти вантаж, залучивши “Краншип”. Наразі працюємо вже через власного оператора”, – каже Вітренко.

Власник Усть-Дунайська повідомив, що з часом також викупив деякі активи “Краншипу”, зокрема, елеватор. Власники “Краншипу” розпродають активи, адже після відкриття портів Одеси дунайська логістика стає все менш цікавою для експорту зерна з України.

“Зерновим термінали й зараз напівпорожні, а у перспективі повністю спорожніють. А ми продовжимо імпортувати добрива, як імпортували. Стабільно 200 тис. тонн на рік. Якщо відкриється Дніпро – почнемо з Усть-Дунайська поставки на Херсонщину, бо водна логістика найдешевша”, – пояснив Віхренко.

Займатись і добривами, і зерном на одному майданчику технічно складно. Тому перевалку зерну, яка ще зберігається, власник порту планує перенести в інше місце, а Усть-Дунайськ перетворити на “чистий порт” для генеральних вантажів.

Віхренко сподівається, що “війна” з оператора, який безпідставно розмістив на території порту склади, триватиме недовго. Опонент з минулого року не може оформити статус портового оператора.

“Вони подають на АМПУ в суд, програють і знову подають. Тягнуть час. Подивимось, що вони вигадають ще. Але грабувати нас, як до того грабували державний порт, вже точно нікому не вдасться”, – резюмує Валерій Віхренко.

Як повідомлялося, морський торговельний порт Усть-Дунайськ був проданий на відкритому аукціоні ТОВ “Еліксир Україна” ще в січні 2023 року за 201 млн грн. Переможець також сплатив ще 40,2 млн грн ПДВ.

Новини

17 Вересня 2024

ФДМУ продовжив прийом заявок на участь в аукціоні з приватизації Білгород-Дністровського

Україна може розпочати експорт біометану в Європу

Туреччина збільшила імпорт залізної руди на 58%

Китай за 8 місяців 2024 року експортував в Україну товарів на $8,9 млрд

Україна відвантажила до Болгарії, Туреччини та Єгипту 1,31 млн тонн напівфабрикатів

Тарифи на залізничні перевезення  руди та зерна мають бути різними – ФРТУ

Укрзалізниця хоче збільшити тарифи на перевезення будівельних матеріалів на 52%

Верховна Рада прийняла закон про підвищення податків

Більшість бізнесу очікує зростання – ЄБА

Економічне бронювання не вирішить проблему з дефіцитом кадрів – Риженков

Німеччина додатково виділяє Україні 100 млн євро для проходження зими

Британська металургія закликає пришвидшити впровадження аналога CBAM

Металургія Індії потребує $280 млрд інвестицій для декарбонізації

Нафтогаз розраховує пройти зиму за рахунок українського газу

ЄС готується надати Україні 40 млрд євро кредиту до кінця року без участі США

Імпорт холоднокатаних рулонів у США зріс на 60,2%

ВСІ НОВИНИ ⇢