Тариф на вантажні залізничні перевезення не має бути обтяжений сторонніми послугами

Економіка Новини Точка зору Транспорт
Тариф на вантажні залізничні перевезення не має бути обтяжений сторонніми послугами

Тариф на вантажні залізничні перевезення повинен формуватися на основі собівартості перевезення, і не включати сторонні послуги, які споживач не отримує. Саме на такому підході має грунтуватися тарифоутворення в УЗ. Про це розповів експерт, директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк, коментуючи ініціативу “Укрзалізниці” щодо гармонізації вантажних тарифів для різних класів вантажів.

“Тариф на перевезення має формуватися, виходячи з собівартості цього перевезення, тобто, вартості перевезення для “Укрзалізниці”. Клієнт має платити лише за той сервіс, який він споживає. Це можна було би ввести на базі підвищуючих коефіцієнтів – наприклад, якщо підприємство повністю бере на себе формування повного потягу, а “Укрзалізниці” фактично потрібно лише подати магістральний локомотив, то це послуга, яка для “Укрзалізниці” набагато вигідніша. Відповідно, вона має коштувати дешевше, ніж коли “Укрзалізниця” збирає той самий повноцінний потяг через повагонні відправлення на різних станціях. Натомість та система, що існує сьогодні – це фактично “середня по лікарні”, коли в один бюджет скидаються всі витрати, а потім діляться. І вона дійсно викликає питання”, – зауважив експерт.

Він зауважив, що в Європі ця система тарифоутворення істотно відрізняється: там, з одного боку, є плата за інфраструктуру, тобто, доступ до колій, і ця сума є однаковою. Водночас, там є конкуренція на ринку перевезень, і перевізники самі визначають ціну за перевезення. “Коли європейський перевізник виставляє клієнту ціну, він керується тими витратами, які він несе. І, звичайно, перевізнику набагато простіше працювати з клієнтом, який має стабільний великий вантажопотік без сезонних коливань, і який не вимагає додаткових операцій по формуванню чи по збиранню вантажопотоку з різних точок. Такому клієнту перевізник запропонує клієнту найдешевші і найкращі умови”, – пояснив Вовк.

В Україні ж ринок у сегменті перевезень є монопольним, оскільки “Укрзалізниця” є єдиним перевізником на системі залізниць України, тому у нас ця система поки не працює, зауважив експерт.

“Така система у нас зможе запрацювати як конкурентне поле лише після повної лібералізації ринку. Але всі розуміють, що на це потрібен час. Але потрібно вже зараз працювати над тим, щоб система була справедливою, а клієнт платив лише ті витрати, платив лише за ті сервіси, які він безпосередньо використовує”, – резюмував Вовк.

Новини

Через мобілізацію в Україні не вистачає водіїв

Рішення щодо економічного бронювання прийнято – Железняк

Тариф на вантажні залізничні перевезення не має бути обтяжений сторонніми послугами

В Україні планують створити інвестфонд для розвитку бізнесу

МВФ ухвалить остаточне рішення про новий транш для України до 21 жовтня 

В Бразилії створюють фонд розробки критично важливих мінералів

Україні потрібно прискорювати будівництво зеленої генерації 

Війна між Ізраїлем та Іраном може призвести до дефіциту сталі в регіоні MENA

Канада обкладе додатковим митом у 25% китайську сталь та алюміній

Росія з легкістю обходить європейські санкції, щоб вести війну проти України – ЗМІ

3 Жовтня 2024

Брак сірчаної кислоти може завадити Індонезії збільшувати виробництво нікелю

Держава профінансувала чотири індустріальні парки на більш ніж 200 млн

Метінвест передав командний пункт для ЗСУ на Донецький напрямок

Держава повернула собі активи порту Південний на 65 млн грн

В Україні можуть ввести податок на посилки до 150 євро

Швейцарія виділить $1,7 млрд на проєкти реконструкції в Україні

ВСІ НОВИНИ ⇢