Розблокування портів є найбільш ефективним кроком для відновлення української економіки – Каленков
Економіка Теми дня Точка зору Транспорт

Розблокування українських портів для всіх вантажів є найбільшим та найважливішим кроком для відновлення вітчизняної економіки. Таку думку у коментарі МінПрому висловив президент Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков.
Він звернув увагу на те, що морська блокада, до якої вдалась країна-агресор з самого початку війни суперечить всім міжнародним законам, оскільки мова йде про цивільні судна та вантажі. "Це взагалі технологія Середньовіччя, коли брали в облогу міста і таким чином голодом змушували їх мешканців здаватися і сьогодні вона суперечить всім міжнародним законам. Міжнародна спільнота повинна на це відреагувати, тому що головна складова світової економіки це торгівля, в більша частина торгівлі йде морем і це дуже поганий прецедент", - переконаний О.Каленков.
Укладена минулого року зернова угода, на його думку, дозволила вивезти частину української агропродукції, але створила ситуацію на користь країні-агресору: "Звісно не можна говорити про те, що це якось "відбілило" рф, але щонайменше з нею розмовляють і це частково легітимізує її абсолютно необґрунтовані претензії. Зернова угода була укладена у вкрай вимушеній ситуації, коли до голови був приставлений пістолет і тому її не можна назвати угодою у повному розумінні цього слова".
Тому продовження зернової угоди також буде більше грати на руку росії, переконаний О.Каленков. "Це додаткові кошти для російського бюджету на купівлю зброї, тому для нас це є невигідним. Це дуже поганий прецедент, коли агресору йдуть на зустріч і рахуються з його претензіями. Саме в цьому і полягає головний ризик", - сказав він.
Президент "Укрметалургпрому" переконаний що вихід рф з угоди та посилення з її боку ескалації конфлікту у вигляді обстрілів українських портів є можливістю для України та її закордонних партнерів повернути країну-агресора до виконання з її боку міжнародних правил.
О.Каленков вказав, що у питанні розблокування портів для всіх вантажів є дві складові – безпекова та економічна. "Щодо першої складової це надати нам більше засобів ППО, щоб ми прикрили наші порти і частину акваторії, а також надати мінні тральщики та катери щоб ми могли патрулювати зону українських територіальних вод та знешкоджувати міни і це у інтересах безпеки не тільки України, але й всього Чорноморського регіону", - впевнений він.
"Що стосується економіки, то це створення фонду для перестрахування ризиків страхових компаній і збільшення тиску санаційного тиску на рф. Ніякі вантажі країни-агресора взагалі не повинні відправлятися морем до будь-яких портів країн, які підтримують Україну. Це створить тиск на Російську Федерацію і спонукатиме її повернутися до міжнародних правил", - додав президент "Укрметалургпрому".
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити Telegram