Ставки фрахту на морські перевезення контейнерів знизилися майже утричі за рік

Економіка Новини Транспорт
Ставки фрахту на морські перевезення контейнерів знизилися майже утричі за рік

Довгострокові ставки фрахту на морські перевезення контейнерів у світі у серпні 2023 року знизилися на 7,8% у серпні 2023 року порівняно з липнем, свідчать дані шведської аналітичної компанії Xeneta.

Загалом із серпня 2022 року, коли почалося зниження ставок, індекс Xeneta Shipping Index (XSI) втратив 62,7% свого значення.

При цьому падіння на найбільш завантажених маршрутах із країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону (АТР) за рік становило 75%.

Зараз непростий час для перевізників на контрактному ринку — слабкий попит, що зберігається, посилюється надлишком потужностей, що зростає, у міру того, як в експлуатацію вводиться все більше і більше нових суден”, — прокоментував головний аналітик Xeneta Пітер Сенд.

При цьому він зазначив, що галузі необхідно враховувати зміни на спотовому ринку. Тут перевізникам вдалося підняти ставки за основними угодами за останні кілька місяців.

Як ми знаємо, довгостроковий ринок слідує за рухами спотового ринку, хоч і з невеликим відставанням. Таким чином, незалежно від значного спаду тут, від якого мають виграти відправники вантажу, падіння ставок може тривати недовго. Так що я не думаю, що відправникам вантажу слід заспокоюватися; можливо, ми наближаємось до зміни ринку”, — пояснив Сенд.

У Європі субіндекс індексу імпорту XSI знизився на 3,4% за місяць та на 60,1% у річному обчисленні. З експортом справи були трохи кращі: він скоротився на 2,8% порівняно з липнем та на 52,4% до серпня 2022 року, незважаючи на значне падіння контрактних цін на експорт з Північної Європи до Китаю на 13,6%.

Імпорт до США зафіксував найбільше падіння, знизившись на 14,9% цього місяця та на 65,2% у річному обчисленні. Найбільше щомісячне зниження цін спостерігалося у Китаї, Японії, Тайвані та Кореї — у напрямку як на західне, так і на східне узбережжя США — з падінням цін у діапазоні від 19,3 до 62,3%. Індекс XSI для експорту зі США виявився найстійкішим показником цього місяця, втративши лише 0,8% своєї вартості.

Дані Xeneta, як і раніше, малюють похмуру картину за темпами скорочення експорту з АТР: субіндекс зафіксував зниження на 14,2% у місячному вирахуванні в серпні. Трохи кращі справи з імпортом XSI у регіоні: він знизився на 2%, нині скоротившись на 51,1% у річному обчисленні.

Все непросто, але перевізники підбадьорюються від того факту, що спотові тарифи нині перевищили контрактні ставки у провідних світових торгових коридорах. В результаті ми нарешті можемо побачити деякий підвищувальний тиск на довгострокові ставки. Відправники вантажу, які грали на спотовому ринку, щоб заощадити гроші, тепер розглядатимуть можливість переведення обсягів на контрактні угоди, які можуть запропонувати кращу вартість. Це може призвести до зростання цін. Отже, чи ми досягли зараз точки, коли довгострокові ставки дійшли до дна? Якщо це так, то зараз найкращий час для вантажовідправників укласти нові контракти і зафіксувати вигідні тарифи”, — зазначає Сенд.

Він вважає, що поки що зарано говорити про те, чи відбудеться певний «перелом» ринку.

Але я б, звичайно, не став робити ставку на ще одну серію послідовних щомісячних падінь XSI у масштабах, яких ми щойно зазнали”, — додає аналітик.

Він радить всім зацікавленим сторонам продовжувати стежити за даними в очікуванні наступних змін на ринку.

Новини

21 Травня 2024

Виробники будматеріалів потребують підтримки з боку держави

Відключення світла не припиняться після перегляду тарифу – експерт

Китай планує збільшити власне виробництво залізорудного концентрату

Після підвищення акцизу пальне в Україні коштуватиме 80 грн/літр

ЄС ініціює антидемпінгове розслідування щодо імпорту труб з Китаю

ArcelorMittal закликає Німеччину до більш реалістичної стратегії декарбонізації

У березні цього року промвиробництво ЄС зросло на 0,6%

За чотири місяці через українсько-польські переходи УЗ перевезла більше всього руди

Китай з початку року збільшив експорт коксу майже на чверть

Японським металургам загрожує дефіцит металобрухту через відмову від конвертерного виробництва сталі

Україна щороку отримуватиме 2,5-3 млрд євро від заморожених російських активів

Атаки на українську енергосистему призвели до уповільнення темпів зростання ВВП

Німеччина схвалила план США про гроші для України з активів рф

Австрія надасть Україні ще 5 млн євро на відновлення енергетичної інфраструктури

Автогаз у мережах АЗС трохи подешевшав

Укрнафтобурінню суд не дозволив відновити видобуток на Сахалінському родовищі

ВСІ НОВИНИ ⇢