Залізничний тариф повинен враховувати собівартість перевезень – Каленков
Новини Теми дня Точка зору ТранспортЗалізничний тариф повинен бути економічно обґрунтованим з розумінням того, що для перевезення різних вантажів собівартість не є однаковою. Таку думку в інтерв’ю МінПрому висловив президент Об’єднання підприємств “Укрметалургпром” Олександр Каленков.
“Одна справа, коли вантажі відправляються ритмічно, навіть кожну добу, в одному або у двох різних напрямках і цілими ешелонами. І інша річ, коли збирається від одного елеватора чи піщаного кар’єру до іншого по три-п’ять вагонів, їх везуть на сортувальні станції, а потім вже до споживачів. І функціонування всього цього господарства – сортувальних станцій, відповідних депо і так далі, не можна розмазувати по всьому ринку. За це мають платити ті, хто отримують вигоду від цього”, – переконаний він.
“Великі перевізники промислових вантажів, які возять стабільно щодоби, щосезону в кількох напрямках, повинні мати реальну собівартість, а не середню температуру по палаті. Тоді всі побачать, що собівартість перевезення залізної руди, наприклад, від підприємства до західного переходу чи до порту на в рази нижча, ніж перевезення вагону з піском від кар’єру на до якогось суміжного об’єкту”, – додав О.Каленков.
Він також звернув увагу на те, що в європейських країнах, що не сегментують споживачів на класи, на постійні перевезення в декількох напрямках цілими маршрутами йдуть знижки і іноді дуже значні.
“Тому заяви про те, що Укрзалізниці все одно що перевозити – тону руди, вугілля чи зерна – економічно необґрунтовані. Це, знову ж таки, свідчить про те, що вкотре хочуть субсидувати інші перевезення за рахунок промисловості”, – резюмував президент “Укрметалургпрому”.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити Telegram