Подробнее Запомнить город


ФДМ зробив черговий крок на зустріч Новинському

размер текста:

Контроль над виконанням інвестзобов'язань закінчиться вже менш ніж за два роки. А тому Новинському головне переконати ФДМ у тому, що він ці зобов'язання виконав. А далі - можна робити з ЧСЗ будь-що.

Новий керівник Фонду держмайна задовольнив бажання Новинського змінити інвестзобов'язання на Чорноморському суднобудівному заводі, яке він озвучив ще за попереднього керівника.

Як стало відомо "Економічній правді", у четвер була підписана додаткова угода, у якій "спадкові" інвестзобов'язання "Смарт-Холдингу" по заводу були "покращенні".

ФДМ підписав додаткову угоду з підконтрольним російському бізнесмену Вадиму Новинському ВАТ "Херсонським суднобудівним заводом" (правонаступник ВАТ "Судмашпром", який раніше контролювався сумнозвісними братами Чуркіними).

Таким чином, звільнення з посади Валентини Семенюк-Самсоненко не поставило під загрозу внесення змін до інвестзобов'язань Вадима Новинського по ЧСЗ.

Виконуючий обов'язки голови Фонду державного майна Дмитро Парфененко одразу виступив на підтримку підписання додаткової угоди, у якій зобов'язання обраховуватимуться не обсягами використаного на виробництво кораблів металу, а у грошовому еквіваленті продукції.

За старими умовами, до кінця 2010 року річний обсяг реалізації необхідно було довести до використання 60 тисяч тонн металу при будівництва суден, тепер це - 360 мільйонів гривень.

"Наскільки я знаю, пан Новинський як бізнесмен тримає слово. Зараз він розвиває великий суднобудівний холдинг і безпосередні зустрічі з ним не дають мені підстав сумніватися у тому, що він виконає обіцянку", - сказав Парфененко, відповідаючи на запитання "Економічної правди" щодо подальшої долі інвестзобов'язань.

Нагадаємо, що спеціальна міжвідомча робоча група ще у вересні минулого року визнала пропозицію нового власника ЧСЗ такою, "що відповідає економічним, соціальним та екологічним інтересам держави".

У неофіційних розмовах джерело з керівництва ФДМ повідомило "Економічній правді", що інвестору допомагають обійти законодавство, адже за новими умовами зменшити обсяги виконання інвестицій неможливо. Тому їх й переформульовують.

"У випадку, якщо наші спеціалісти порахують і визначать еквівалентною таку заміну інвестзобов'язань, я не бачу перешкод для підписання змін до договору купівлі-продажу. Ми зацікавлені у чому - щоб судитися з Новинським, чи у тому, щоб підприємство стабільно працювало?", - висловив свою думку в.о. голови ФДМ.

Як відомо, вперше виконуючим обов'язки голови ФДМ Дмитра Парфененка Юлія Тимошенко призначила ще 27 грудня 2008 року. Тоді Валентину Семенюк-Самсоненко звільнила Верховна Рада.

2 січня цього року президент Віктор Ющенко своїм указом скасував рішення уряду, назвавши його неконституційним.

28 січня Кабмін знову призначив виконуючим обов'язки Парфененка - до ухвалення парламентом "відповідного рішення" про призначення голови.

Сама ж Семенюк-Самсоненко з середини грудня знаходиться на лікарняному, а тому трудовий договір з нею не розірвано. А її позов щодо незаконного звільнення розглядатиме 13 лютого київський Окружний адміністративний суд.

Парфененко давно працює у ФДМ, при чому виконуючим обов'язки він став, будучи заступником голови фонду.

Джерела "Економічної правди" у фонді повідомляють про дружні стосунки і навіть спільний бізнес Новинського та Парфененка.

Втім, Парфененко твердження щодо партнерства категорично спростовує.

"Як-то кажуть, не родич і не "однофамілець", і навіть поруч не стояв. Для цього є компетентні служби, хай перевірять мої рахунки, тощо", - запевнив він.

З іншого боку джерела в ФДМ розповідають, що саме Парфененко одразу підтримав намагання Новинського хоч якось послабити узяті ще колишніми власниками заводу інвестзобов'язання.

А з урахуванням того, що українське суднобудування експортноорієнтоване, поточна ситуація з девальвацією гривні вигідна Новинському. До того ж, внаслідок фінансової кризи знизилися ціни на вітчизняний метал. А він складає третину вартості корпусу судна, вартість яких навпаки зростає.

Причини для послаблення інвестзобов'язань є очевидними: ЧСЗ знаходиться у важкому становищі. Ще восени в інтерв'ю "Економічній правді" гендиректор заводу Ілля Горн назвав ситуацію із замовленнями поганою, "якщо не сказати плачевною".

Він скаржився на те, що доводиться заморожувати замовлення, коли мова йде про те, щоб "зберегти завод як виробничу одиницю".

У самому ж "Смарт-холдингу" грошовий еквівалент називають "більш об'єктивним критерієм роботи заводу".

"Тонни металу як основна умова інвестзобов'язань стимулюють підприємство шукати контракти на порізку металу і як максимум - займатися корпусобудуванням. Ми ж вважаємо, що з огляду на довгостроковий характер інвестзобов'язань, вони мають відповідати стратегічним цілям і держави, і власника за рахунок стимулювання підприємства до створення продукції з більшою доданою вартістю, тобто до будівництва повнокомплектних суден", - розповів "Економічній правді" виконавчий директор "Смарт-холдингу"Олексій Кузнєцов.

За словами Кузнєцова, сьогодні ринок і попит диктує умови роботи: якщо завод буде в змозі залучати замовлення і будувати тільки прості корпуси - він буде обробляти великий обсяг металу.

Якщо ЧСЗ перейде на складні повнокомплектні судна з більш високою доданою вартістю, вага зроблених судів буде менше ніж необхідні згідно з колишніми інвестзобов'язаннями 60 тисяч тонн.

З іншого боку, експерти сходяться на думці, що інвестзобов'язання у грошовій формі легше не виконувати.

"Проконтролювати виконання умов договору у цьому випадку складніше. Якщо ти пообіцяв з якоїсь кількості металу зробити судна, то цю продукцію ти маєш показати. А фінансовими показниками маніпулювати легше", - розповіли "Економічній правді" у Мінпромполітики.

У свої чергу миколаївська податкова розкрила схему, якою користувалися колишні власники ЧСЗ брати Чуркіни.

Вони ніби-то лише за документацією продавали одні й ті ж траулери підконтрольному їм же Львівському автобусному заводу. При чому під кожен траулер брався кредит, і до повернення ПДВ заявлялася певна сума у мільйони гривень. А недобудовані судна залишалися на заводі.

Контроль над виконанням інвестзобов'язань закінчиться вже менш ніж за два роки. А тому для Новинського зараз головне - переконати ФДМ у тому, що він ці зобов'язання виконав. Головне, щоб було бажання у контролера вірити у це. А далі - можна робити з підприємством будь-що.

Але до того часу з інвестзобов'язаннями доводиться рахуватися. І у "Смарт-холдингу" визнають, що, можливо, з часом доведеться їх знову переглядати.

"Ми не виключаємо можливості, що якщо економічна ситуація на Україні в довгостроковій перспективі не стабілізується, ми будемо змушені вийти до ФДМ з ініціативою обговорити нові деталі виконання інвестзобов'язань", - заявив "Економічній правді" виконавчий директор "Смарт-холдингу".

Нагадаємо, що 2003 року ФДМ за 119,305 мільйони гривень (24,3 мільйони доларів) продав 90,25% акцій ЧСЗ Миколаївській малотоннажній верфі, яка знаходилася під контролем бізнесменів братів Чуркіних. ВАТ "Херсонський суднобудівний завод"(Смарт-Холдинг) отримав контроль над ЧСЗ наприкінці 2007.

... ...
 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
30 жовтня 2019 року в Україні набув чинності закон про концесію. Як він змінив правила гри на ринку та чи дозволить оновити інфраструктуру в країні?
09.04.21
Верховная Рада приняла за основу законопроекты о реструктуризации валютных кредитов, многие из которых украинцы взяли еще до мирового кризиса 2008 года, и до кризиса 2014-2015 годов, вызванного агрессией России, когда из-за девальвации гривны суммы валютных займов выросли в разы. Идея в целом выглядит правильно, но что не так с этими законопроектами.
На восьмому році війни з Росією частина українських підприємств продовжує торгувати з РФ та пострадянським простором. Що змушує їх це робити, які переваги у європейських ринків і чому не всі ними користуються?
08.04.21
08.04.21
В июле 2021 года Еврокомиссия опубликует Закон о Carbon Border Adjustment Mechanism. Документ вступит в силу с 2023 года и введет в действие так называемую карбоновую пошлину. Ею будет облагаться вся промышленная продукция, пересекающая границы ЕС, если в цепочке ее производства присутствовал углеродный след.
Великий бізнес швидко пристосовується до кризових умов. На відміну від малих та середніх підприємців, компанії, які формують цілі галузі, мають достатній запас стійкості. Як під час локдауну в Києві працюють продавці будівельних матеріалів, ресторани та освітні заклади?
08.04.21
По словам министра финансов Сергея Марченко, в ближайшие два месяца МВФ может заключить с Украиной staff level agreement (соглашение на уровне персонала). После этого, "будем делать свою работу, принимать необходимые законы, чтобы получить, наконец, средства". Как видно, подходы не изменились: правительство о чем-то за закрытыми дверями договаривается с Фондом, а затем ставит парламент перед фактом.
06.04.21
Внешняя торговля Украины по итогам I квартала показала внушительный рост в денежном выражении. Несмотря на коронакризис, прогресс налицо, хотя повод для оптимизма не такой и большой, как может показаться на первый взгляд.
На украинском рынке нефтепродуктов сохраняется неопределенность из-за того, что российская "Роснефть" отказывается поставлять в нашу страну свою продукцию. Учитывая, что речь идет примерно о четверти всего дизтоплива и автогаза в балансе Украины, может образоваться дефицит топлива.
02.04.21
02.04.21
Украинская металлургическая отрасль испытывает кадровый голод. Сложная экономическая ситуация, трудовая миграция, низкий спрос на рабочие профессии среди молодого поколения. Ситуацию не спасает высокий уровень заработных плат на меткомбинатах. В 2020 году средняя з/п металлурга была на 20,1% выше, чем средняя по стране. Несмотря на кризис, в прошлом году украинский ГМК практически не снизил темпов производства.
01.04.21
01.04.21, Rail.insider
Для забезпечення справедливих тарифів необхідно зрештою здійснити реформу Укрзалізниці й створити умови для розвитку конкуренції. Вантажні перевезення не повинні покривати збитки від пасажирських перевезень або забезпечувати сплату величезного податку на землю під коліями.
31.03.21
30.03.21
29.03.21
26.03.21
25.03.21
23.03.21
22.03.21
16.03.21
12.03.21
09.03.21
05.03.21
02.03.21
01.03.21
26.02.21
24.02.21
19.02.21
16.02.21
11.02.21


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!