Розблокування портів створить умови для швидкого відновлення промисловості

Металургія Новини Теми дня Точка зору Транспорт
Розблокування портів створить умови для швидкого відновлення промисловості

Повне розблокування морських комерційних перевезень у Чорному морі для всіх створить умови для швидкого відновлення промислового виробництва та ВВП України, дозволить зберегти робочі місця та забезпечить надходження валютної виручки. Про це пише ЦТС у статті “Однакові правила для всіх або відкрите море: Що буде з українськими портами?”.

Наразі гірничо-металургійна галузь України майже заблокована, як через втрату потужностей, так і через складнощі з логістикою – ГМК експортував близько 80% виробленої продукції, переважно через морські порти, та забезпечував близько 33% загального експорту України.

“Ми втратили можливість постачати продукцію на наші традиційні ринки і зараз використовуємо залізничний та автомобільний транспорт для відвантаження до польських портів. Без експорту морським шляхом металургійні компанії не зможуть використовувати більше ніж 50% своїх потужностей та вийти на беззбитковість”, – говорить Андрій Мягков, директор з логістики “АрселорМіттал Кривий Ріг”.

Але закриття портів вплинуло не лише на портових операторів чи виробників. Оператори вагонного парку також несуть збитки – ціна приватних напіввагонів за минулий рік скоротилась в десять разів і сьогодні критично низька. Через руйнування великої кількості підприємств вантажна база загалом знизилась, труднощі з логістикою не дозволяють вивозити навіть те, що є. “Протягом 2022 року ставки на напіввагони впали приблизно в десять (10) разів, а обсяг перевезених вантажів за 10 місяців після початку повномасштабного вторгнення російської федерації в Україну скоротилися більш ніж вдвічі, порівняно з аналогічним періодом 2021 року, в тому числі, експорт впав більш ніж в шість (6) разів”, – говорить голова правління “Укренерготранс” Андрій Брудний.

Схожа ситуація у іншого залізничного оператора, компанії “Металургтранс”. Сергій Голуб, голова наглядової ради “Металургтранс” зауважує, що в порівнянні з довоєнним періодом втратили 80% обсягів перевезень в морські порти. Залишились західні прикордонні переходи, але і там об’єми нижчі порівняно з минулим.

Як відзначає видання, повне розблокування торговельного судноплавства – в цьому зараз ключовий меседж до партнерів та світу. “У російських портах фактично не відбуваються військові дії, тому до них немає претензій у страховиків. Якщо нам важливі не “шашечки”, а реальна справедливість та реальне усунення загрози голоду, я вважав би за правильне повністю відкрити судноплавство для України без “коридорів”. Або – підвищені ризикові вимоги до росії на тому самому рівні, що й до нас. А краще на набагато вищому рівні, як до агресорів та винуватців того, що відбувається”, – говорить співвласник групи терміналів ТІС Андрій Ставніцер.

Новини

23 Травня 2024

Запоріжсталь завершив капремонт домни №2,

Зелена енергетика рятує українців від відключень електрики вдень

У минулому році VESCO сплатила до бюджету понад 155 млн грн

Інвестиції в енергетику прискорить страхування від воєнних ризиків та вирішення боргової кризи – експерт

Україна збільшить обсяги експорту через порти Балтії

Бізнес закликає владу дозволити самостійно визначати критично важливих співробітників 

Укрзалізниця просить уряд забронювати критичних працівників

Виробництво арматури у Китаї скоротилося на 12,8%

Уряд планує підвищити ПДВ і збільшити військовий збір

Внутрішнє споживання сталі у Японії за підсумками першого кварталу знизилося на 1,2%

Україна увійде в зиму з дефіцитом е/е, бо не встигне відновити генерацію за літо

Британська розвідка: потенціал відновлення економіки України високий

Велта відчуває гостру нестачу працівників

22 Травня 2024

Україна націоналізує два трубні заводи, які пов’язані з російським олігархом

Фонд держмайна планує відновити приватизацію портової інфраструктури на Дунаї

УЗ отримала збитки на 300 млн, скасувавши аукціони з продажу брухту 

ВСІ НОВИНИ ⇢