УЗ розмірковує над оптимальною ціною, щоб перевозити вантажівки залізницею

Економіка Новини Транспорт
УЗ розмірковує над оптимальною ціною, щоб перевозити вантажівки залізницею

АТ “Укрзалізниця” вивчає результати тестового контрейлерного рейсу на Польщу, який відвіз заблоковані на автомобільному кордоні вантажівки майже до Кракова.  Про це очільник департаменту Укрзалізниці Олег Яковенко розповів у коментарі Економічній Правді.

На питання чи продовжуватиме Укрзалізниця працювати з такими рейсами (возити вантажівки залізницею – ред.) Яковенко відповів, що це залежить від того, чи будуть вони економічно вигідними, і чи буде на них попит. 

“Логістика тестового рейсу була досить коштовною, тож зараз УЗ працює над оптимізацією ціноутворення (тобто, здешевленням), і для цього працює з усіма дотичними сторонами”, – зазначив очільник департаменту. 

При цьому, він підкреслив, що ціна формується з двох складових – це частина перевезення УЗ і частина перевезення за кордоном (оплата тарифу за доступ до залізничної інфраструктури, локомотивну тягу в сусідній країні, термінальні роботи).

“Треба з’ясувати, де та точка, у якій це буде вигідно вантажовідправникам і залізниці. Аби й ми не втрачали гроші, і щоб для компаній ця ціна не була захмарна”, – додав він. 

Крім того, УЗ також планує запустити поїзди з Клайпеди та Каунасу (Литва) і вже провела успішне тестування на цьому напрямку. Водночас під час руху з Литви контейнери необхідно двічі переставляти з широкої колії (у Литві) на вузьку (у Польщі) і знову на широку (в Україні).

Щодо інших кордонів, каже Яковенко, щодня відбуваються консультації по різних напрямках. Вже відбулося тестове перевезення напівпричепа на маршруті Київ (Ліскі) – Чоп – термінал Білк (Будапешт) і в зворотному напрямку.

Він додає, що на збільшення кількості контрейлерних рейсів впливатимуть і точки, де можна завантажити автівки: “Наразі в Україні існує можливість завантажувати автомобілі на потяги на терміналах ЦТС Ліски зокрема в Києві та Скнилові, далі будемо дивитися, де ще можна робити точки завантаження”.

Зрештою, все вирішить економіка, підсумовує Яковенко. Якщо перевезення будуть вигідними й бізнесу, і УЗ, рейси будуть. 

Новини

30 Квітня 2025

Єврокомісія допоможе Україні залучити інвестиції в зелену енергетику через спеціальний фонд

Розкрадання на УЗ: нардепа Бондаря залишили під вартою

Tubacex побудує перший завод з виробництва безшовних труб у Казахстані

29 Квітня 2025

У 2025-му виробництво цинку та свинцю перевищить попит

Україна не зверталася до ЄС у питанні відстрочення екологічного мита СВАМ – Єврокомісія

Казахстан продовжив антидемпінгові заходи щодо прокату з України

Кабмін прийняв важливе рішення щодо тарифів на електроенергію

Світове виробництво міді зросте на тлі стриманого попиту – прогноз

Світові ціни на нафту падають через торговельну напругу між США та Китаєм

У ЄС розробляють стандартні ціни на вуглецеві квоти 

УЗ вперше перевезла нафтопродукти за маршрутом Литва – Польща – Україна 

Імпорт електромобілів в Україну зріс на понад чверть

28 Квітня 2025

Іспанія готується до водневої епохи: Enagas запускає масштабний проєкт

Китайський сталеливарний гігант закликає уникати жорсткого контролю над виробництвом

Росія відправила перший вантажний потяг в Крим через окуповані території

Україна у 2024 році витратила на війну понад $64 млрд – SIPRI

ВСІ НОВИНИ ⇢