Ринку вантажних перевезень загрожує дефіцит залізничних вагонів

Новини Теми дня Транспорт
Ринку вантажних перевезень загрожує дефіцит залізничних вагонів

Федерація роботодавців транспорту України звернулась до  віце-прем’єра – міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександра Кубркова  з пропозицією скасування Наказу МІУ від 30 листопада 2021 року №  647″Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів…”.

Як підкреслюється у листі, й наказ категорично не підтримується усіма членами Федерації. “На жаль, економічна ситуація в Україні залишається складною через військову агресію зі сторони російської федерації. Поточний стан економіки є глибоко кризовим, а подальша дія Наказу, зі списанням вагонів несе реальну загрозу для цілих галузей економіки України. У 2024 році, як і попередні два роки, усі зібрані всередині країни податки уряд спрямує на війну. Дефіцит бюджету очікується на рівні 1,6 трлн. грн.  або 20,6% від ВВП. Державний борг зросте до 8,18 трлн. грн. Відносно ВВП він перевищить 104%. Тому вже зараз необхідно вживати заходів щодо стабілізації економіки та підтримку галузей”, – підкреслюють у ФРТУ.

У Федерації переконані, що в таких економічних умовах недоречно продовжувати дію нормативно правових актів щодо обмеження строків експлуатації вагонів з перевищенням нормативного строку служби. Адже такі обмеження можуть створити штучний дефіцит вантажних вагонів в Україні. Це неодмінно призведе до зриву відвантаження сировини та готової продукції, зменшення і так низьких обсягів виробництва та експорту підприємствами України в різних галузях, які тільки почали відновлювати виробництво завдяки частковому розблокуванню морських портів України.

“Як результат – скорочення ВВП, податкових та валютних надходжень, зростання безробіття. Негативний ефект для української економіки в цілому буде вимірюватися десятками мільярдів гривень”, – застерігають у ФРТУ.

Федерація також звертає увагу на те, що з початком ж війни, обсяги перевезень залізницею суттєво скоротились, в 2023 тарифний вантажообіг очікується на рівні 90 млрд. т. км, тоді як до війни у 2021 році цей показник становив 180 млрд.т.км. Завдяки ЗСУ та МІУ наразі реалізується ініціатива з розблокування портів Україні, у разі її успішного продовження, загальний обсяг перевезень може становити 80%-90% від довоєнного рівня, що створить великий дефіцит на ринку вагонів.

“Значний дефіцит вантажних вагонів призведе до спекулятивного зростання цін на їхню оренду та неможливості фізично перевезти вантажі, що потрібні економіці України та Українській армії. Дефіцит вантажних вагонів в Україні має потенційно серйозний вплив на сектор оборони, загрожуючи національній безпеці. Достатня кількість вагонів відіграє критичну роль у транспортуванні стратегічних матеріалів для фортифікаційних споруд, перевезення матеріалів для захисту енергетичних об’єктів та підтримки військових об’єктів”, – йдеться у листі.

ФРТУ також звертає увагу на те, що в цивілізованому світі нема такого явища як списання технічно справних вагонів за віком. США орієнтуються на максимально можливе продовження строку корисного використання вагонів, а в  Європі, як правило, не існує обмежень з експлуатації вагонів, базуючись на роках випуску – тобто якщо вагон в належному технічному стані, то немає жодних проблем з його використанням.

З огляду на це, ФРТУ закликає відмовитися від адміністративних заходів щодо обмеження строків експлуатації вагонів на основі року випуску та натомість запровадити як критерій стан рухомого складу. “Як і в багатьох інших сферах, в економічній політиці пряник як правило діє набагато краще батога”, – резюмували у Федерації.

Новини

26 Липня 2024

Найскладніший період літа вже позаду, але невідомо що буде взимку – Укренерго

В Міненерго кажуть, що працюють над покращенням ситуації зі світлом

США скоротили імпорт прокату на 23%

Рада не відмовляється від ідеї підвищення ПДВ

POSCO знизила виплавку сталі

Кількість працюючих індустриальних парків може збільшись до 20

Залізниці України та Польщі домовились розвивати сполучення

Євросоюз надасть Україні ще 68 великих генераторів

Польща допомогла – в Україні скорочені обсяги обмеження світла

ЄС виділив Україні перший транш у 1,5 млрд євро із заморожених активів РФ

Усть-Дунайськ перетворять на хаб з імпорту добрив 

ЄС може запустити розслідування щодо продаж г/к рулону за квотою “інших країн”

В Росії різко уповільнилося промислове виробництво 

ОККО формує парк вагонів-цистерн

EUROFER: У 2024 році видиме споживання сталі в ЄС повинно відновитися

США знайшли 2 млрд дол на військову допомогу Україні

ВСІ НОВИНИ ⇢