Ринку вантажних перевезень загрожує дефіцит залізничних вагонів

Новини Теми дня Транспорт
Ринку вантажних перевезень загрожує дефіцит залізничних вагонів

Федерація роботодавців транспорту України звернулась до  віце-прем’єра – міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександра Кубркова  з пропозицією скасування Наказу МІУ від 30 листопада 2021 року №  647″Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів…”.

Як підкреслюється у листі, й наказ категорично не підтримується усіма членами Федерації. “На жаль, економічна ситуація в Україні залишається складною через військову агресію зі сторони російської федерації. Поточний стан економіки є глибоко кризовим, а подальша дія Наказу, зі списанням вагонів несе реальну загрозу для цілих галузей економіки України. У 2024 році, як і попередні два роки, усі зібрані всередині країни податки уряд спрямує на війну. Дефіцит бюджету очікується на рівні 1,6 трлн. грн.  або 20,6% від ВВП. Державний борг зросте до 8,18 трлн. грн. Відносно ВВП він перевищить 104%. Тому вже зараз необхідно вживати заходів щодо стабілізації економіки та підтримку галузей”, – підкреслюють у ФРТУ.

У Федерації переконані, що в таких економічних умовах недоречно продовжувати дію нормативно правових актів щодо обмеження строків експлуатації вагонів з перевищенням нормативного строку служби. Адже такі обмеження можуть створити штучний дефіцит вантажних вагонів в Україні. Це неодмінно призведе до зриву відвантаження сировини та готової продукції, зменшення і так низьких обсягів виробництва та експорту підприємствами України в різних галузях, які тільки почали відновлювати виробництво завдяки частковому розблокуванню морських портів України.

“Як результат – скорочення ВВП, податкових та валютних надходжень, зростання безробіття. Негативний ефект для української економіки в цілому буде вимірюватися десятками мільярдів гривень”, – застерігають у ФРТУ.

Федерація також звертає увагу на те, що з початком ж війни, обсяги перевезень залізницею суттєво скоротились, в 2023 тарифний вантажообіг очікується на рівні 90 млрд. т. км, тоді як до війни у 2021 році цей показник становив 180 млрд.т.км. Завдяки ЗСУ та МІУ наразі реалізується ініціатива з розблокування портів Україні, у разі її успішного продовження, загальний обсяг перевезень може становити 80%-90% від довоєнного рівня, що створить великий дефіцит на ринку вагонів.

“Значний дефіцит вантажних вагонів призведе до спекулятивного зростання цін на їхню оренду та неможливості фізично перевезти вантажі, що потрібні економіці України та Українській армії. Дефіцит вантажних вагонів в Україні має потенційно серйозний вплив на сектор оборони, загрожуючи національній безпеці. Достатня кількість вагонів відіграє критичну роль у транспортуванні стратегічних матеріалів для фортифікаційних споруд, перевезення матеріалів для захисту енергетичних об’єктів та підтримки військових об’єктів”, – йдеться у листі.

ФРТУ також звертає увагу на те, що в цивілізованому світі нема такого явища як списання технічно справних вагонів за віком. США орієнтуються на максимально можливе продовження строку корисного використання вагонів, а в  Європі, як правило, не існує обмежень з експлуатації вагонів, базуючись на роках випуску – тобто якщо вагон в належному технічному стані, то немає жодних проблем з його використанням.

З огляду на це, ФРТУ закликає відмовитися від адміністративних заходів щодо обмеження строків експлуатації вагонів на основі року випуску та натомість запровадити як критерій стан рухомого складу. “Як і в багатьох інших сферах, в економічній політиці пряник як правило діє набагато краще батога”, – резюмували у Федерації.

Новини

26 Квітня 2024

ЄС закликають до більш активних дій щодо припинення імпорту російської сталі та ЗРС

Експорт сталевого брухту з Японії знизився на 4,6%

JSW очікує видобуток вугілля у 2024 році на рівні 13,5 млн тонн

Запоріжсталь має намір підвищити якість металопродукції

Уряд зберіг чинний тариф на електроенергію для населення до кінця травня

Індія дозволила російським компаніям страхувати танкери з нафтою, щоб обійти санкції 

Низька інфляція під час війни може нашкодити – економіст

Посудомоечная машина: мифы и реальность

Україна може втратити до 2% ВВП через обстріли енергетичної інфраструктури

Світове виробництво DRI у січні-березні збільшилось на 7,4%

З початку року машинобудівники ДТЕК виготовили п’ять вугільних комбайнів

Vale за результатами I кварталу скоротила чистий прибуток майже на 13%

Tata Steel відхилила план профспілок щодо збереження доменної печі

Японія інвестує у розвиток чилійських мідних шахт

У енергосистемі зберігається дефіцит – обмежено споживання криворізької промисловості

72% роботодавців в Україні нарікають на дефіцит кадрів

ВСІ НОВИНИ ⇢