Індексація залізничних тарифів зараз не на часі

Економіка Металургія Новини Теми дня Точка зору Транспорт
Індексація залізничних тарифів зараз не на часі

Збільшувати тарифи на вантажні залізничні перевезення в умовах війни є несвоєчасним. “Укрзалізниці” краще зосередитися на збільшенні вантажообігу для покращення фінансових результатів. Про це заявив в інтерв’ю Forbes Ukraine генеральний директор Групи “Метінвест” Юрій Риженков.

“Як мені відомо, у фінплані (“Укрзалізниці”, – ЦТС), що затвердив уряд, немає індексації. Але бажання підняти тарифи в УЗ справді є. Це нормальне бажання будь-якого монополіста. Яка наша позиція? Будемо говорити й роз’яснювати, що зараз не час для цього. УЗ зараз отримає нові обсяги перевезень руди до портів. Це дасть їм набагато більше грошей, ніж підвищення тарифів. На мою думку, їм потрібно зосередитися на своїй власній ефективності й на збільшенні товарообігу, тоді їм підвищення тарифів буде непотрібно”, – вважає топ-менеджер.

Він зауважив, що в 2022 році УЗ збільшила тарифи на 70%, що значно вдарило по індустрії. Хоча такої інфляції не було з того часу.

“Багато неефективності було перекладено на бізнес. Є військові фактори, й інші. Але все це було просто одноразово перекладено на бізнес, який не в найкращому становищі зараз. УЗ потрібно шукати внутрішню ефективність, тому що підвищення, яке відбулося минулого року, має покривати всі ці додаткові історії”, – говорить Риженков.

Він також назвав небезпечною ідею УЗ щодо гармонізації тарифів, адже є об’єктивні економічні причини, чому тарифи різні.

“Наприклад, коли ви відвантажуєте руду, ви завантажуєте цілий маршрут у Кривому Розі. Ми самі його формуємо. Виводимо на ці колії загального призначення, і далі залізниця від точки А в Кривому Розі везе до точки В до Південного порту. Це просто й зрозуміло. А є, наприклад, те ж саме зерно. Там інша ситуація, бо треба з багатьох точок, із різних малих станцій, зібрати зерно – й на перероблення. А це знову окремі точки, за якими треба розвозити. Виходить, що собівартість перевезення різна, тому й тариф не може бути однаковим”, – пояснив свою позицію гендиректор Групи “Метінвест”.

Раніше повідомлялося, що в листопаді 2023 року в експортному напрямку “Укрзалізниця” перевезла найбільший обсяг вантажів з початку російського вторгнення – 6,1 млн тонн. Це на 25% більше показника жовтня цього року і на 56% більше листопада 2022 року.

Обсяги експорту залізної руди в листопаді, у порівнянні з жовтнем, у напрямку морських портів збільшились на 66% та становили 1,3 млн т; через сухопутні переходи – скоротились на 11,4% та склали 1 млн т. Порівняно з листопадом 2022 року обсяги експорту руди збільшилися в 3 рази.

Новини

26 Квітня 2024

ЄС закликають до більш активних дій щодо припинення імпорту російської сталі та ЗРС

Експорт сталевого брухту з Японії знизився на 4,6%

JSW очікує видобуток вугілля у 2024 році на рівні 13,5 млн тонн

Запоріжсталь має намір підвищити якість металопродукції

Уряд зберіг чинний тариф на електроенергію для населення до кінця травня

Індія дозволила російським компаніям страхувати танкери з нафтою, щоб обійти санкції 

Низька інфляція під час війни може нашкодити – економіст

Україна може втратити до 2% ВВП через обстріли енергетичної інфраструктури

Світове виробництво DRI у січні-березні збільшилось на 7,4%

З початку року машинобудівники ДТЕК виготовили п’ять вугільних комбайнів

Vale за результатами I кварталу скоротила чистий прибуток майже на 13%

Tata Steel відхилила план профспілок щодо збереження доменної печі

Японія інвестує у розвиток чилійських мідних шахт

У енергосистемі зберігається дефіцит – обмежено споживання криворізької промисловості

72% роботодавців в Україні нарікають на дефіцит кадрів

Anglo American відхилила пропозицію BHP

ВСІ НОВИНИ ⇢