Індексація залізничних тарифів зараз не на часі

Економіка Металургія Новини Теми дня Точка зору Транспорт
Індексація залізничних тарифів зараз не на часі

Збільшувати тарифи на вантажні залізничні перевезення в умовах війни є несвоєчасним. “Укрзалізниці” краще зосередитися на збільшенні вантажообігу для покращення фінансових результатів. Про це заявив в інтерв’ю Forbes Ukraine генеральний директор Групи “Метінвест” Юрій Риженков.

“Як мені відомо, у фінплані (“Укрзалізниці”, – ЦТС), що затвердив уряд, немає індексації. Але бажання підняти тарифи в УЗ справді є. Це нормальне бажання будь-якого монополіста. Яка наша позиція? Будемо говорити й роз’яснювати, що зараз не час для цього. УЗ зараз отримає нові обсяги перевезень руди до портів. Це дасть їм набагато більше грошей, ніж підвищення тарифів. На мою думку, їм потрібно зосередитися на своїй власній ефективності й на збільшенні товарообігу, тоді їм підвищення тарифів буде непотрібно”, – вважає топ-менеджер.

Він зауважив, що в 2022 році УЗ збільшила тарифи на 70%, що значно вдарило по індустрії. Хоча такої інфляції не було з того часу.

“Багато неефективності було перекладено на бізнес. Є військові фактори, й інші. Але все це було просто одноразово перекладено на бізнес, який не в найкращому становищі зараз. УЗ потрібно шукати внутрішню ефективність, тому що підвищення, яке відбулося минулого року, має покривати всі ці додаткові історії”, – говорить Риженков.

Він також назвав небезпечною ідею УЗ щодо гармонізації тарифів, адже є об’єктивні економічні причини, чому тарифи різні.

“Наприклад, коли ви відвантажуєте руду, ви завантажуєте цілий маршрут у Кривому Розі. Ми самі його формуємо. Виводимо на ці колії загального призначення, і далі залізниця від точки А в Кривому Розі везе до точки В до Південного порту. Це просто й зрозуміло. А є, наприклад, те ж саме зерно. Там інша ситуація, бо треба з багатьох точок, із різних малих станцій, зібрати зерно – й на перероблення. А це знову окремі точки, за якими треба розвозити. Виходить, що собівартість перевезення різна, тому й тариф не може бути однаковим”, – пояснив свою позицію гендиректор Групи “Метінвест”.

Раніше повідомлялося, що в листопаді 2023 року в експортному напрямку “Укрзалізниця” перевезла найбільший обсяг вантажів з початку російського вторгнення – 6,1 млн тонн. Це на 25% більше показника жовтня цього року і на 56% більше листопада 2022 року.

Обсяги експорту залізної руди в листопаді, у порівнянні з жовтнем, у напрямку морських портів збільшились на 66% та становили 1,3 млн т; через сухопутні переходи – скоротились на 11,4% та склали 1 млн т. Порівняно з листопадом 2022 року обсяги експорту руди збільшилися в 3 рази.

Новини

23 Квітня 2025

Нафтогаз обіцяє ще рік не підвищувати ціни на газ для населення

Деревина з РФ і Білорусі контрабандою ввозиться до Великої Британії

Зелена сталь і вуглецевий слід: ArcelorMittal озвучила свої плани до 2030 року

Україна найняла американських юристів для угоди про надра, аби не мати претензій від США

22 Квітня 2025

Європейська делегація отримала звіт про пошкодження портової інфраструктури на фоні війни з РФ

МВФ погіршив прогноз зростання світового ВВП, для України – не змінив

Індія збільшила закупівлі російської нафти до дворічного максимуму

США запровадили мита до 3521% на імпорт сонячних батарей із Камбоджі, В’єтнаму, Малайзії та Таїланду 

Південнокорейські гіганти об’єднуються для прориву в зеленій металургії

Частина держгазу, що мала б іти на потреби населення, продається бізнесу – аналітик

Шансів на відкриття банківської таємниці податковій немає – Гетманцев

Airbus на 20 років відклала випуск “зеленого” водневого літака 

21 Квітня 2025

АРМА продало російське судно майже втричі дорожче від оціночної вартості

Порт Чорноморськ підписав угоду з балтійським портом Вентспілс

Російська влада відправить на ліквідацію більшість діючих вугільних шахт на окупованому Донбасі 

Світ б’є новий рекорд: викиди CO2 на максимумі за всю історію

ВСІ НОВИНИ ⇢