У минулому році Метінвест збільшив експорт металу до Польщі на 16%

Металургія Новини
У минулому році Метінвест збільшив експорт металу до Польщі на 16%

У 2023 році Метінвест збільшив експорт металопродукції в Польщу на 16%. Збільшенню вантажопотоку сприяє розблокування шляхів, однак вузькими місцями залишається перевалка в портах та перетин кордону, повідомила керівниця відділу логістики Metinvest Polska Юлія Мєзєнцева в інтерв’ю польському виданню Puls Biznesu.

«2023 рік був для нас дещо кращим, ніж попередній. На залізничній мережі Польщі вже не було стільки заторів і черг, що сприяло підвищенню ефективності перевезень. Проти минулого року ми зафіксували зростання тоннажу на 16%. Через польські порти та залізниці ми загалом перевезли 1,9 млн тонн, з яких близько 1,3 млн — металопродукція, 378 тисяч — залізна руда і 237 тисяч — коксівне вугілля», — сказала вона.

З усього обсягу продукції, доставленої з України до Польщі, 939 тисяч тонн експортовано до інших країн через польські порти. «Вугілля, потрібне для роботи наших металургійних заводів в Україні, також перевантажувалося в польських портах», — зазначає Юлія Мєзєнцева.

Частину товарів, привезених з України до Польщі, доправляли залізницею або вантажівками до Німеччини, Чехії, Італії, Словаччини та інших країн.

Окрім того, вона звертає увагу на проблеми з транспортуванням товарів через польсько-український кордон та перевалкою в портах, які перешкоджають постачанню на наш ринок й транзиту морськими шляхами.

«Польсько-українська угода передбачає, що шість поїздів на день зі сталлю і рудою мають проходити широкою колією на пункті пропуску Медика. Насправді пропускають три-чотири, оскільки польська прикордонна та залізнична адміністрації надають пріоритет іншому транспорту. Тому ми часто змушені довго чекати на кордоні, що збільшує наші витрати. За кожну годину простою нам доводиться сплачувати 1,9 швейцарських франків за комерційний вагон», — зазначає Юлія Мєзєнцева.

Вона припускає, що однією з причин великих черг на кордоні могли стати нещодавні протести польських перевізників і фермерів.

«Черга з українського боку іноді сягала 70 кілометрів. У випадку з делікатними товарами, які потрібно було швидко доставити до клієнтів, ми іноді вирішували змінити види транспорту й перевантажувати товар з автомобілів на поїзди, щоб не стояти в дуже довгій черзі», — розповідає Ю.Мєзєнцева.

Вона сподівається, що призупинення протестів сприятиме безперебійному перевезенню автомобільним і залізничним транспортом. І підкреслює, що після перетину кордону транспортні перевезення через Польщу здійснюються досить ефективно.

«У 2022 році нам часто доводилося чекати на під’їзних коліях, але зараз компанія PKP PLK значно покращила пропускну здатність шляхів, що ведуть до портів», — говорить Ю.Мєзєнцева.

В’їзд до терміналів майже безпроблемний, але є труднощі з перевалкою. «Сипучі вантажі, такі як залізна руда та вугілля, перевантажуються набагато швидше, ніж металопродукція. Перевалка в польських портах проходить учетверо повільніше, ніж на чорноморських терміналах», — відзначає Ю.Мєзєнцева.

Новини

У минулому році Метінвест збільшив експорт металу до Польщі на 16%

Із початку війни Україна отримала від ЄС допомоги на 85 млрд євро

Уряд розраховує на скасуванні мит у угоді про асоціацію з ЄС

Україна та Франція готують декілька проєктів співпраці для відбудови економіки

Енергетики ДТЕК ліквідували наслідки ракетної атаки росіян у Києві

Acerinox придбає американського виробника сплавів

Парламент Канади схвалив оновлену угоду про вільну торгівлю з Україною

Ракетна атака росіян не завдала критичних наслідків для енергосистеми

Ворог влучив у промисловий об’єкт у Дрогобичі

ArcelorMittal отримає від уряду Німеччини 1,3 млрд євро на декарбонізацію

Fitch зберігає нейтральний прогноз щодо банківського сектору України

Єврокомісія рекомендує промисловцям скоротити викиди на 90%

Будівництво заводу з виробництва Байрактарів в Україні завершиться протягом року

Глобальне виробництво труб зросло на 15%

Україна вийшла на довоєнні обсяги експорту морем

6 Лютого 2024

Порти Індії наростили перевалку коксу на 11%

ВСІ НОВИНИ ⇢