Економічних причин підвищувати тарифи на залізничні перевезення наразі немає

Економіка Новини Точка зору Транспорт
Економічних причин підвищувати тарифи на залізничні перевезення наразі немає

Останніми місяцями обсяги перевезень Укрзалізниці суттєво зростають, у тому числі завдяки роботі морського коридору. Це дає змогу компанії акумулювати значні ресурси для операційної та інвестиційної діяльності, а відтак – не повертатися до питання підвищення тарифів на вантажні перевезення. Про це повідомляє директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

“Основна причина зростання обсягів перевезень, безумовно, – це розблокування портів і повернення позицій по експортним вантажопотокам. УЗ має можливість збільшувати відправлення в першу чергу в напрямку портів, і це виявляється у великому зростанні її операційних показників. Безумовно, тут головне завдання – щоб цей ріст був забезпечений достатньою кількістю тяги та вагонів. А найголовніше – щоб вартість цих перевезень була конкурентною, і виступала додатковим аргументом на користь вітчизняного товаровиробника, його позицій на зовнішніх експортних ринках”, – зауважив Вовк.

Він нагадав, що керівництво УЗ нещодавно теж визнало, що питання підвищення тарифів на перевезення не є нагальним – тому що наразі для цього немає підстав.

“Укрзалізниця сама недавно заявила, що питання підвищення тарифів не пропрацьовується операційно, і немає економічного підґрунтя, оскільки наявного рівня надходжень від зростання перевезень достатньо для того, щоб УЗ могла покривати свої операційні витрати і акумулювати необхідні кошти для реалізації більш ніж масштабної програми капітальних інвестицій. Тобто, якщо говорити коротко, питання розгляду і перегляду тарифів наразі є не на часі, і УЗ сама це визнає”, – резюмував експерт.

Нагадаємо, у проекті фінансового плану на 2024 рік УЗ очікувала збиток, і пропонувала черговий раз підвищити тарифи на вантажні перевезення.

У січні 2024 року компанія експортувала 7,5 мільйонів тонн вантажів. Це на чверть більше листопада 2023, який вже був рекордним за загальним обсягом вантажоперевезень від початку повномасштабного вторгнення.

Новини

24 Квітня 2024

Байден підписав закон про надання Україні 61 млрд дол підтримки

Україна отримала черговий транш допомоги від ЄС на 1,5 млрд євро

Anglo American зберігає видобуток залізної руди на стабільному рівні

Постачання критично важливих акумуляторних металів задовольняє сьогоднішній попит

Заводи Ostchem виготовили 520 тис тонн мінеральних добрив у I кварталі

Енергетики продовжуватимуть вечірне обмеження постачань для промисловості

Інтерпайп пропонує скоригувати систему бронювання працівників

Канада збільшує видобуток залізної руди

Мініекономіки планує пришвидшити підписання промислового безвізу з ЄС

Канада дозволила компанії Airbus використовувати російський титан

Безпілотники атакували меткомбінат у Ліпецьку, якій постачає сталь для російської оборонки

Рада планує надати переваги працюючому “у білу” бізнесу

В енергосистемі зберігається дефіцит електроенергії

Пакистан у березні суттєво збільшив імпорт металобрухту

Сенат США схвалив пакет допомоги Україні на 61 млрд дол

Через недосконалість санкцій російські металурги стали багатшими на $50 млрд

ВСІ НОВИНИ ⇢