Угода УЗ про купівлю локомотивів без локалізації має бути скасована – Кисилевський
Машинобудівництво Металообробка Новини Точка зоруРішення закупити тепловози без локалізації прямо протирічить зовсім недавно проголошеній економічній політиці “Зроблено в Україні”. Про це заявив заступник голови парламентського комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський у колонці для видання “Економічна правда“.
“Це свідомий саботаж Укрзалізницею проголошеної Президентом Володимиром Зеленським політики “Зроблено в Україні”. На прикладі УЗ можна дуже наочно побачити різницю між окозамилюванням в промовах і реальними діями на практиці”, – вважає він.
Нардеп звернув увагу на те, що попередні спроби передбачали бодай якусь локалізацію і демонстрували знання тодішнього менеджменту УЗ про існування в країні внутрішніх виробників. Угода з французьким Alstom передбачала локалізацію 35%. Навіть угода щодо купівлі локомотивів GE забезпечила локалізацію на рівні 10%. Siemens в консультаціях з Міністерством інфраструктури не так давно озвучував готовність до локалізації понад 50%.
“Нинішній очільник УЗ Євген Лященко в перемовинах з новим постачальником досяг нуля. Причин цього нуля українського виробництва я бачу дві. Перша – корупція. Великі закупівлі імпортних товарів стали для українських держкомпаній зручним способом ховати корупцію в тіні міжнародної співпраці”, – переконаний Д.Кисилевський.
Голова парламентського комітету з питань економічного розвитку також нагадав, що за даними Федерації роботодавців в Україні можна локалізувати локомотив приблизно на 55%. “Це робочі місця для українських громадян і робота для заводів в Харкові, Кременчуці, Запоріжжі, Дніпрі, Львові, Полтаві, Києві і десятках інших міст. Це сотні мільйонів гривень податків на потреби Збройних сил. Всього цього УЗ вирішила позбавити українських громадян”, – резюмував він.
“Угода про купівлю локомотивів Wabtec є шкідливою для країни, потенційно корупційною і має бути скасована. А кожен керівник держкомпанії в Україні має нарешті усвідомити: коли ви тягнете в Україну імпортні товари за наявності аналогічних українських чи можливості локалізації виробництва в Україні, ви здійснюєте пряму крадіжку коштів у Збройних сил”, – акцентував Д.Кисилевський.
Як повідомлялось, нещодавно УЗ проголосила досягненням укладання угоди про купівлю імпортних локомотивів. Передбачається взяти кредит на 150 млн доларів для закупівлі готових імпортних локомотивів Wabtec.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити Telegram