Порти Польщі скоротили перевалку залізної руди та брухту на 18,5%

Економіка Металургія Новини Транспорт
Порти Польщі скоротили перевалку залізної руди та брухту на 18,5%

Морські порти Польщі за підсумками 2023 року скоротили перевалку залізної руди та брухту на 18,5% у порівнянні з 2022 роком – до 2,49 млн т. Про це свідчать дані Статистичної служби Польщі.

Перевалка вугілля та коксу за рік становила 19,9 млн т, що на 11,3% менше порівняно з 2022 роком.

Загальний обсяг перевалки вантажів за 2023 рік у портах Польщі становив 135,95 млн т, що на 14,3% більше порівняно з 2022 роком, зокрема:

  • порт Гданськ – 79,63 млн т (+26,1% р./р.);
  • Гдиня – 25,53 млн т (+10,6% р./р.);
  • Щецин – 11,82 млн т (+5,4% р./р.);
  • Свіноуйсьце – 17,76 млн т (-11,2% р./р.);
  • Полиці – 766,4 тис. т (-36,8% р./р.).

Обробка наливних вантажів становила 53,1 млн т (+36,7% р./р.), насипних – 41,9 млн т (+0,5% р./р.), контейнерів – 26,85 млн т (+18% р./р.), ро-ро – 8,7 млн т (-10,1% р./р.), інших генеральних вантажів – 5,4 млн т (-10,2% р./р.).

Зазначимо, з початку повномасштабного вторгнення в Україну польськими портами активно користуються українські експортери, зокрема гірничо-металургійна галузь. При цьому, польські портовики не охоче перевалюють українську продукцію ГМК, хоча цей напрямок є важливим для українських вантажовідправників. Компанії стикаються з наступними проблемами при експорті через порти Польщі:

  • пріоритет для власних вантажів;
  • нестача портових потужностей для перевалки (навантаження/вивантаження) українського експорту;
  • нестача складських площ для акумулювання суднових партій.

У 2024 році, ймовірно, обсяг українських вантажів, які прямуватимуть через порти Польщі суттєво зменшиться, оскільки частина з них відвантажується портами України після початку роботи морського коридору з серпня 2023-го.

Новини

21 Травня 2024

Виробники будматеріалів потребують підтримки з боку держави

Відключення світла не припиняться після перегляду тарифу – експерт

Китай планує збільшити власне виробництво залізорудного концентрату

Після підвищення акцизу пальне в Україні коштуватиме 80 грн/літр

ЄС ініціює антидемпінгове розслідування щодо імпорту труб з Китаю

ArcelorMittal закликає Німеччину до більш реалістичної стратегії декарбонізації

У березні цього року промвиробництво ЄС зросло на 0,6%

За чотири місяці через українсько-польські переходи УЗ перевезла більше всього руди

Китай з початку року збільшив експорт коксу майже на чверть

Японським металургам загрожує дефіцит металобрухту через відмову від конвертерного виробництва сталі

Україна щороку отримуватиме 2,5-3 млрд євро від заморожених російських активів

Атаки на українську енергосистему призвели до уповільнення темпів зростання ВВП

Німеччина схвалила план США про гроші для України з активів рф

Австрія надасть Україні ще 5 млн євро на відновлення енергетичної інфраструктури

Автогаз у мережах АЗС трохи подешевшав

Укрнафтобурінню суд не дозволив відновити видобуток на Сахалінському родовищі

ВСІ НОВИНИ ⇢