Витратна політика УЗ неефективна: витрачає більше, ніж заробляє – експерт

Економіка Новини Точка зору Транспорт
Витратна політика УЗ неефективна: витрачає більше, ніж заробляє – експерт

Вантажні тарифи “Укрзалізниці”, перераховані в доларах, вже на 25-60% перевищують рівень 2019-2021 рр. Цей тарифний тиск з боку УЗ став серйозною перепоною для відновлення виробництва в багатьох галузях. Тому, для стимулювання розвитку промисловості та аграрної галузі, компанії слід переглянути фінансову політику, скоротити видатки та знизити тарифи на вантажні перевезення. Про це написала виконавча директорка Національної Асоціації добувної промисловості України (НАДПУ) Ксенія Оринчак.

“Укрзалізниця” мотивує необхідність уніфікації тарифів збитковістю перевезень окремих вантажів. Однак це є маніпуляцією з боку керівництва, спрямованою на перекладання витрат через неефективність компанії на вантажовласників. Збитковість вантажів виникає через постійне зростання витрат компанії, більшість із яких не мають стосунку до конкретного вантажу. Адже всі витрати компанії, зокрема на вантажні та пасажирські перевезення, утримання колій, вокзалів, малодіяльних станцій, ремонти пасажирських вагонів, депо та адміністративні витрати, зливаються в один загальний фонд”, – пояснила експертка.

За її словами, у першій половині 2024 року дохід від вантажних перевезень склав 43 млрд грн, що на 17% більше (+6,5 млрд грн) порівняно з аналогічним періодом 2023 року, коли порти були закриті. Це дозволило “Укрзалізниці” отримати прибуток у розмірі 3,1 млрд грн у першій половині 2024 року, хоча за той самий період 2023 року прибуток складав 4,8 млрд грн. “Ця ситуація свідчить про те, що витрати УЗ зростають швидше за її доходи, що є тривожним сигналом і вимагає негайного перегляду витратної політики. Керівництву УЗ в нинішніх реаліях варто змінити підхід до управління, відмовившись від стратегії, яка полягає в постійному підвищенні тарифів для покриття витрат. Натомість слід зосередитися на підвищенні операційної ефективності та оптимізації витрат”, – зауважила Оринчак.

Вона також підкреслила, що “Укрзалізниця” має можливість поступово знизити вантажні тарифи у 2024-2025 рр. на 15%, зберігаючи при цьому рентабельність і прибутковість.

“Це допоможе відновленню конкурентоспроможності УЗ та розширенню вантажної бази за рахунок повернення на залізницю вантажів з сегмента автоперевезень. На більш глобальному рівні зниження вантажних тарифів сприятиме відновленню конкурентоспроможності українських експортерів, зменшенню фінансового навантаження на бізнес та стабілізації української економіки в цілому”, – резюмувала експерт.

Новини

17 Вересня 2024

Більшість бізнесу очікує зростання – ЄБА

Економічне бронювання не вирішить проблему з дефіцитом кадрів – Риженков

Німеччина додатково виділяє Україні 100 млн євро для проходження зими

Британська металургія закликає пришвидшити впровадження аналога CBAM

Металургія Індії потребує $280 млрд інвестицій для декарбонізації

Нафтогаз розраховує пройти зиму за рахунок українського газу

ЄС готується надати Україні 40 млрд євро кредиту до кінця року без участі США

Імпорт холоднокатаних рулонів у США зріс на 60,2%

Потужності Покровської вугільної групи завантажені на 100%

Феросплавні заводи України за 8 місяців скоротили експорт у 6 разів

16 Вересня 2024

Канада встановить 18% антидемпінгове мито на болгарську арматуру

Сильні повені на Дунаї не вплинули на роботу УДП

Польська JSW знову знизила план видобутку вугілля 

Індійська RINL опинилась на межі зупинки через брак коксівного вугілля

В Україні запрацювала нова програма кредитування бізнесу

Україна експортувала морським коридором товарів на понад $19 млрд

ВСІ НОВИНИ ⇢