Берлін дав дозвіл на будівництво Північного потоку-2. Що чекає на українську трубу

Точка зору

Перш за все – це абсолютно прогнозоване рішення, і нічого екстраординарного не відбулося. Єдине, що трохи дивує, так це те, що це рішення було прийнято у розпал кампанії по висилці дипломатів і напередодні візиту Порошенка в Берлін.

І тут можна говорити про "гнучкість" європейців, а можна також говорити і про те, що однією рукою вони стискають Путіну горло, відкликаючи послів, а іншою вирішують свої бізнес-інтереси, при чому, як з "Північним потоком", так і з приватизацією (концесією) української труби.

Отже, що потрібно знати про всю цю ситуацію?

1. Після створення нової-старої коаліції в Бундестазі стало зрозуміло, що Північний потік буде запущено, і питання проголошення цього рішення було лише питанням часу.

2. Протягом останнього року тільки лінивий не писав про те, що нас штовхають до створення консорціуму з одним із європейських (американських) гравців по управлінню ГТС. Суть консорціуму дуже проста – іноземна компанія відносно недорого бере в оренду (концесію) трубу, але за це забезпечує контракт з росіянами.

3. Росіяни, почавши процес розриву контрактів з НАК "Нафтогаз", прекрасно усвідомлювали весь цей сценарій і розривали контракт лише з однією метою: щоб через свою (близьку до себе) фірму спробувати взяти участь в концесії нашої ГТС.

4. Крики політиків про те, що "не віддамо трубу ні за яку ціну" звичайно патріотичні, але мають лише одне підґрунтя: тягнути час, щоб після виборів, в разі перемоги, спробувати стати активними суб'єктами торгів. А в разі програшу – можна і далі критикувати тих, хто буде це робити.

5. Головне питання сьогоднішнього дня: за якою схемою буде виділено українську трубу із структури НАК "Нафтогаз". Є дві схеми: перша передбачає створення окремого незалежного оператора. Друга, яку лобіює "Нафтогаз": виділити окремого оператора, але, поки в межах НАК. Простіше кажучи, питання в тому, хто стане головним переговірником і потім можливим учасником цієї концесії.

В цілому ж, дуже важливо розуміти, що ця тема стане глобальною і проблематичною ближче до 2020 року, коли закінчується наш контракт з "Газпромом". На кону стоїть $2,5 млрд, які зараз Україна отримує за транзит. Уже зараз треба розуміти, що такі кошти ми навряд чи зможемо отримувати. Але також треба розуміти, що "Газпром" почне серйозний шантаж і ЄС, і України, що через нашу трубу нічого качатися не буде. Простіше кажучи, вже з наступного року ця тема може стати однією з ключових для нашого політикуму, особливо з огляду на президентські і парламентські вибори.

Вадим ДЕНИСЕНКО

Новини

26 Липня 2024

Найскладніший період літа вже позаду, але невідомо що буде взимку – Укренерго

В Міненерго кажуть, що працюють над покращенням ситуації зі світлом

США скоротили імпорт прокату на 23%

Рада не відмовляється від ідеї підвищення ПДВ

POSCO знизила виплавку сталі

Кількість працюючих індустриальних парків може збільшись до 20

Залізниці України та Польщі домовились розвивати сполучення

Євросоюз надасть Україні ще 68 великих генераторів

Польща допомогла – в Україні скорочені обсяги обмеження світла

ЄС виділив Україні перший транш у 1,5 млрд євро із заморожених активів РФ

Усть-Дунайськ перетворять на хаб з імпорту добрив 

ЄС може запустити розслідування щодо продаж г/к рулону за квотою “інших країн”

В Росії різко уповільнилося промислове виробництво 

ОККО формує парк вагонів-цистерн

EUROFER: У 2024 році видиме споживання сталі в ЄС повинно відновитися

США знайшли 2 млрд дол на військову допомогу Україні

ВСІ НОВИНИ ⇢