Тарифи Укрзалізниці необхідно наблизити до економічно обґрунтованих – Каленков

Економіка Металургія Точка зору Транспорт
Тарифи Укрзалізниці необхідно наблизити до економічно обґрунтованих – Каленков

Залізничне тарифоутворення на вантажні перевезення повинно бути наближене до економічної доцільності. Таку думку МінПрому висловив президент Об’єднання підприємств “Укрметалургпром” Олександр Каленков, коментуючи останні ініціативи керівництва “Укрзалізниці” щодо вирівнювання тарифних класів.

“Зрозуміло, що та система тарифоутворення, яка існує у нас останні десятиліття, є недосконалою і потребує змін – ми про це говорили неодноразово. Але вона повинна бути економічно обґрунтована. Справа в тому, що частина вантажів, зокрема такі як вугілля або залізорудна сировина, перевозяться цілодобово, на одних і тих же напрямках, одними маршрутами. Таким чином для “Укрзалізниці” собівартість відправки подібних вантажів в рази нижча, ніж перевезення якоїсь невеличкої партії будматеріалів чи збіжжя на три вагони”, – сказав він.

“Тому ми виступаємо за те, щоб тарифи відображали економічні реалії. Для цього необхідно, по-перше, щоб “Укрзалізниця” працювала ефективно і не несла зайвих видатків. По-друге, це повинна бути система, яка відображає зміни собівартості у відповідності до таких умов: чи весь рік відправляються вантажі, або сезонно (під сезонні вантажі необхідно утримувати вагонний парк), чи напрямок постійний, або він змінюється, відправка повагонна чи маршрутна, скільки сортувальних станції та депо задіяні в процесі перевезення”, – додав О.Каленков.

Президент “Укрметалургпрому” висловив думку, що сама по собі дискусія про зближення класів не має сенсу: “Може, класів взагалі не повинно існувати, але повинна бути прозора система тарифоутворення, яка б ґрунтувалась на чітких економічних розрахунках собівартості перевезення, а вона для різних вантажів різна”.

В той же час О.Каленков упевнений, що сьогодні для української економіки набагато важливіше не займатись зрівнюванням тарифів, а підтримувати їх на стабільному рівні. “Зараз важливо було б взагалі тарифи як залізничні, так і на передачу електроенергії не підвищувати, тому що державні “Укрзалізниця” і “Укренерго” отримують і можуть претендувати на фінансування від наших західних партнерів, а промислові підприємства в умовах війни такої можливості позбавлені. Взяти гроші на внутрішньому чи на зовнішньому ринках запозичень для українського приватного бізнесу сьогодні практично неможливо”, – підкреслив президент “Укрметалургпрому”.

“Тому, якщо компанії продовжують щось перевозити залізницею у ці надскладні для всіх часи, було б добре підтримати їх хоча б непідвищенням тарифів, проте вони зросли: на вугілля та залізорудну сировину за останні більше року – у 2,5 рази, на інші вантажі вдвічі. Підвищення тарифів вже боляче вдарило по бізнесу, а якщо держава хоче допомогти промисловості, то краще підтримати ті підприємства, які продовжуються працювати і користуватися послугами “Укрзалізниці” та споживати електроенергію”, – резюмував О.Каленков.

МінПром

Новини

20 Травня 2024

Влада Індії планує стимулювати виробництво ЗРС з низькосортних руд

Вартість кредитів для підприємств поступово скорочується

УЗ скасувала аукціони з продажу металобрухту

British Steel постачатиме залізничні рейки до Туреччини

НКРЕКП підвищило ціни на електроенергію для бізнесу

Індійська JSW Steel знайшла коксівне вугілля в Мозамбіку

Турецька Habas отримала дозвіл на будівництво прокатного заводу

Україна наростила експорт сталевих напівфабрикатів майже вдвічі

Метинвест в I кварталі скоротив виплавку сталі, але збільшив виробництво ЗРС

Виробництво сталі у Китаї відстає від минулорічних показників

Заводи в Україні змушені наймати жінок через брак персоналу

За підсумками січня-квітня імпорт довгого прокату в Україну зріс на 9,9%

Мінекономіки представило проєкт оновленого порядку стимулювання для індустріальних парків

Британія запровадила санкції щодо одного з найбільших контейнерних терміналів росії

Ціни на золото встановили новий рекорд

Українські підприємства збільшили імпорт нікелю на 60%

ВСІ НОВИНИ ⇢