Тарифи Укрзалізниці необхідно наблизити до економічно обґрунтованих – Каленков

Економіка Металургія Точка зору Транспорт
Тарифи Укрзалізниці необхідно наблизити до економічно обґрунтованих – Каленков

Залізничне тарифоутворення на вантажні перевезення повинно бути наближене до економічної доцільності. Таку думку МінПрому висловив президент Об’єднання підприємств “Укрметалургпром” Олександр Каленков, коментуючи останні ініціативи керівництва “Укрзалізниці” щодо вирівнювання тарифних класів.

“Зрозуміло, що та система тарифоутворення, яка існує у нас останні десятиліття, є недосконалою і потребує змін – ми про це говорили неодноразово. Але вона повинна бути економічно обґрунтована. Справа в тому, що частина вантажів, зокрема такі як вугілля або залізорудна сировина, перевозяться цілодобово, на одних і тих же напрямках, одними маршрутами. Таким чином для “Укрзалізниці” собівартість відправки подібних вантажів в рази нижча, ніж перевезення якоїсь невеличкої партії будматеріалів чи збіжжя на три вагони”, – сказав він.

“Тому ми виступаємо за те, щоб тарифи відображали економічні реалії. Для цього необхідно, по-перше, щоб “Укрзалізниця” працювала ефективно і не несла зайвих видатків. По-друге, це повинна бути система, яка відображає зміни собівартості у відповідності до таких умов: чи весь рік відправляються вантажі, або сезонно (під сезонні вантажі необхідно утримувати вагонний парк), чи напрямок постійний, або він змінюється, відправка повагонна чи маршрутна, скільки сортувальних станції та депо задіяні в процесі перевезення”, – додав О.Каленков.

Президент “Укрметалургпрому” висловив думку, що сама по собі дискусія про зближення класів не має сенсу: “Може, класів взагалі не повинно існувати, але повинна бути прозора система тарифоутворення, яка б ґрунтувалась на чітких економічних розрахунках собівартості перевезення, а вона для різних вантажів різна”.

В той же час О.Каленков упевнений, що сьогодні для української економіки набагато важливіше не займатись зрівнюванням тарифів, а підтримувати їх на стабільному рівні. “Зараз важливо було б взагалі тарифи як залізничні, так і на передачу електроенергії не підвищувати, тому що державні “Укрзалізниця” і “Укренерго” отримують і можуть претендувати на фінансування від наших західних партнерів, а промислові підприємства в умовах війни такої можливості позбавлені. Взяти гроші на внутрішньому чи на зовнішньому ринках запозичень для українського приватного бізнесу сьогодні практично неможливо”, – підкреслив президент “Укрметалургпрому”.

“Тому, якщо компанії продовжують щось перевозити залізницею у ці надскладні для всіх часи, було б добре підтримати їх хоча б непідвищенням тарифів, проте вони зросли: на вугілля та залізорудну сировину за останні більше року – у 2,5 рази, на інші вантажі вдвічі. Підвищення тарифів вже боляче вдарило по бізнесу, а якщо держава хоче допомогти промисловості, то краще підтримати ті підприємства, які продовжуються працювати і користуватися послугами “Укрзалізниці” та споживати електроенергію”, – резюмував О.Каленков.

МінПром

Новини

26 Липня 2024

Найскладніший період літа вже позаду, але невідомо що буде взимку – Укренерго

В Міненерго кажуть, що працюють над покращенням ситуації зі світлом

США скоротили імпорт прокату на 23%

Рада не відмовляється від ідеї підвищення ПДВ

POSCO знизила виплавку сталі

Кількість працюючих індустриальних парків може збільшись до 20

Залізниці України та Польщі домовились розвивати сполучення

Євросоюз надасть Україні ще 68 великих генераторів

Польща допомогла – в Україні скорочені обсяги обмеження світла

ЄС виділив Україні перший транш у 1,5 млрд євро із заморожених активів РФ

Усть-Дунайськ перетворять на хаб з імпорту добрив 

ЄС може запустити розслідування щодо продаж г/к рулону за квотою “інших країн”

В Росії різко уповільнилося промислове виробництво 

ОККО формує парк вагонів-цистерн

EUROFER: У 2024 році видиме споживання сталі в ЄС повинно відновитися

США знайшли 2 млрд дол на військову допомогу Україні

ВСІ НОВИНИ ⇢