Сучасний стан машинобудівної галузі України: що потрібно знати

Технології

Машинобудівна галузь – одна з найважливіших у всіх розвинених країнах. Вона впливає буквально на всі економічні сфери. Зокрема, на їхню ефективність. Вона також відповідає за виробництво машин і обладнання, здатного забезпечити виробництво товарів і послуг для підприємств інших галузей, стимулюючи тим самим їхній розвиток. Як наголошує машинобудівна компанія «Навігатор Л»: у поточних умовах питання технічного стану промислового виробництва в Україні стоїть особливо гостро. Досвід інших країн продемонстрував, що досягнення кращої якості життя є можливим лише завдяки постіндустріальній цивілізації, яка розвивається шляхом інновацій.

133 Галузеве машинобудування — Дніпрорудненський індустріальний коледж

Чому машинобудування таке важливе?

Саме у сфері машинобудування закладається основа продуктивної роботи, створюються базові виробничі інструменти. Тому розглянути сучасний стан машинобудівної галузі України буде актуально. Зокрема, йдеться про визначення поточних проблем і перспектив. Оскільки наша країна має у своєму розпорядженні велику кількість природних та інтелектуальних ресурсів, яких достатньо для того, щоб країна посіла одне з провідних місць серед інших країн світу в машинобудівній індустрії.

Численні явища, причиною яких стали неефективна приватизація, а також тінізація економіки, мали сильний вплив на всі галузі цієї сфери. Це призвело до загострення кризи на відповідних підприємствах, що, своєю чергою, закінчилося скороченням виробництва і збільшенням боргів за виплатами. 

Нинішній стан справ

Потік іноземних вкладень в український машинобудівний комплекс відносно низький. Переважно всі вливання закордонних інвесторів стосуються автомобільної спеціалізації. Сьогодні відзначаються значні успіхи в аерокосмічній промисловості, промислових підприємствах галузей енергетики та верстатобудування, а також у транспортній та деяких інших промисловостях. Однак загалом поточний стан галузі все ще не відповідає поточним вимогам як вітчизняної, так і світової економіки. Україні бракує цілого переліку високотехнологічних галузей, що визначають експортні позиції. Крім того, за якістю велика частина машинобудівної продукції сильно поступається закордонним аналогам.

Щоб зміцнити позиції, необхідно розширити експортну орієнтованість, а дохід від цього осередку використовувати, переважно, для імпорту новітнього обладнання та комплектацій для заводів. Експорт та імпорт треба обов’язково збалансувати. Це стратегічно важливо, оскільки саме місце машинобудівної галузі в загальному обсязі експортованих товарів більшою мірою визначає рівень науково-технічного розвитку країни. Зокрема, відображає здатність економіки використовувати ресурси для свого кількісного і якісного зростання. Досвід інших країн показує, що всі перелічені проблеми не вирішити тільки на рівні підприємств. Досягти мети вдасться лише за сприяння бізнесу і держави.

Serviços – J2T Engenharia e Serviços

Підбиваючи підсумки

Результати аналізу машинобудівної галузі демонструють, що поточний стан інноваційних процесів розвитку в цій сфері абсолютно не відповідає тій ролі, яку ця галузь має виконувати. Робити висновки про позитивні зміни в індустрії, що відбулися останніми роками, поки що зарано. Модернізація та оптимізація вітчизняного промислового сектору за допомогою організації виробничих потужностей на базі новітніх технологій дасть змогу на порядок поліпшити імідж машинобудівної галузі України на світовому ринку.

Правда в тому, що наразі машинобудування продовжує втрачати високі позиції й щодо інновацій, і в практичному виробництві інноваційної продукції, яка так потрібна і внутрішньому, і зовнішньому ринкам.

Новини

13 Квітня 2024

Україна в березні експортувала 3,34 млн тонн залізної руди

На ХАЕС почали підготовку до будівництва двох американських енергоблоків Westinghouse АР1000

12 Квітня 2024

Nippon Steel чекає дозвіл ЄС на придбання US Steel

Ціни на нафту відновили зростання

Нідерланди надали Україні 1 млрд євро військової допомоги та 400 млн на відновлення

У квітні обсяг передачі руди до Словаччини скоротився

Споживачі за все заплатять: Міненергетики готує підвищення тарифу на електрику

Укрзалізниця продовжила обмеження перевезень до порту Чорноморськ

Туреччина у січні-лютому скоротила імпорт заготівки

Державний трейдер збільшує імпорт електроенергії із ЄС

Угода УЗ про купівлю локомотивів без локалізації має бути скасована – Кисилевський

Salzgitter залучив 500 млн євро фінансування для проєкту декарбонізації

Україна у січні-лютому увійшла до значних постачальників залізної руди в Туреччину

Попит на сталь в Німеччині відновиться не раніше 2025 року

Українці отримають компенсацію за встановлення сонячних панелей

Енергетики закликають українців економити світло у вечерні години

ВСІ НОВИНИ ⇢